4 Reacties

19 dagen geleden

Als straks de misselijkheid weg trekt kun je waarschijnlijk zo weer terug naar je vertrouwde eetpatroon. Dat je nu even iets minder gezond eet is echt nog geen ramp. (Er van uitgaande dat je niet alleen maar uit de frituur eet) Echt, het 2e trimester is voor de meeste vrouwen stukken beter. En dan pas eet je kindje echt van jou mee, dus als je dan weer gezond kunt eten is dat mooi. Maar voor nu is het een kwestie van wèl eten ongeacht wat dat is.

19 dagen geleden

Misschien niet het meest bevredigende antwoord, maar om eerlijk te zijn geef ik nu gewoon best wel toe aan de craving naar ongezond eten. Normaal sport ik ook meer en heb ik een wat gebalanceerder eetpatroon. Oftewel ik zorg er dan altijd voor dat ik iedere dag groente en fruit eet. De laatste weken heb ik daar moeite mee. Van mijn vorige zwangerschap weet ik dat ik dit vooral het eerste trimester had en dat het daarna afnam. Vooral als je misselijk bent zou ik er niet al te onzeker over worden. Je doet je best, komt goed!

19 dagen geleden

Reactie op ATPNfam

Misschien niet het meest bevredigende antwoord, maar om eerlijk te zijn gee ...
Precies, hier sluit ik me ook bij aan! Van zodra de misselijkheid weg is, kan je je perfect terug focussen op bewuster eten. Daarom ben ik er nu (tweede zwangerschap) ook niet zo streng op voor mezelf. Zorg wel dat ik iedere dag 1-2 stuk fruit eet, paar X per week wat yoghurt, maar verder laat ik het ook wel even voor hoe het is. Normaal sport ik graag, maar momenteel geen energie en dat is ook helemaal oké. Na 13w gaat er vanzelf verbetering komen normaal gesproken.

19 dagen geleden

Heel herkenbaar! Voordat ik zwanger werd sportte ik 4/5x per week en had een uitgebalanceerd dieet en dat is nu ook helemaal anders. Ik probeer ervoor te zorgen dat mijn basis goed is (genoeg fruit/groente/zuivel) en geef daarnaast toe aan cravings. Denk dat het heel normaal is om in het eerste trimester anders te eten en inderdaad dit wordt vast beter. Neem het jezelf niet kwalijk je doet wat je kunt😊.