1165 Reacties

6 dagen geleden

Reactie op Fleurtjedws

Ja, same! Heb ik ook last van, om gek of onzeker van te worden want je lees ...
Nou dit is zo’n gerust stelling dat er meer dames zijn die dit ervaren! En inderdaad online is het weinig te lezen.

6 dagen geleden

Reactie op TopperAms

Goed voornemen, hopelijk gaat het helpen voor je! Ik heb mijn snaaibuien e ...
Ik denk dat een combi van lief zijn voor jezelf (wanneer het een keer ‘misgaat’) en streng zijn het beste is. Ik ken jou natuurlijk niet, maar je zei dat je het al moeilijk vond om niet een hele reep op te eten. Ik heb dat ook en ik heb verschillende eetstoornissen gehad. Dus niet te streng, maar ook lief zijn.

5 dagen geleden

Het licht in mijn hoofd zijn en duizelig heeft weer een verklaring gekregen 😅. Mijn bloeddruk was weer eens veeel te laag, positief maar vervelend 🥲

5 dagen geleden

Ik kom hier even klagen... Ik ben nu 11+3 en ik ben sinds 4 weken zo gruwelijk misselijk... Ik ben dagelijks 3-5 keer aan het spugen (verspreid over de dag) en ik heb moeite met veel eten. Mij is verteld dat het met 12 weken over zou zijn maar het wordt nog niet minder... Iemand ervaring hiermee?

5 dagen geleden

Reactie op Lorii95

Ik kom hier even klagen... Ik ben nu 11+3 en ik ben sinds 4 weken zo gruwel ...
Die 12 weken is natuurlijk geen garantie. Maar het is meer dat je hormoonspiegel meer oke is en je hcg daalt rond je tweede trimester. Dat kan dus bij 11 weken al zijn, maar ook pas later bij 15 weken. En bij pech blijf je de hele zwangerschap misselijk. Maar heb je al medicatie geprobeerd tegen de misselijkheid? En gaat het verder wel goed met je als je zo vaak dagelijks moet braken?

5 dagen geleden

Reactie op VerrukkelijkeFakkel410245

Oh oh lieve mensen… nu 11 weken zwanger en al 5 weken in bed… kan geen tv k ...
Vreselijk hè! Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap gehad, door de extreme misselijkheid kon ik geen enkele prikkel verdragen. Geen licht, geluid of geur. Weken in een donkere kamer doorgebracht. Deze zwangerschap gelukkig (nog) niet zo erg. Probeer het genieten even los te laten, zwanger zijn is helaas niet altijd het romantische beeld wat we misschien voor ons hebben. Je lichaam is keihard aan het werk om een prachtig kindje te maken. Luister naar je lichaam, pak lekker je rust en vraag mensen om je heen je te helpen en extra lief voor je te zijn. 😘 Misschien lukt rustgevende muziek luisteren of geleide meditaties wel als je wat afleiding zoekt?

5 dagen geleden

Hi aanstaande mama’s, Momenteel ben ik 11 weken + 4 zwanger en heb nog voor vierde week achter elkaar een migraine aanval gehad vanochtend. Daarna steeds nog 3-4 dagen enorme hoofdpijn. Herkenbaar voor iemand? Tips? Bedankt alvast voor jullie reactie!

5 dagen geleden

Reactie op Fleurtjedws

Ja, same! Heb ik ook last van, om gek of onzeker van te worden want je lees ...
Oja dit heb ik ook echt! Super irritant!!

5 dagen geleden

😅

4 dagen geleden

Reactie op Suus van Ham

Hi aanstaande mama’s, Momenteel ben ik 11 weken + 4 zwanger en heb nog voor ...
Ik heb hier ook echt last van. Ik merk dat het bij mij een trigger is als ik veel prikkels heb of te veel doe op een dag. Wat bij mij dus werkt is soms gewoon een halve dag werken als ik al merk in de ochtend dat het zeurt en op tijd mijn rust pakken.

