8 Reacties

2 dagen geleden

🙈 mijn eerste reactie was.. een genderreveal zonder roze en blauw..🙈sorry. Wellicht een klein cadeautje met een setje kleding. Wellicht een wit shirtje met papa’s meisje of mama’s vriendje. Of het symbool van het geslacht er op.

2 dagen geleden

Ik denk dat je voor een duidelijke gender reveal er niet aan ontkomt? Ik weet ook niet zo goed waarom roze/blauw ouderwets is en dat dan slecht is

2 dagen geleden

Wat nou als je een groot spandoek maakt waar op staat: Het is een.... jongen/meisje? Dan kun je met alle kleuren van de wereld de boel versieren. Je kunt ook de opa's en oma's een echo foto in een lijstje geven met de tekst : groetjes jullie nieuwste kleindochter/ kleinzoon of iets in die strekking. Op die manier ben je wel duidelijk in geslacht, maar hoef je niet de kleuren roze of blauw te gebruiken.

2 dagen geleden

Als roze/blauw ouderwets is en je kiest voor regenboog muisjes zou ik als ‘genderreveal’ ook 1 lijn aanhouden met regenboog en ‘hoera het is een baby’ 😜😬

één dag geleden

Reactie op Lenorel

Ik denk dat je voor een duidelijke gender reveal er niet aan ontkomt? Ik we ...
Dat is denk ik het gekke genderneutrale van tegenwoordig. Sorry voor m’n woorden maar wat wordt ik moe van dat nieuwe gedoe zeg🫣

één dag geleden

Roze en blauw zijn niet ouderwets. Blauw voor een meisje en roze voor een jongen is ouderwets, want zo was het vroeger 😄

één dag geleden

Tja, je vraagt niet onze mening. Denk dat die van de meeste in de reacties wel duidelijk is. Ik wist overigens niet eens dat er regenboogmuisjes bestonden. Weer wat geleerd! Maar goed, ik denk dat je er op deze manier niet aan ga ontkomen om een tekst te gebruiken. Of je maakt soort surprise met bijv. een auto oid voor een jongen, een barbie voor een meisje. Maar dat is misschien ook wat 'ouderwets', omdat je dan weer een scheiding maakt in speelgoed. Ik weet niet hoe ver jullie hier in gaan. Dus als het allemaal 'genderneutraal' moet zijn, dan iets met tekst waar je duidelijk meisje of jongen naar voren laat komen.

één dag geleden

Reactie op Emmy W

Wat nou als je een groot spandoek maakt waar op staat: Het is een.... jonge ...
Wat je ook kunt doen is de tekst het is een jongen/meisje in een gelukskoekje te stoppen, of om al je gasten een kraskaart te geven die aangeeft of het een jongetje of een meisje is. Dit is ook leuk om op te sturen naar mensen die niet bij je feestje aanwezig kunnen zijn. Genoeg mogelijkheden dus zonder roze en blauw. En zonder gezeur of genderneutraal gedoe, waar daar ging deze post helemaal niet om. Ik ga zelf waarschijnlijk streek muisjes op de beschuitjes trakteren, vind ik ook leuker dan roze of blauw.