7 Reacties
18 dagen geleden
Ik ben zelf van mening dat het ene plakje echt niet zo veel kwaad kan, het is ook lastig om constant na te moeten denken wat wel en niet kan. Zolang je niet elke dag een heel pakje weg eet denk ik dat er niks aan de hand is
18 dagen geleden
Reactie op funkyunicorn300
Ik ben zelf van mening dat het ene plakje echt niet zo veel kwaad kan, het ...
ja het was dus een niet verhit plakje, gewoon rauw. ik stond in de keuken en pakte een plakje en stopte t zo in m’n mond. pas toen ik t op had dacht ik shit dit mag niet
18 dagen geleden
Reactie op GrandiozeNachtegaal701526
ja het was dus een niet verhit plakje, gewoon rauw. ik stond in de keuken e ...
Jaa ik snap t, maarja je kan er nu kan je er niks meer aan veranderen. Ik denk echt dat het wel mee valt
18 dagen geleden
De kans dat jouw plakje zalm besmet is met listeria is bijzonder klein. Hygiënemaatregelen om listeriabesmettingen te voorkomen, zijn in Nederland heel streng. Zodra er 1 besmet product wordt gemeld, wordt een hele batch teruggeroepen en vernietigd. Met vaak tonnen tot miljoenen euro's schade voor het bedrijf.
Houd jezelf in de gaten. Mocht je binnen 48 last krijgen van klachten die passen bij een voedselvergiftiging, dan meteen de huisarts bellen.
Daarnaast: download even de Zwangerhap app en zet bij de instellingen de pushmeldingen voor veiligheidswaarschuwingen aan. Dan ben je direct op de hoogte, mocht er iets aan de hand zijn met jouw zalm.
Owja, en: bewaar de verpakking tot 3 dagen na de houdbaarheidsdatum.
17 dagen geleden
Geen zorgen maken! Het zijn adviezen, geen wetten en de inzichten veranderen ook elke keer weer. Daarnaast gaat het vaak ook om de hoeveelheid en de frequentie ervan. Natuurlijk gaat het om de gezondheid van je baby, maar de kans dat er nu iets mis gaat is nihil. En dan is het ook nog maar de vraag of het daadwerkelijk van dat ene plakje zalm komt.
17 dagen geleden
Voor het beeld: volgens officiele instanties krijg 4 op de 1.000.000 mensen per jaar listeria. De kans is dus enorm klein.
Geeft natuurlijk geen groen licht om alles te eten, maar is wel een mogelijkheid om te relativeren.