8 Reacties

3 weken geleden
Ik had ook last van jeukende benen, maar bij mij was het echt bovenbenen. Mij hielp erg om even in te smeren met hetzelfde wat je ook op je buik smeert of even afkoelen met water.

3 weken geleden
Magnesium olie of supplementen al geprobeerd? Ik heb het ook eventjes gehad.

3 weken geleden
Ik heb hier ook last van! Morgen 38 weken. Ik smeerde al magnesiumolie maar dat leek ineens niet meer te werken, ik werd echt gek van de jeuk. Gisteravond ingesmeerd met bodylotion zonder parfum (van vaseline) en toen vlak voor het slapen toen ik het een beetje voelde heb ik menthol poeder gebruikt (je hebt ook gel). Denk dat mijn huid heel droog is. Maar houd het in de gaten en gewoon weer bellen hoor (zeker als je bultjes krijgt of ook op andere plekken). Afgelopen nacht beter geslapen maar als het vandaag en vannacht weer zo erg komt ga ik ook gewoon weer bellen.

3 weken geleden
Ik heb bloed moeten prikken voor leverwaarden ivm cholestase. Zou dat wel aanvragen bij je VK. Bij mij was het uiteindelijk niks en waarschijnlijk droge huid/warmte uitslag. Ben nu als een gek bodylotion aan het smeren al een week en het is nu minder (koelzalf is ook een aanrader haha)

3 weken geleden
Reactie op Sanne06092024
Ik heb bloed moeten prikken voor leverwaarden ivm cholestase. Zou dat wel a ...
Bedankt voor de tip! Ik heb de verloskundige gebeld maar die vond het geen aanleiding om te prikken op cholestase omdat ik geen jeuk heb op mijn handen en voeten. Ik moet het nu proberen met koelzalf 🙈

3 weken geleden
Reactie op xbionnn
Bedankt voor de tip! Ik heb de verloskundige gebeld maar die vond het geen ...
Hopelijk werkt de koelzalf een beetje!
Hou het wel goed in de gaten, als het erger wordt dan nog een keer bellen. Is bij de meesten op handen en voeten aan de onderkant (ik had het bovenop m'n voeten en handen), maar de jeuk hoeft niet altijd alleen daar te zijn.

3 weken geleden
Hou je toevallig veel vocht vast? Bij zwangerschaps cholestase heb je vaak jeuk onder je voetzolen of je handpalmen. Ik hou veel vocht vast in mijn benen en daardoor staat de huid gespannen dit zorgt voor enorme jeuk.
Probeer het vet te houden met ongeparfumeerde vette creme of te koelen met wat cold packs.