121 Reacties

één maand geleden

Reactie op DPB15

We lopen gelijk! En hebben ook de echo 1 dag na elkaar. Spannend hè? In and ...
Wat tof dat we gelijk lopen! Ja ik vind het best spannend allemaal, heb in mijn omgeving best veel horror verhalen gehoord over miskramen etc dus dat hielp ook niet mee. Ik probeer nu alleen nog de positieve dingen te lezen want anders duurt het nog zolang tot de 1e echo en ga je bij alles wat je voelt het slechtste denken. Zelf niet echt bloedingen gehad (wel heel licht roze afscheiding na gemeenschap en hardere ontlasting maar dit was volgens de verloskundige normaal en komt blijkbaar vaak voor). Kan niet wachten tot 25 september, hoop zo dat alles goed is en we een klein wondertje mogen aanschouwen!

één maand geleden

Hoi en gefeliciteerd allemaal! Ik ben 28 (word 29 in oktober) en ben nu 4+6 (denk ik). Maandag had ik toch een positieve test ondanks dat ik dacht dat ik gewoon ongesteld ging worden, ik had namelijk zo'n last van buikkrampen. Die heb ik nog steeds, daarnaast hele pijnlijke borsten, af en toe misselijk en duizelig. Ik heb PCOS waardoor mijn menstruatie onregelmatig is, dus als je vanaf mijn laatste menstruatie rekent zou ik nu 6+3 moeten zijn. 25 september heb ik de eerste echo, dus dan zal duidelijk worden hoe ver ik echt ben. Spannend!

één maand geleden

Hi! Ik ben 33 jaar en vandaag 5+2 zwanger van ons eerste kindje, super spannend allemaal en kan niet wachten tot de eerste echo op de 25ste. Heel herkenbaar bij mij ook dat gevoel van ik heb dit nog nooit gedaan dus gaat het wel goed en hoort het allemaal zo te gaan? Maar ik kan het ook nog steeds eigenlijk niet geloven! Ik denk dat ik een stuk geruster zal zijn als ik eenmaal de baby heb gezien of misschien ook zou kunnen voelen, maar dat duurt natuurlijk nog ff... Daarnaast merk ik dat ik ook al heel enthousiast wel alles al wil regelen zoals kinderopvang, maar dat voelt ook wel voorbarig zo voor de eerste echo... wanneer doen jullie dat soort dingen?

één maand geleden

Reactie op c_moon

Hi! Ik ben 33 jaar en vandaag 5+2 zwanger van ons eerste kindje, super span ...
Ja vond ik ook lastig.. ik denk dat ik op de eerste echo wacht en me daar dan in ga verdiepen wat een fijne plek zou zijn en met de ouders overleggen welke dag zij zouden willen etc., en dan zo een beetje puzzelen haha

één maand geleden

Reactie op babysparkles

Ja vond ik ook lastig.. ik denk dat ik op de eerste echo wacht en me daar d ...
Ik ga dat denk ik ook na de 1e echo doen. Zeker omdat de wachtlijsten zo mega lang zijn! Daarna ook even nadenken over welke dag ik vast vrij wil op mijn werk straks. En welke mijn vriend etc

één maand geleden

Gisterochtend vertelde ik nog dat ik helemaal geen last heb van symptomen en diezelfde middag kon ik mijn lunch niet binnenhouden op werk. Ik vond het een beetje gênant met de gedachte dat ieder moment een collega binnen zou kunnen lopen. Ik ben heel benieuwd hoe de rest van de weken verlopen en ben ook benieuwd naar welke symptomen jullie hebben en of jullie dit ook al hebben gehad!

één maand geleden

Reactie op Sulan

Ik ga dat denk ik ook na de 1e echo doen. Zeker omdat de wachtlijsten zo me ...
Ja precies ook helemaal een geregel he! Dan ga ik dat ook na de eerste echo in de agenda schrijven om te puzzelen. Je wilt het natuurlijk allemaal goed regelen he!

één maand geleden

Hee, wij verwachten ook ons eerste kindje. Ik ben 6+4 weken vandaag. Maandag de eerste echo bij 7+1, heel veel zin in!

