1163 Reacties

11 dagen geleden

Reactie op Shivaya

Sinds een paar dagen een enorm droge keel ‘s nachts…
Ja, dat heb ik ook. Alsof ik schuurpapier in mijn keel heb zo droog

10 dagen geleden

Giga misselijk, sochtends tot savonds nu 8+2

10 dagen geleden

Laatste dagen enorm duizelig en geur van ballonnen is heerlijk heb zin om erop te kauwen 😅😂 ergens gelezen dat er dan iets van ijzer ofzo laag kan zijn? Moet je dan bij je huisarts zijn of kan je dit met je verloskundige bespreken voor bloedonderzoek? Wil graag sowieso even een volledige check laten doen omdat ik voor m'n zwangerschap al met meerdere vitaminen aan de lage kant zat en m'n bloeddruk aan de hoge kant. Maar moet ik hierover dan de huisarts bellen of kan dit ook met de verloskundige besproken worden? Ik heb maandag mijn termijnecho en meteen m'n intakegesprek erachter aan dus als dit met verloskundige besproken kan worden dan kan ik nog wel tot maandag wachten denk ik anders bel ik dadelijk even de huisarts op voor een afspraakje bloedprikken

10 dagen geleden

Reactie op Wonder940225

Laatste dagen enorm duizelig en geur van ballonnen is heerlijk heb zin om e ...
Hi je krijgt als het goed is van de verloskundige een formulier voor het bloedonderzoek. Dan kun je vragen of ze extra dingen willen laten testen. Als je ook de nipt wil doen kun je dit makkelijk in 1 x prikken combineren.

9 dagen geleden

Nu 9+3 weken zwanger en mijn menstruatie achtige buikkrampen zijn weg. Geen trekkerig gevoel meer.. herkenbaar voor sommigen?

9 dagen geleden

Reactie op EsméeX

Ja had ik dus ook last van 2 dagen, zelfs bij ademen dat ik het in mijn or ...
Apart he! Hier maar 1 dagje gehad gelukkig. Heel raar🤣

9 dagen geleden

Ik ben 11+3 vandaag. Voel me een beetje onrustig in mijn lijf. Dinsdag was ik enorm prikkelbaar en overprikkeld dus moe maar dus doorgegaan. Gisteren weer Oké s’avonds enorme hoofdpijn en nekpijn. En vandaag dus onrustig 😩

9 dagen geleden

Gisteren moest ik niezen en toen kreeg ik een hele pijnlijke steek onderin mijn buik. Normaal krijg ik ook een steek met niezen maar niet zo pijnlijk als gisteren. Sindsdien voel ik die steek soms terugkomen als ik opsta of een andere beweging maak. Is dat iets wat erbij hoort? Ik ben nu 9+2

9 dagen geleden

Reactie op IristenHavert

Gisteren moest ik niezen en toen kreeg ik een hele pijnlijke steek onderin ...
Ik denk dag het bandenpijn is, je banden rondom de baarmoeder rekken uit en door het niezen misschien iets te snel gerekt. Mocht je toch nog zorgen maken, kan je altijd laagdrempelig je vk bellen.

9 dagen geleden

Reactie op TopperAms

Ik denk dag het bandenpijn is, je banden rondom de baarmoeder rekken uit en ...
Dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb het gegoogled en daar lijkt het inderdaad wel op. Dat kan gelukkig geen kwaad.

9 dagen geleden

Meer vrouwen hier die juist geen rem hebben qua eten? Je leest hier vooral vrouwen die niks kunnen of willen eten door misselijkheid, maar ik heb juist geen rem. Ik had altijd al wel moeite mee om te stoppen (een reep chocola moet altijd helemaal leeg zodra ik eraan begin), maar nu in mijn zwangerschap loopt het uit de hand. Ik moet gewoon constant iets eten en eet mij daardoor vaak misselijk.. de afgelopen 2 uur heb ik al 2 croissantjes, 1 volkorenbroodje, een milka-reep en ondertussen ben ik bezig met chips.. Ben ik de enige of zijn er meer? En houden jullie jezelf tegen of laten jullie het gaan? De eerste zwangerschap was ik 21 kilo aangekomen, maar dat was er op 2 kilo na ook weer allemaal af..

