37 Reacties

11 dagen geleden

Wij gaan cakes bij mijn ouders doen, iedereen krijgt een cakeje, en in een zit een kleur, en bij mijn schoonouders een taart met een kleur erin, en met vrienden een grote ballon

11 dagen geleden

Ik heb het bij de eerste 2 gewoon gedaan op de manier zoaals jouw man het wilt. En degene die het wouden weten hebben wij het gewoon verteld. En bij de derde weten alleen mijn man en ik het. Dit is voor iedereen anders natuurlijk, maar ik houd niet zo van dat grootse. Ik vind alles al hectisch zat, indruk maken op andere staat dan niet op mijn lijstje.

11 dagen geleden

Wij hebben het bij de vorige 2 zwangerschappen bij de echo gehoord. Voor mij hoeft het allemaal niet zo uitgebreid. Maar dat is meer omdat ik er totaal geen waarde aan hecht om in de belangstelling te staan 🙈. Het geslacht te komen weten was voor mij meer om mezelf voor te bereiden (denk aan naam, kleding en kamertje). Voor iedereen is dit anders, als jij het ontzettend graag wilt kan je bijvoorbeeld met familie iets met een taartje doen? Misschien vind hij het ook niet zo prettig om helemaal in de belangstelling te staan en ziet hij het ook meer als iets praktisch?

11 dagen geleden

Wij willen zelf het geslacht niet eens weten dus alles blijft een geheim. Ik moet eerlijk zeggen dat ik alle ‘ophef’ tegenwoordig maar commercieel en poespas vind: eerst was het alleen kraamvisite, maar tegenwoordig grootse aankondiging, gender reveal, babyshower, babyborrel… toen ik zelf nog geen kinderen had zat ik hier zo niet op te wachten, maar het is toch een sociale verplichting. Ik zou me dus vooral afvragen: voor wie doe je het en op basis daarvan keuzes maken. Niet lullig bedoeld natuurlijk hè, ieder zijn ding!

11 dagen geleden

Bij mijn eerste (en nu bij de tweede) vinden mijn man en ik het prima om het tijdens de echo te horen, ik vond het wel leuk om het op een creatieve/feestelijke manier aan familie te vertellen 😁

11 dagen geleden

Reactie op lindavdheijden

Ik heb het bij de eerste 2 gewoon gedaan op de manier zoaals jouw man het w ...
Is niet om indruk te maken op andere. Tijdens de babyshower willen we het vertellen aan iedereen. Maar ik wil er voor ons en onze familie wel wat leuks van maken.

11 dagen geleden

Reactie op Femia007

Bij mijn eerste (en nu bij de tweede) vinden mijn man en ik het prima om h ...
Ja wil het aan een de familie ( ouders en zussen) wel op een manier vertellen en niet gewoon dit wordt het. 2e is alles al niet meer zo groots.

11 dagen geleden

Bij de eerste hebben we het met ballonnen verteld(alleen aan de ouders). Ik wil het geslacht veel te graag weten, maar ik wil het ook nu op een leuke manier aan een paar vrienden en ouders+broers(en aanhang natuurlijk) vertellen. Wij dachten aan cupcakes ofzo. Verder niet teveel poespas.

11 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Wij hebben het bij de vorige 2 zwangerschappen bij de echo gehoord. Voor mi ...
Hij wilt meteen horen. Het maakt het niet uit wat het wordt maar ik heb wel echt een voorkeur. Ik ga hem denk ik het laten horen bij die verloskundige en dan doe ik het wel als verrassing bij mijn ouders. Ik ben het jongste kind en de laatste die nog een kind moet krijgen vandaar dat ik er wel wat leuks van wil maken

11 dagen geleden

Ik doe geen gender reveal, babyshower of andere commerciële domme rommel. Ik hoor het wel bij de echo en dat is prima en klaar. Ik zie het nut niet van die grootse uitgebreide feestdingen. Het is veel fijner om het gewoon intiem te houden. De enige gender reveal manier die ik nog enigszins acceptabel vind is een taart met de kleur er in en dan de taart aansnijden of met je glas er een hap uit nemen om het zo te ontdekken. En dat dan gewoon met z'n tweetjes en niet met een hele groep mensen.

11 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ik doe geen gender reveal, babyshower of andere commerciële domme rommel. ...
Bedankt voor jou menig.

11 dagen geleden

Reactie op AttenteDuin069177

Hij wilt meteen horen. Het maakt het niet uit wat het wordt maar ik heb wel ...
Dan zou ik er denk ik wel voor zorgen dat er niet te veel tijd tussen de echo en jouw gender reveal zit anders word het erg lastig gok ik 😅. Ik zou er zelf voor kiezen of samen te horen bij de echo of samen bij een gender reveal tenzij het op de zelfde dag is oid.

11 dagen geleden

Bij de eerste hebben we het gewoon bij de echo gehoord en deze keer zal het niet anders zijn. Ik doe dit liever samen met mijn partner dan met vele mensen erom heen.

11 dagen geleden

Reactie op AttenteDuin069177

Ja wil het aan een de familie ( ouders en zussen) wel op een manier vertell ...
Oh ik vind de tweede nu net zo bijzonder/groots als de eerste 😅 dus ik denk dat wij het nu met de tweede +- net zo doen als met ons eerste kindje 😁 hopelijk kunnen jij en je vriend samen een manier vinden die bij jullie beide past 🤗

11 dagen geleden

Wij pakken het groots aan haha, wij willen het zelf ook pas horen op de gender reveal. Is mijn eerste kindje en van me vriend de 3e dus die vind eigenlijk bijna alles goed

11 dagen geleden

Wij hebben het wel met de echo gezien en gehoord en vond dat eigenlijk juist heel leuk! Ze ging op zoek naar het geslachtsdeel en vroeg aan ons of we het al konden zien haha. Maar wij snapte er niks van en toen was het nou hier zie ik schaamlippen dus wisten we dat het een meisje werd!

11 dagen geleden

Volg hierin je hart, en kijk of je een compromis kan vinden met je partner. Mijn vriend wil het graag intiem met z’n tweetjes, maar ik wil het wel op een speciale manier. Dus gaan we een manier bedenken waar we samen helemaal achter staan. Het is heel bijzonder allemaal, dan mag dit ook bijzonder zijn en iets speciaals van gemaakt worden:)

10 dagen geleden

Wij hebben daar 2 keer geen tralala rond verkocht, en nu gaan we da ook niet doen , wij persoonlijk vinden dat dit niet hoeft

10 dagen geleden

Wij hebben 23 nov onze housewarming en willen het dan met klein clubje familie bekend maken. In de avond komen er vrienden en of we regelen iets met cupcakes en maken het aan vrienden zo bekend maar daar zijn we nog niet uit. Zelf weten mijn vriend en ik het bij de verloskundige al gelijk :)

10 dagen geleden

Bij mijn dochter hebben we samen het envelopje in de auto open gemaakt. Geen poespas, maar wel heel intiem en bijzonder. We hebben dit gefilmd en naar onze naastte gestuurd. Voor deze ‘gender reveal’ hebben we een taartje besteld die we met z’n 3tjes openmaken. Ik vind het zo’n bijzonder moment zo alleen met elkaar, zonder al te veel gedoe… 💗🩵