59 Reacties

6 dagen geleden

Reactie op VianaEG

Wanneer heb je de geslachtsecho? Dat is nog even spannend dan!
Ik hoop volgende week samen met mijn vriend te kunnen gaan. We willen sowieso zonder de kinderen gaan want we willen niet gelijk dat iedereen het weet 🤣. Gelukkig heeft die man altijd wel een plekje dus is het makkelijk last minute nog inplannen!

6 dagen geleden

Reactie op MV93

Intussen heeft de geslachtsecho bevestigd dat het een jongen is. Ik kan nie ...
Hier precies hetzelfde, afgelopen weken aan het idee kunnen wennen. Vandaag bevestiging gekregen dat het een jongetje is. Het is nu ook goed zo inderdaad. En direct even leuke pakjes op Vinted gekocht, zo kreeg ik er wel echt meer zin in 😊

5 dagen geleden

Ow i feel you! 12 weken nu, nog 3 weken wachten op de geslachtsecho en zo spannend! Heb zo een sterke voorkeur en blij dat hier een keer te kunnen uitspreken. Tuurlijk is gezondheid het aller belangrijkste Maargoed, ik hoef het niet verder uit te leggen. Ik ben ook heel erg onzeker over hoe ik straks ga reageren als ik “teleurgesteld” ga worden. 🫣 we kunnen niets anders dan afwachten! Succes 🫶🏻🫶🏻

5 dagen geleden

Hier maandag geslachtsbepaling. Hebben 2 meiden, en zouden een meid erbij eigenlijk nog onwijs leuk vinden. Word zelf constant heen en weer geslingerd tussen jongen en meisje dat ik het zelf niet meer weet en daar word ik onwijs nerveus van. Ik dacht zelf op de echo gezien te hebben dat het een jongen werd maar weer een andere foto doet me weer meer aan een meisje denken. Afijn ik ben geen echoscopiste en 12 weken is gewoon nog veel te vroeg om geslacht te bepalen. Ik merkte eerst weerstand aan het idee van een jongen en daar schaam(de) ik me ontzettend voor. Nu orienteer ik me ook op jongenskleertjes/spulletjes en ik merk dat me dat al een prettiger gevoel geeft. Ik denk ook een beetje angst voor het onbekende ofzo. Ben iig heel blij om te lezen dat ik niet de enige ben want het voelt best heel raar.

5 dagen geleden

Wij drie jaar geleden in hetzelfde schuitje: beiden wilden we een meisje, 20 wk echo liet een jongen zien, lachen als een boer met kiespijn naar de echoscopiste. We liepen teleurgesteld het ziekenhuis uit, we hebben het er samen voldoende over gehad en toen de knop "toch maar" omgezet. Toevallig hadden we het er gisteren over, omdat we volgende week dus voor een pretecho met geslachtsbepaling (16 wk) gaan, en we konden ons nu niet meer voorstellen dat we een meisje hadden gehad en onze lieverd hadden moeten missen.. Dus ook voor jullie zal waarschijnlijk gelden: "Later zul je lachen om die dingen, ook al zak je nu het liefste door de grond." ;) kvk-wijsheden haha! Dit keer zijn we echter zonder voorkeuren: een broertje om mee te 'rausen', of een meisje, ook gewoon leuk. (Hij wil zelf overigens een zusje, want hij heeft al een vriend... kinderlogica.)

4 dagen geleden

Reactie op MV93

Intussen heeft de geslachtsecho bevestigd dat het een jongen is. Ik kan nie ...
Heel leuk, gefeliciteerd! 🩵🤍 Ik moest juist toch weer even wennen aan een meisje 🙈 Ik vind het best wel spannend om dan een soort van ‘voorbeeld’ te zijn als moeder voor je dochter. Al lijkt het me wel heel erg leuk hoor! Gek hoe dat werkt haha.

4 dagen geleden

Reactie op RR

Voordat ik moeder werd dacht ik altijd dat ik zoons zou krijgen. Inmiddels ...
Dit ben ik precies! Nu een derde dochter 🩷

4 dagen geleden

Reactie op MiniMe2025

Ow i feel you! 12 weken nu, nog 3 weken wachten op de geslachtsecho en zo s ...
Die angst voor mijn eigen reactie zit er bij mij ook goed in moet ik toegeven! Ik ben me nu wel al weken aan t voorbereiden op n jongetje, maar ik weet ook echt wel dat ik dan een stuk minder enthousiast ga reageren. Ik verwacht inmiddels alleen niet meer te gaan huilen ofzo, dat had ik twee weken geleden wel heel erg. Terwijl ik in mijn hoofd oprecht denk een betere jongensmoeder te zijn

3 dagen geleden

Reactie op Kelly Fortuin-Oo

Dit ben ik precies! Nu een derde dochter 🩷
Wat leuk! Gefeliciteerd! Wij hebben volgende week dinsdag de geslachtsecho gepland, ben zo benieuwd!

3 dagen geleden

Waar ik eerst echt een gek gevoel over een zoontje krijgen had. Is zojuist bevestigd dat we een jongen krijgen en kan nu niet blijer zijn. Ik denk dat het hier vooral het onbekende even een dingetje was 🫣

3 dagen geleden

Hier ook een lichtelijk zenuwachtige mama.. Nu gezegend met 3 dochters en toch zit er in je achterhoofd wat zullen ze de 26e zeggen. 4e dochter of 1e zoon.. 4e dochter voelt vertrouwd en 1e zoon onwennig. Ik ben vooral een beetje bang voor het onbekende. We zijn niet doorgegaan voor een jongen, wat menig mens zegt als ze horen van mijn 4e zwangerschap. Blijft een aparte uitspraak. We kijken voornamelijk erg uit naar ons 6e gezinslid. Onze dochters steken hun wens niet onder stoelen of banken haha dus we gaan zien wie er gelijk heeft.

