12 Reacties

15 dagen geleden

Ik heb gisteren die van mij laten zetten op aanraden van de gynaecoloog

15 dagen geleden

Zou het zeker aanraden voor jou nu, als zwangere ben je een extra risico groep

15 dagen geleden

Hoihoi, Ik mag vandaag ook de griepprik halen, vanwege diabetes. Mijn verloskundige (en gynaecoloog) gaven het advies deze ook te nemen nu ik zwanger ben, omdat de baby dan ook beschermd is als het geboren is. Ik had vorig jaar de griepprik overgeslagen en ben toen heel vaak enorm ziek geweest, dat wil ik nu zwanger ben dus ook echt niet meemaken! Ik ga de griep dus wel halen.

15 dagen geleden

Reactie op Nanamoh

Hoihoi, Ik mag vandaag ook de griepprik halen, vanwege diabetes. Mijn ver ...
Jaa ik herken dat, heb toen ook de griepprik overgeslagen en ben nog nooit zo ziek geweest als toen 😳. Bedankt voor je antwoord, ik heb vandaag een echo dus zal dan ook even vragen aan de verloskundige, maar ga dr vanuit dat ik de griepprik ga halen. ❤️

15 dagen geleden

Er wordt zelfs aangeraden om ook een griepprik en kinkhoestprik na 20 weken te halen om je kindje te beschermen vanaf geboorte

15 dagen geleden

Ik heb nooit de griepprik genomen eigenlijk. Mijn verloskundige zei dat ik 'm kan nemen en anders wordt ie meegenomen in de 22 weken prik (ben nu 12 wkn) en ik heb ook astma. Dus ik wacht nog gewoon 10 weekjes.

15 dagen geleden

Ik werk in de zorg waardoor ik hem ook aangeboden krijg. Mijn verloskundige gaf aan dat ik gewoon kan nemen, geen risico voor zwangerschap. Als je zelf in een risicogroep valt zou ik het denk ik al helemaal doen, als je er erg ziek van wordt lijkt me dat meer kwalijk.

15 dagen geleden

Bij mij wordt de griepprik vanaf 20 weken juist aangeraden door de gynacoloog als je zwanger bent in de winter.

14 dagen geleden

Zelf heb ik hem volgens mij maar 1x genomen, maar als de VK of huisarts zegt dat je het kan nemen dan zou ik daar vanuit gaan.

14 dagen geleden

Hier werd het door de gyneacoloog aangeraden evenals toch nog een covid vaccin

14 dagen geleden

Ik zou me goed inlezen op https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griepprik/zwangerschap en via https://www.nvkp.nl/ziekten-en-vaccins/ zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.

14 dagen geleden

Hi, Topics en discussies over vaccineren zijn niet toegestaan op het forum. Het is een erg gevoelige discussie, en wij denken dat het beter is als jullie je hierover laten informeren door professionals en mensen die hier echt verstand van hebben. Ik sluit daarom het topic. Liefs, Eliza