21 Reacties

één maand geleden

Hai! Allereerst gefeliciteerd!! Ik heb precies hetzelfde als jij gehad, alleen begon de miskraam op 1 augustus (toen 5 weken). Precies 2 weken erna was mijn eisprong, dus neem ik aan dat je begint te tellen bij de eerste dag van je miskraam (in jouw geval 13 augustus). Over 2 weken heb ik de eerste echo, dus dan zal ik vast meer horen :)

één maand geleden

Heb ik ook gehad, 3 jaar geleden. In principe is je nieuwe cyclus ontstaan nadat alles eruit was. Dus ongeveer van daaruit kun je rekenen. Nadat je schoon was, is je baarmoeder een nieuw 'nestje' gaan opbouwen. Kort daarna is je eitje bevrucht. Meestal is dat binnen 2 weken daarna. Maar met de termijnecho zal de daadwerkelijke duur van de zwangerschap worden vastgesteld 😉 Ben zelf op dit moment heel pril zwanger. Maar mijn laatste menstruatie had ik begin mei. Dus ja....zeg het maar 🤷‍♀️😅 We wachten de echo's af en zullen wel horen hoever we zijn 😉 Zolang het maar goed groeit, is het prima 😊

één maand geleden

Reactie op silper123

Hai! Allereerst gefeliciteerd!! Ik heb precies hetzelfde als jij gehad, a ...
Oh ik ben benieuwd! Hoeveel weken ben je nu? Vind jij het naar de wc gaan ook zo spannend? Een soort russian roulette..

één maand geleden

Reactie op Mimi-88

Heb ik ook gehad, 3 jaar geleden. In principe is je nieuwe cyclus ontstaan ...
Ah oke, dat zou betekenen dat ik nu 4 weken ben, heb alleen getest met early testen van de action. Wil van het weekend een test met wekenindicator gebruiken en volgende week vk bellen.. Spannend zeg! Heel veel geluk 🍀

één maand geleden

Heehee, ik heb dit ook. Op 3 augustus een miskraam gehad. 2 weken geleden een test gedaan die toen op 1-2 weken stond. Dus ga er vanuit dat ik bijna 5 weken ben. Maar als ik reken vanaf de miskraam ben ik veel verder. Dus weet het even niet 🫢

één maand geleden

Reactie op Sarah2119

Heehee, ik heb dit ook. Op 3 augustus een miskraam gehad. 2 weken geleden e ...
En hoe gaat het nu met je? Ook iedere keer bang bij ieder toiletbezoek?

één maand geleden

Reactie op AardigeVos284010

En hoe gaat het nu met je? Ook iedere keer bang bij ieder toiletbezoek?
Jaa super bang. Ik heb ook nog steeds de verloskundige niet gebeld en wil dat pas volgende week ergens doen omdat ik telkens voor mijn 1e echo een miskraam kreeg. Vandaar dat ik het uitstel. Bij elk beetje buikpijn heb Ik al paniek

één maand geleden

Reactie op Sarah2119

Jaa super bang. Ik heb ook nog steeds de verloskundige niet gebeld en wil d ...
Ohhh ja begrijp ik helemaal. Ik hou maar in mijn achrerhoofd; als het niet zo zou mogen zijn zou het ook geen gezond kindje zijn als het was gebleven

één maand geleden

Hier precies dezelfde situatie! Zo spannend!

één maand geleden

Ik zit ook in hetzelfde schuitje. 19 augustus is de miskraam begonnen met 5.3 wk en nu vanochtend een positieve test omdat ik me raar voel al de hele week. Ook een echo gehad om te kijken of alles schoon was, alleen niet getest tussendoor 🥴 nu weet ik dus nog niks…

één maand geleden

Ik heb dit ook gehad, 23 juli is onze miskraam begonnen en ik heb 3 dagen een klein beetje gebloed. 20 augustus had ik mijn LH piek en 1 september hadden wij een positieve zwangerschapstest. Vind het ook lastig om te bepalen hoelang ik zwanger ben en ook nog steeds geen afspraak gemaakt bij de verloskundige..

één maand geleden

Reactie op AardigeVos284010

Oh ik ben benieuwd! Hoeveel weken ben je nu? Vind jij het naar de wc gaan o ...
Ik ben nu 6 weken! Vond het vorige week vooral heeeel spannend, omdat het de vorige keer met precies 5 weken mis ging. Die spanning is nu gelukkig een stuk minder. Maar nu begint de spanning juist voor de eerste echo, of het dat allemaal wel goed zit🙈

één maand geleden

Reactie op silper123

Ik ben nu 6 weken! Vond het vorige week vooral heeeel spannend, omdat het d ...
Dan klopt het dus wel dat je moet tellen vanaf de dag van de miskraam! Ja het voelt als weer een mijlpaal voorbij, wanneer heb je de eerste echo?

één maand geleden

Reactie op AardigeVos284010

Dan klopt het dus wel dat je moet tellen vanaf de dag van de miskraam! Ja h ...
25 september! Dan zou ik, op basis van mijn eigen berekening, 7+6 zijn 😊 vind het zo spannend! Vorige keer hebben we het ook bijna direct mijn ouders en schoonouders verteld, nu willen we wachten tot na de eerste echo. Hoop echt zo dat het goed is en het ieeeets meer zekerheid geeft 🍀 Heb jij het toen ook al verteld aan mensen? Of het voor jezelf gehouden?

één maand geleden

Reactie op Leo1994

Ik zit ook in hetzelfde schuitje. 19 augustus is de miskraam begonnen met 5 ...
Had je je vorige miskramen wel goed donkere testen? Mijn testen bleven licht, waardoor ik toen al het gevoel had dat het misging. Nu zijn mn testen donkerder waardoor ik denk dat t wel een nieuwe zwangerschap is..

één maand geleden

Reactie op twinmommy2B

Had je je vorige miskramen wel goed donkere testen? Mijn testen bleven lich ...
De vorige keer dat ik testte zat ik al bijna op 5 weken. Nu zit ik net over de 3 en de test is net zo donker. Beide wel heel goed zichtbaar al. Maar ben nu ook nog mega nerveus. Mijn temperatuur is aardig gezakt vandaag, maar kan natuurlijk ook een innestelingsdip zijn. 🤞🏻

één maand geleden

Reactie op silper123

25 september! Dan zou ik, op basis van mijn eigen berekening, 7+6 zijn 😊 v ...
Sorry lees het nu pas, ik heb het verteld tegen vrienden en familie waar ik het ook mee wil delen als het mis gaat en over kan praten met die mensen.

één maand geleden

Hi! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb bijna hetzelfde. Mijn miskraam is op 9 augustus begonnen. 16 augustus een test gedaan en toen was het negatief. Nu heb ik op 3 setember een positieve test gedaan, maar vind het lastig om te weten hoeveel weken ik nu ben.

één maand geleden

Reactie op elle25

Hi! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb bijna hetzelfde. Mijn miskra ...
Wat ik heb vernomen is dat je moet tellen vanaf de eerste dag van je miskraam

één maand geleden

Wat lastig zeg! Kan me goed voorstellen dat je het nu dan spannend vindt... Seks is veilig, tijdens de zwangerschap, tenzij je bijv een placenta previa hebt. Het is puur pech geweest dat je miskraam precies op gang is gekomen na de seks, maar het kan nooit de aanleiding zijn gewoon voor de miskraam! Je baarmoeder is mega doorbloed nu, waardoor een contactbloeding heel normaal is. Hier heb ik het de ene keer niet, andere keer wel, na de seks!