8 Reacties

11 dagen geleden

Raad pleeg de medische zorg Anders even de je reisverzekering bellen Heb ik ook onlangs moeten doen Dan kan je door middel van foto’s advies vragen

11 dagen geleden

O wist helemaal niet dat ze dat in spanje ook hadden... wij hadden expres spanje geboekt voor januari omdat wij dachten dat daar geen zika was...

11 dagen geleden

Heb je koorts gehad? Of alleen jeuk?

11 dagen geleden

Reactie op Brokkelster

Heb je koorts gehad? Of alleen jeuk?
Nee geen koorts echt alleen heftige jeuk en grote allergische reacties op de muggen

11 dagen geleden

Reactie op Babydusty

Nee geen koorts echt alleen heftige jeuk en grote allergische reacties op d ...
Dan zou ik me niet direct zorgen maken. Dengue gaat vaak gepaard met koorts. Je kunt altijd maandag even de huisarts bellen

11 dagen geleden

Als je zwanger bent kan je anders reageren op muggenbulten. Wat jij omschrijft is eigenlijk een standaard muggenbult bij mij haha, maar dat wordt niet als allergie gezien. (Bron @devragendokter op instagram + m'n eigen huisarts). Geen zorgen dus, hoort erbij. Lang leve de hormonen! Koelen helpt heel goed!

11 dagen geleden

Bij onze intake hebben wij het gehad over zika/dengue omdat we naar Azië zijn geweest, maar zolang je geen koorts hebt gehad testen ze niet op zika/dengue. De kans is blijkbaar tegenwoordig zo klein, dat de ggd/verloskundigen er niet naar kijken of testen. Dus dat stelde mij erg gerust. Je kan het overigens testen met bloed bij de huisarts. Maar omdat ik geen koorts heb gehad, vonden ze het niet risicovol. En in de zeldzame gevallen dat het wel schadelijk is, zien ze dat snel op de echo omdat het hoofdje dan klein blijft. Je kan altijd even checken bij de huisarts als je je zorgen maakt. Zij hebben het beste advies en ik ben geen arts ;)

11 dagen geleden

Thanks voor de geruststelling! Heb cetirizine genomen (mag als zwangere) en de klachten beginnen af te nemen. Had zo’n rotnacht🥹