16 Reacties

één maand geleden

Een echo aflezen is best een vak apart en een inwendige echo al helemaal. Er kan van alles in de weg zitten waardoor er soms iets niet te vinden valt. Probeer je niet te veel zorgen te maken, want die baarmoeder zit er gewoon. Ze heeft hem waarschijnlijk gewoon door (gebrek aan) ervaring niet kunnen vinden. Probeer voordat je morgen weer terug gaat goed naar de wc te gaan (nr 2) dit kan soms nog wel eens in de weg zitten bij een inwendige. Succes morgen!

één maand geleden

Reactie op Anne86B

Een echo aflezen is best een vak apart en een inwendige echo al helemaal. E ...
Dankjewel voor je bericht😘

één maand geleden

Om je gerust te stellen. Ik was 5 jaar geleden bij een oudere/ervaren gynaecoloog met 5-6 weken voor een inwendige echo. Zelfs hij zei in eerste instantie dat hij niets zag zitten in mijn baarmoeder. En dit was dan zelfs een ervaren gynaecoloog. Het is nog best lastig voor de 6 weken.

één maand geleden

Veel succes morgen!

één maand geleden

Ik kom, geteld vanaf eisprong juist op 6w4d uit vandaag? Aangezien je op de dag van je eisprong 2 weken zwanger bent, dat zou dan in jouw geval 12 augustus zijn, de dag na de piek

één maand geleden

Reactie op MariekeD1986

Ik kom, geteld vanaf eisprong juist op 6w4d uit vandaag? Aangezien je op de ...
Na de bevruchting duurt het een aantal dagen voordat het eitje zich innesteld . Dit kan 5 tot wel 12 dagen duren. De piek zegt dus niet alles. Buiten dat is geen hartslag met 5+6 helemaal niet vreemd. Als er niks te vinden is kan dat vanalles zijn. Wat je al aangeeft; een onervaren echosopist.. Dat heb ik ook een keertje gehad.. toen had ze een foto van mijn darm meegegeven.. Kwam ik voor een nieuwe echo, bij iemand anders, kon die vrouw het wel meteen vinden.

één maand geleden

Reactie op Peach_

Na de bevruchting duurt het een aantal dagen voordat het eitje zich inneste ...
Dat klopt, maar qua berekening kom je daarop uit en niet op 5w6d. Dus de telling klopt hoe dan ook niet.

één maand geleden

Reactie op Peach_

Na de bevruchting duurt het een aantal dagen voordat het eitje zich inneste ...
Overigens testte ze 24 augustus al positief, dus was de innesteling rond 9/10DPO, dus een perfect gemiddelde innesteling

één maand geleden

Nou net een echo gehad en zag er goed uit, zat idd een vruchtje in mn baarmoeder mag 1 oktober weer

één maand geleden

Reactie op Pinkstarlady

Nou net een echo gehad en zag er goed uit, zat idd een vruchtje in mn baarm ...
Super! 🥰

één maand geleden

Reactie op MariekeD1986

Ik kom, geteld vanaf eisprong juist op 6w4d uit vandaag? Aangezien je op de ...
Er wordt eigenlijk alleen bij ivf en icsi (soms iui) vanaf 'ovulatie' gerekend, bij de rest ga je eigenlijk altijd uit van de 1e dag van de laatste menstruatie. En dan nog wordt er gewerkt met gemiddelden. Bij de termijnecho bepaalt vervolgens je verloskundige hoe ver je bent en dan maakt die ovulatie helaam niets meer uit 😉

één maand geleden

Reactie op Pinkstarlady

Nou net een echo gehad en zag er goed uit, zat idd een vruchtje in mn baarm ...
Wat ontzettend fijn om te horen, volgende keer dus geen echo's meer bij die vorige dame 😉

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Er wordt eigenlijk alleen bij ivf en icsi (soms iui) vanaf 'ovulatie' gerek ...
Klopt, en daarom wordt iemand vaak vooruit of achteruit gezet omdat er van een standaard 28 daagse cyclus met een eisprong op dag 14 uitgegaan wordt, schept onnodige onzekerheid als je het mij vraagt aangezien bijna niemand zo’n super regelmatige cyclus heeft, dus in dat geval is het mijns inziens juist héél belangrijk om te weten wanneer de eisprong was. Maar goed, bij topicstarter is vooralsnog alles goed en dat is het belangrijkste 🥰

één maand geleden

Reactie op MariekeD1986

Klopt, en daarom wordt iemand vaak vooruit of achteruit gezet omdat er van ...
Dat t goed is bij haar is zeker het belangrijkste.

één maand geleden

Reactie op Pinkstarlady

Nou net een echo gehad en zag er goed uit, zat idd een vruchtje in mn baarm ...
Wat fijn, en hoever zeiden ze dat je nu bent? Konden ze al een hartje horen of is dat nog te vroeg?

één maand geleden

Reactie op charlie88lilly

Wat fijn, en hoever zeiden ze dat je nu bent? Konden ze al een hartje horen ...
Klopte mooi met wat ik zei zo’n 6 weekjes 🥰 bij onze verloskundige horen we pas na 13 weken het hartje & dat vind ik prima , voor nu nog geen hartje gezien want ik heb een knik in mn baarmoeder en een gekantelde. Dus het lag erg diep