11 Reacties

2 maanden geleden

Kun je niet stiekem alcoholvrije cocktails maken voor jezelf? Vul je 1 van die flessen met iets dat alcoholvrij is ..;)

2 maanden geleden

Ja daar zit ik ook aan te denken maar ik weet gewoon dat ik door de mand ga vallen ☹️☹️☹️ en dat roken ik rook altijd ziek , niet ziek dus ik ben bang dat ik het al moet gaan vertellen zonder dat ik zelf nog weet hoe of wat…..

2 maanden geleden

Je zou nog kunnen zeggen dat je hoofdpijn hebt ofzo en daarom niet wil drinken. En met roken, misschien gewoon af en toe een sigaretje opsteken en doen alsof je hem rookt. Als mensen drinken letten ze toch niet echt op meestal. Maar het blijft lastig, ik herken het met alcohol helemaal, ik zeg nooit nee tegen een glas wijn en daar moest ik nu ook al nee tegen zeggen bij mijn ouders.. wel dus gezegd dat ik hoofdpijn had 😅

2 maanden geleden

Wellicht nu al iets verzinnen, waar je medicatie voor moet slikken (zogenaamd) en je daarom geen alcohol mag nuttigen. Het wellicht allemaal wat erger maken, dat je het weekend weg niet wilt afzeggen en wel mee gaat. “Helaas” wel zonder drank. Wie weet letten ze er dit weekend dan ook niet zo op haha!

2 maanden geleden

Ziek zijn en niet meegaan? Anders zou ik t vertellen. Het wordt zo'n stressvol weekend lijkt me

2 maanden geleden

Aan de andere kant denk ik misschien 2 vriendinnen in vertrouwen nemen die mij dan ook kunnen “helpen”zodat het voor de rest niet duidelijk is. Alleen voel ik mij dan schuldig dat mijn vriendinnen dit eerder weten dan mijn moeder

2 maanden geleden

Ik zit met het zelfde, vanavond hier een feest met ouders en vrienden. Aangezien ik vorige week echt goed ziek was, zit nu vanavond zogenaamd aan de antibiotica voor keelonsteking, en gaan expres met de auto. Is hopelijk m’n rook en drink gedrag alle twee ingedekt haha.

2 maanden geleden

Ik zit in hetzelfde dilemma, weer het ook net een dag. Maar ook nog 4 dagen voor NOD. Gelukkig heb ik niet al dit weekend een probleem maar iets later, ik denk dat ik het mensen maar ga vertellen. Zoals het mij ook bij andere opvalt als ze ineens niet drinken, terwijl normaal wel altijd zal dat bij mij ook opvallen. Heb dan liever dat ik het zelf vertel dan dat mensen verhalen verzinnen haha. Maar blijft extreem lastig.

2 maanden geleden

Reactie op Debbie3101

Ik zit in hetzelfde dilemma, weer het ook net een dag. Maar ook nog 4 dagen ...
Ja ik denk dat ik het mijzelf alleen maar lastig ga maken en het geen gezellig weekend gaat worden omdat ik in mijn hoofd alleen daar mee bezig ben. Mijn vriendinnen weten het dan eerder als mijn moeder … weet niet wat ik ermee moet doen

één maand geleden

Ben heel benieuwd hoe dit is afgelopen

één maand geleden

Ik vind dit ook zo lastig 😂 gisteren ging ik naar broer en schoonzus en begon Ze van tevoren al over cocktails toen zei ik nog joh ik ben vorige week ziek geweest dus ik drink effe niet. Mijn broer is 7 september jarig en had het er al over dat buurmeisje naast hun ook verjaardag viert. Vorig jaar ging ik daar met schoonzus elke keer cocktails halen. Dus zat al tegen mn vriend wat moet ik dit jaar doen. Ik denk maar dat het is wordt van joh ik probeer beetje op de lijn te letten dus ik drink even geen alcohol