4 dagen geleden

Iemand tips voor het tandenpoetsen?! Ik ben super misselijk de hele dag en moet steeds overgeven van de tandpasta…

4 dagen geleden

Reactie op Elinepreggo

Iemand tips voor het tandenpoetsen?! Ik ben super misselijk de hele dag en ...
Ik moet vooral kokhalzen als ik m'n kiezen bovenin moet doen. Dingen die ik tot nu toe uitgeprobeerd heb en die (af en toe) helpen: - andere smaak tandpasta, ik gebruik regelmatig kindertandpasta of alleen water. - neuriën tijdens het poetsen, tijdens het neuriën doet je kokhals reflex het niet (oid). Ik zing half kwijlend boven de wastafel hele liedjes om het maar voor elkaar te krijgen 🫣 - in delen mijn tanden poetsen. Eerst links en een uurtje later rechts, of eerst boven en later onder. Want hoe korter die borstel in m'n mond, hoe groter de kans dat t goed gaat. - afwisselend de hand- en elektrische tandenborstel gebruiken. Sowieso is een kleinere kop iets fijner dan een grote kop. Verder niet je tandenpoetsen na het overgeven! En als het echt niet lukt kun je af en toe spoelen met mondwater waar geen alcohol in zit. Ik zou verder een afspraak bij de mondhygiënist inplannen zodat je gebit wel een goede check en reiniging krijgt. Je gebit is behoorlijk kwetsbaar tijdens een zwangerschap.

4 dagen geleden

Ik heb sinds paar dagen buikpijn in mijn onderbuik als ik bijvoorbeeld nies, buk of mijn buik inhoud. Voelt dan beetje als spierpijn/strakke band. Meer mensen last van..? 😬

4 dagen geleden

Vandaag 9+1 en de symptomen (extreme misselijkheid en vermoeidheid) lijken eigenlijk zo goed als verdwenen. Weet niet of ik nou blij moet zijn of me zorgen moet maken…

3 dagen geleden

Reactie op Joortje

Vandaag 9+1 en de symptomen (extreme misselijkheid en vermoeidheid) lijken ...
Ja ik ben ontzettend ziek geweest en nu is het sinds een paar dagen over. Enerzijds ben ik blij want ik was er echt klaar mee. Anderzijds denk ik “uh, ben ik nog wel zwanger?”😂 Maar ik heb verder geen rare klachten dus ik vertrouw er wel op dat het goed zit. Hopelijk blijft die misselijkheid bij jou ook weg!

3 dagen geleden

Ik dacht dat het goed ging maar toch met 7 weken weer in het ziekenhuis beland. Eerste medicatie is al weer opgestart. En kan nog mijn normale dingen doen met aanpassingen. Verder de zwangerschap in zie ik het somber in en dat het wordt zoals mijn vorige hg zwangerschap

3 dagen geleden

8.5wk.. menstruatieachtige pijn en rugpijn al de hele ochtend.. Langer dan afgelopen weken. Geen bloed. Zeg me dat er meer mensen zijn die dit herkennen?

3 dagen geleden

Reactie op Secondchance

8.5wk.. menstruatieachtige pijn en rugpijn al de hele ochtend.. Langer dan ...
Jaa herken ik heel erg toen ik 7-9 weken inmiddels nu bijna 13 weken

3 dagen geleden

Reactie op WijzeOchtendgloren004027

Ik heb sinds paar dagen buikpijn in mijn onderbuik als ik bijvoorbeeld nies ...
Jaa same

3 dagen geleden

Reactie op Roooomie

Jaa herken ik heel erg toen ik 7-9 weken inmiddels nu bijna 13 weken
Oohh je reactie stelt me al iets gerust. Ik ben heel de tijd bang dat ik bloed ga zien.. Maar het kan ook echt goed gaan dus