8 Reacties

9 uur geleden

Hi, hier een iets kleinere meid maar ook aan de grote kant. 7 maanden oud en 3 weken geleden was ze 8330 gram en 70 cm. Ze drinkt 5 flessen van 180+6. Oefenhapjes ben ik mee gestopt omdat het na 4 weken nog net zo ging als de eerste dagen. 2 a 3 lepeltjes en gooit alles eruit met haar tong. Waarschijnlijk komen er nu ook tandjes aan, ik wacht dat even af en daarna beginnen we met de rapley methode om hele stukken aan te bieden. Ze steekt alles graag in haar mondje, dus hopelijk heeft dat meer succes. En trek het je niet te veel aan van het consultatiebureau lieve mama! Melk is tot 1 jaar de hoofdvoeding!
Hier is het eten ook nog niet succesvol helaas. Ze draait d'r hoofd soms zelfs weg... en meer dan 2 theelepels gaat er niet in. Zou een preverbaal logopedist of fysiotherapeut helpen denken jullie?

9 uur geleden

Lieve mama, melk is tot het 1e jaar hoofdvoeding, de hapjes zijn nu maar om te oefenen… vanaf 1 jaar hoeft het pas een fles te vervangen, dus laat je niet gek maken door het consultatiebureau

Reactie op MollySjaakGuus

Lieve mama, melk is tot het 1e jaar hoofdvoeding, de hapjes zijn nu maar om ...
Dit! Ik snap ook niet hoe het CB hierbij komt..

9 uur geleden

Nee niet doen hoor zo drastisch met die flessen naar beneden!! Dat zorgt alleen maar voor opstoppingen en buikpijn! Gewoon lekker blijven oefenen. Wellicht kun je 1 van de flesjes 30cc laten minder doen. Maar ik zou niet overhaasten hoor. Komt vanzelf goed

7 uur geleden

Melk is het allerbelangrijkste tot een jaar. Of in elk geval de komende tijd tot je merkt dat je kindje meer vast voedsel gaat eten. Hier zaten we op 4 x 180 en nu met de hapjes merken we dat ze niet elke fles meer leeg drinkt. Soms 100 soms 160. Ze eet wel fruit (80-100 gram) halve boterham en groenten (50-80 gram). Nu krijgt ze haar eerste tandje en heeft ze het zitten ontdekt en komt ze in de nacht in eens weer voor een fles. Dan geven we 150. Ook omdat ze overdag dus niet alles opdrinkt. Ik zou zeggen kijk naar je kindje en zolang ze goed groeit en je hapjes blijft proberen komt vanzelf goed

6 uur geleden

Dit is niet in lijn met wat het Voedingscentrum adviseert. Daar staat bij 7 mnd 4-6 voedingen. En ‘het aantal melkvoedingen is een voorbeeld. Je kind geeft zelf aan hoe vaak en hoe veel hij wil drinken’. En er staat bij 7 maanden als doel hapjes opbouwen, ong 50 gram per hapje. Dus samenvattend als je het voorbeeldschema van het Voedingscentrum ziet, valt jouw kindje precies in het gemiddeld. Dus ik zou navragen waar het advies van het CB op gebaseerd is?

3 uur geleden

Laat je niet gek maken..onze oudste at bijna niets, tot hij 14(!) maanden was! Van alles geprobeerd toen. Uiteindelijk lukte het opeens op vakantie toen we het helemaal los lieten. Dus mijn ervaring is dat druk niet werkt. Onze kleine nu is ook net 7 maanden en eet ook nooit meer dan een ijsblokje vol groenten. Helemaal prima joh