3 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Waar ik eerst echt een gek gevoel over een zoontje krijgen had. Is zojuist ...
Wat goed gefeliciteerd! Hier net ook geslachtsecho en ook een jongetje💙 waar ik teleurstelling had verwacht voel ik me zo trots en blij. 2 meiden en een zoon we kunnen niet trotser zijn

3 dagen geleden

Reactie op K.Girlsmom

Wat goed gefeliciteerd! Hier net ook geslachtsecho en ook een jongetje💙 wa ...
Dit zeggen wij ook nu al de hele ochtend tegen elkaar. We voelen ons echt een rijk mens, 2 mooie dochters en dalijk een knulletje erbij 🥰. Kers op de taart 🩵

3 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Dit zeggen wij ook nu al de hele ochtend tegen elkaar. We voelen ons echt e ...
Gek eigenlijk he, ik denk echt dat het puur het onbekende is. Meiden ken je al en heb je alles al voor dus dat is makkelijk en herkenbaar. Ik daxht de laatste week wel, een jongetje erbij is mis zo gek nog niet als ik zie hoe die meiden van ons soms pittig en kattig kunnen zijn😂😂

2 dagen geleden

Ik weet al een paar weken dat we een jongetje gaan krijgen en ik moest en nog steeds wel erg aan het idee wennen. Wij hebben al een dochter (van 5) en ik dacht altijd dat ik twee meiden zou krijgen. Ik wil het denk ik ook graag omdat ik zelf ook een hechte band heb met m’n zusje en m’n broertje wat minder. Plus er zit best wel een leeftijd verschil tussen beide kinderen en dat maakt met twee meiden minder uit lijkt me. M’n dochter wilde ook zoooo graag een zusje, ze was heel erg verdrietig toen we de geslachtsecho deden waar ze bij was en dat maakte mij ook weer verdrietig (wat ik uiteraard niet probeerde te laten zien!) Nu wennen we allebei langzaam aan het idee en het helpt mij vooral om naar baby kleertjes te kijken, op Pinterest jongens kamer ideetjes opdoen enzo. Nu kan ik het me langzaam beter inbeelden hoe het is. Super spannend want voel me geen boys mom en ben meer van rustig knutselen dan wild buiten rennen enzo. 😋 Ons zoontje is hartstikke welkom en we kijken echt heel erg uit naar zijn komst het is alleen even schakelen en je toekomst beeld dat je had aanpassen. Veel zeggen dat wanneer hij er is dan je niet ander meer wil of kan inbeelden en dat geloof ik ook oprecht 😊

2 dagen geleden

Reactie op charlie88lilly

Ik weet al een paar weken dat we een jongetje gaan krijgen en ik moest en n ...
Echt super super herkenbaar, eigenlijk alles wat je schrijft. Onze dochter en zoontje schelen straks 4 jaar en ik was inderdaad ook bang dat ze dan minder aan elkaar hebben dan twee zusjes. En ook dat van dat buitenspelen vs rustig knutselen. Maar goed, zeg altijd heel wijs tegen mijn dochter; we krijgen wat we krijgen, dat kunnen we niet kiezen. Dus daar moet ik mezelf ook maar aan vasthouden haha. In ieder geval fijn dat jullie langzaam aan het idee wennen, hopelijk komt dat hier ook snel wat meer. Gaan het deze week ook aan de rest van de families vertellen. De mensen die we het al hebben verteld zijn echt helemaal door het dolle heen hoe gelukkig we ons mogen prijzen om straks een meisje en jongen te hebben. Baal dan ook van mezelf dat ik dat niet 100% zo voel.. maar goed, je gevoel kun je ook niet beïnvloeden en ik weet zeker als hij er is dat het ook echt allemaal helemaal niet meer uitmaakt 🥰

2 dagen geleden

Wij hebben hier 2 meiden En nu in verwachting van een 3e Heb altijd gezegt een jongen lijkt.me leuk voor later.. een grote broer.. Maar 3 meiden zou me ook geweldig lijken. Ik zelf kan de keus niet maken al bem ik overtuigd dat het een meisje is... nog 5 week dan echo... ik zou wel ff schrikken als het een jongen is .. tegelijkertijd... maar goed dat je het zelf niet kan bepalen.. zou niet weten wat ik zonder m'n meiden moet en zou nie weten wat ik zelf zou kiezen. Ik heb het trouwens altijd fout... wat ik denk dat t is dus dan zou het nu een jongen zijn 🤣🤣

één dag geleden

Zo herkenbaar, wij zijn gisteren voor de 13 weken echo geweest. Toen we thuis waren de echo gestuurd naar een facebook pagina om de nub te bepalen. Dit bleek volgens hun duidelijk een jongen. Ik was toch wel teleurgesteld want had altijd een jongen en meisje in mn hoofd. (We hebben al een jongen). Nu toch maar proberen te wennen aan het idee van nog een jongen erbij. Al is er nog een kleine kans van een meisje.

één dag geleden

Wij hebben al een zoon en ben nu 13 weken zwanger van de tweede. Ik denk dat dit weer een jongen is, en anderen zien dit ook in de echo. Ondanks dat ik twee jongens leuk zou vinden, voelde ik toch een beetje teleurstelling. We hebben zo’n leuke naam voor een meisje en weer een jongensnaam bedenken lijkt nu onmogelijk 🥴. Volgende week weten we het zeker…