9 dagen geleden

Reactie op LauraS1995

Nu 9+3 weken zwanger en mijn menstruatie achtige buikkrampen zijn weg. Gee ...
Ja herkenbaar, had ze eerst dagelijks en nu nog maar af en toe en ook minder erg

9 dagen geleden

Reactie op TopperAms

Meer vrouwen hier die juist geen rem hebben qua eten? Je leest hier vooral ...
Haha, ik herken dit wel een beetje. Ik heb vooral ook enorm veel trek in alles wat ongezond is en heb die rem ook minder. Toevallig vandaag tegen mijn man gezegd dat hij me er echt mee moet gaan helpen, want nog even en er komen heel veel kilo's aan door allee het eten al. En dat wil ik echt proberen te voorkomen. Misschien dat zo'n 'stok achter de deur' ook voor jou werkt? Ik probeer mezelf dus weer bij elkaar te rapen, haha. Ik wil echt proberen om weer op mijn eten te letten.

9 dagen geleden

Heel veel misselijk geweest en vandaag voel ik me opeens een stuk beter… meer die dit ook hebben of hadden? Ben nu als het goed is vandaag precies 10 weken

9 dagen geleden

Reactie op WijzeOchtendgloren004027

Haha, ik herken dit wel een beetje. Ik heb vooral ook enorm veel trek in al ...
Goed voornemen, hopelijk gaat het helpen voor je! Ik heb mijn snaaibuien eigenlijk altijd overdag als ik thuis ben en mijn man op het werk. 's Avonds gaat er na het avondeten niks meer bij mij naar binnen omdat ik overdag al veel te veel heb gegeten.. Maar wel een goeie om wel even streng te zijn, ik ben veel te lief voor mezelf, maar dat is niet goed voor mijn lichaam..

9 dagen geleden

Reactie op IristenHavert

Gisteren moest ik niezen en toen kreeg ik een hele pijnlijke steek onderin ...
Dit klinkt zeker als bandenpijn! Heb ik ook!
Oh oh lieve mensen… nu 11 weken zwanger en al 5 weken in bed… kan geen tv kijken, niet op m’n telefoon, niet lezen, helemaal niks, of ik moet alweer spugen. Zelfs naar het ziekenhuis geweest voor een infuus tussendoor. Het voelt alsof er geen eind aan komt. Wordt dit echt beter? Zou zo graag willen genieten van de zwangerschap… hier meer mensen die zo last hebben dat ze geen tv of iets kunnen kijken ook?

Reactie op VerrukkelijkeFakkel410245

Oh oh lieve mensen… nu 11 weken zwanger en al 5 weken in bed… kan geen tv k ...
Oh beetje gekke naam, komt door Apple. M’n naam is Stefanie ☺️ iemand nog ideeën wat ik wel kan doen om de tijd een beetje door te komen? Zonder dat ik er misselijk van wordt..

8 dagen geleden

Reactie op VerrukkelijkeFakkel410245

Oh beetje gekke naam, komt door Apple. M’n naam is Stefanie ☺️ iemand nog i ...
Heb je medicatie geprobeerd?

8 dagen geleden

Even klagen hoor.. alles is mij op het moment teveel. Ik ga douchen en moet weer even rusten voordat ik mijn haar ga föhnen. Nu heb ik ook wel echt haar tot aan mijn kont en duurt het wassen en drogen gewoon lang. Ik had daar altijd al een hekel aan maar nu is dat next level. Dan moet ik kokhalzen van mijn tandpasta en daarna komt zo’n golf aan misselijkheid waar je bang van wordt. Ook veel bandenpijn sinds een paar dagen. Ik moet gewoon 32 uur werken en er is ook geen andere optie want ik zit nog in mijn proeftijd. En ik heb dat inkomen nodig om met mijn partner een huis te kunnen kopen. Dus het voelt alsof ik niet rustiger aan kan doen. Terwijl alles in mijn schreeuwt om meer rust. Wat kan het eerste trimester ook frustrerend zijn soms door de kwaaltjes.