één maand geleden

Reactie op c_moon

Ja precies ook helemaal een geregel he! Dan ga ik dat ook na de eerste echo ...
Jaa lastig allemaal he! Je wilt inderdaad alles goed en optijd regelen maar ook weer niet te “vroeg” ofzo

één maand geleden

Ook mijn eerste kindje hier. Heel spannend maar vooral ook zin in alles!! 🥰 Voor iedereen die twijfelt over kinderopvang al wel of niet regelen, ik ben hier al mee bezig en van de 5 die ik gemaild heb zijn er maar 2 die plek hebben op de dag dat wij willen in augustus 2025 😱. Ik dacht dat ik wel erg vroeg was (ben vandaag 6 weken) maar niet dus

één maand geleden

Hi! Ik ben 22 jaar en ook zwanger van mijn eerste kindje. Ik ben 4 + 3 wkn heel spannend zo de eerste weken tot de echo

één maand geleden

Hi meiden! Hier ook positief getest. 4+3 vandaag. 🤭Ben 27 en mijn vriend is 32. Vind het zo onwerkelijk allemaal heb al 4 testen gedaan. De familie weet het ook nog niet. Wat een rollercoaster zeg! Alsof niks meer telt ineens.

één maand geleden

Reactie op ZwoeleZonnestraal162672

Hi meiden! Hier ook positief getest. 4+3 vandaag. 🤭Ben 27 en mijn vriend i ...
Jaa gek hè?! Ik heb precies hetzelfde. Ik kan nergens anders meer aan denken. Ik ben 4+2 vandaag. Vandaag de afspraak voor de eerste echo gemaakt en gelijk ingeschreven bij de kinderopvang. Ik heb zo veel zin in de eerste echo! Ik hoop dat alles goed is, ik kan het bijna niet geloven.

één maand geleden

Hier ook eerste kindje. 5+2 vandaag. Morgen al een eerste afspraak om een kinderopvang te bezoeken want om een plaatsje te hebben moeten we er vroeg bij zijn. 30 september eerste echo. Ontzettend spannend allemaal.

één maand geleden

Hiii ik ben 26 jaar en ook eerste kindje 🥹💗 hoop dat het dit keer goed gaat 💗 helaas 2 vroege miskramen gehad 😔

één maand geleden

Hi dames! Ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben. Dus het is nog heel pril! Maar ik zie dat jullie al een echo hebben bij 6 weken. Is dat normaal? Ik dacht pas de eerste bij 8/9 weken? Veel liefs

één maand geleden

Reactie op marisaleonora

Hi dames! Ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben. Dus het is nog ...
We zijn er een beetje achter gekomen dat het per praktijk enorm verschilt haha, en soms is het door iets medisch / verleden gebeurtenissen, en soms is het gewoon wat de praktijk aanbied. Ik krijg zelf met 7+4.

één maand geleden

Reactie op marisaleonora

Hi dames! Ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben. Dus het is nog ...
Ja elk praktijk is verschillend maar kan ook door het verleden komen met meerdere miskramen of medisch, ik krijg m met 7w2d maar stel dat ik zou voelen dat er “ iets “ mis was had ik er eerder ernaartoe gekund maar in het algemeen is het 7-8 weken ongeveer ( i think )

één maand geleden

Reactie op marisaleonora

Hi dames! Ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben. Dus het is nog ...
Ik zou bij mijn vorige zwangerschap ook met 8 weken pas een echo krijgen, dat werd helaas een miskraam en krijg daarom met 6+5 weken een echo om mijzelf iets meer gerust te stellen. Maar bij mijn praktijk is 8/9 weken wel normaal

één maand geleden

Super leuk dit groepje. Hier is het na 8 rondes raak, ik heb gisteren op 7dpo (ja echt!! Ben 100% zeker) positief getest en vanmorgen een mooie 1-2 weken. Ik ben vandaag dus 3w+1d en weet dat ik er vroeg bij ben en het allemaal heel spannend blijft. Wij gaan volgende week zondag op vakantie en dan kunnen we het allemaal lekker laten bezinken. De verloskundige belde mij 10min na inschrijving al op, ik heb 9okt de eerste echo en ben dan 6w+5d. Aftellen! Hopelijk gaat t door de vakantie snel voorbij 🤭