1163 Reacties

17 dagen geleden

Reactie op Kinderwens🤰🏼

Niet normaal he, voel me zo schuldig tegenover mijn werk
Ik heb dat ook heel erg. Tegelijkertijd weet ik dat ik er niks aan kan doen. Over een paar weken zullen ze het snappen.

17 dagen geleden

Reactie op Kinderwens🤰🏼

Niet normaal he, voel me zo schuldig tegenover mijn werk
Wat ik heb geleerd van m’n burn out en het schuldig voelen over het werk; Je werk of organisatie valt echt niet om omdat jij ziek thuis bent.

17 dagen geleden

Reactie op Kinderwens🤰🏼

Niet normaal he, voel me zo schuldig tegenover mijn werk
Dat heeft me geholpen het te relativeren. Sorry vorige berichtje werd verstuurd en was nog niet klaar 🙃

17 dagen geleden

Reactie op mel92!

Wat ik heb geleerd van m’n burn out en het schuldig voelen over het werk; ...
Dit!! Voor jou 100 anderen. Dit is echt zo. Ik werk zelf als accountmanager en heb dus ook veel te maken met mensen die zich, om welke reden dan ook, voor langere tijd ziekmelden. Je werk wordt gewoon opgevangen, of als t echt langdurig is zoeken we iemand nieuws. Nu gaat dat in deze arbeidsmarkt echt niet zo makkelijk als eerst. Maar geloof me dat jouw werkgever er snachts niet van wakker ligt over hoe t met jou gaat, dus doe dat andersom aub ook niet.

17 dagen geleden

Reactie op Shivaya

Nou, dacht naast de vermoeidheid nergens last van te hebben….nu 6+6 en zoju ...
Ja heb ik ook! Eerste zeven weken niets en hup daar is mijn HG weer. Maar ik vind het nu geen HG hoor maar komt denk omdat hcg nu het hoogste is.

17 dagen geleden

Reactie op Kinderwens🤰🏼

Ik voel me verschrikkelijk. Ben maandag gestart met overgeven en kan niet o ...
Ja heel erg momenteel. Je kan best veel doen. Eerste is kwartier blijven liggen voordat je uit bed gaat, anders komt het maagzuur te snel onhoog en dan een cracker eten. Ja waterijsjes zijn mijn beste vriend, koud eten werkt beter warm eten triggert weer die misselijkheid, lukt drinken echt moeizaam bedenk dan iedere 5 minuten 3 slokjes drinken, heel gek maar cola werkt echt verder hou ik niets binnen. En ja toch echt de gynaecoloog of verloskundige benaderen want als je te weinig plast ( 2 keer per dag is echt de grens ) moet je al het ziekenhuis in. Dus soms krijg je zetpillen en dat helpt wel. Het is echt verschrikkelijk 😥 want je ruikt alles nu zo sterk een verkeerde geur en daar ga je weer! Let echt op jezelf de baby groeit wel die pakt het eten van ons vet reserve af, daarna spieren 💪🏻 dus crue die pakt genoeg. Maar uitdroging moet je wel voorkomen. Ja ik hoorde vaak gember 🫚 maar dit vloog eruit bij mij, ik lust ook geen gember misschien 🤔 dat het daarom niet aanzetten. Maar ja er is wel een grens en tegenwoordig is HG veel bekender geworden. Op internet staan nog veel meer van ja dit soort tips.

17 dagen geleden

Sinds vandaag hartstikke misselijk en overgeven waar je u tegen zegt. Ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet momenteel. Iemand tips??

17 dagen geleden

Hi allemaal! Wat lees ik veel herkenbare dingen over misselijkheid en niet kunnen functioneren op werk. Ik ben nu 8 weken en oh my, ik vind het pittig. Ben zelf ook erg misselijk, maar heb een wondermiddeltje gevonden waarvan ik hoop dat het jullie ook kan helpen. Weet niet of ik reclame mag maken maar ik nip nu de hele dag door aan een glas sterke limonadesiroop: Belvoir Farm Ginger. Gemberthee deed het niet voor mij maar dit is supergeconcentreerd en er zit ook citroen in waardoor het beter wegdrinkt. Het haalt de misselijkheid niet helemaal weg maar het onderdrukt het voor mijn gevoel voor 80%. Groetjes!

17 dagen geleden

Ik heb net een hele heftige aanval met lage rugpijn en lage buikkrampen gehad. Heb 20 minuten moeten liggen vanwege de pijn. Herkent iemand dit? Ik heb geen bloedverlies en ben 7+1 week

16 dagen geleden

Nu 10 weken. Ik heb eigenlijk geen klachten (gehad). Wat meer dorst en hier en daar een kramp. Ik vind het wel een beetje bijzonder..

16 dagen geleden

Reactie op Joortje

Ik heb net een hele heftige aanval met lage rugpijn en lage buikkrampen geh ...
Ik heb dit 3x gehad en snachts ook nog. Zo een 'aanval' duurde bij mij ongeveer 15min ofzo. Bleek bandenpijn te zijn volgens de artsen (ben ik t zkh geweest voor controle). Dus het kan geen kwaad. Als je wel begint te bloeden of de pijn houdt lang aan dan wel even aan de bel trekken zeiden ze tegen mij.

16 dagen geleden

Reactie op Sieeeen

Ik heb dit 3x gehad en snachts ook nog. Zo een 'aanval' duurde bij mij onge ...
Jeetje, wat een onderbelicht symptoom dan eigenlijk haha. Maar bedankt voor de geruststelling!

16 dagen geleden

Reactie op Joortje

Jeetje, wat een onderbelicht symptoom dan eigenlijk haha. Maar bedankt voor ...
Nou he? Ik had er ook niet eerder van gehoord. Maar is dus gelukkig normaal haha.

16 dagen geleden

Nu 7+3, maar vandaag helemaal geen gevoelige borsten meer, vind dat toch een beetje onzeker, meer mensen hier last van

16 dagen geleden

Nachtmerries ! 😱 elke avond weer. Ben nu 8 weken en laatste dagen is het wel echt eng aan het worden. Bezweet wakker en vervelende levende dromen. Voordat k ga slapen ben ik al bang wat ik weer ga dromen

16 dagen geleden

Reactie op Yfje88

Nachtmerries ! 😱 elke avond weer. Ben nu 8 weken en laatste dagen is het w ...
Ik krijg vooral nachtmerries als ik het te warm heb. Nu in de zwangerschap heb ik het vaker erg warm of koud. Misschien ook bij jou een factor? Iets koeler slapen?

16 dagen geleden

Reactie op Yfje88

Nachtmerries ! 😱 elke avond weer. Ben nu 8 weken en laatste dagen is het w ...
Klinkt stom maar schrijven.. gedachte van je afschrijven voor je gaat slapen

16 dagen geleden

Reactie op JB2024

Klopt! Ik heb t wel kunnen volhouden op werk, maar het was echt heel erg ov ...
Welke medicatie heb je ?

16 dagen geleden

Slapende/tintelende handen in de nacht 🥴

16 dagen geleden

Reactie op Meid27

Nu 7+3, maar vandaag helemaal geen gevoelige borsten meer, vind dat toch ee ...
Ik heb ook veel minder last van mijn borsten, maar eergisteren de 8 wk echo gehad en alles perfect dus maak je niet te druk en bij twijfel altijd bellen🥰