De nub is een soort ‘uitsteeksel’ tussen de benen van je baby. Hiermee kan je een voorspelling doen voor het geslacht van je baby. In het Engels wordt dit uitsteeksel ook wel de nub (bobbel) genoemd.
Deel hier jouw foto's en vraag anderen wat zij denken dat het wordt; een jongen of een meisje. De nub-theorie kan pas vanaf +12 weken. Tussen de 12-13 weken is ideaal. Voor die tijd ziet het er voor jongens en meisjes hetzelfde uit, dus het heeft helaas geen zin.
Lees hier meer over de nub:
https://www.24baby.nl/zwanger/echo/de-nub-theorie/
De theorie is overigens niet waterdicht. Pas verder in de zwangerschap kan je met zekerheid zeggen wat het geslacht van het kindje is.
Noot: Omdat er zoveel topics over de nub worden geopend, hebben we besloten hier een algemeen, groot topic voor te maken. Losse topics over de nub-theorie worden gesloten, tenzij de vraag over de nub anders is.
Valt mee ik heb al 4 meiden en 10 weken zwanger van nummer 5 nog geen idee ...
Zo lekker druk hihi, maar wel onwijs leuk 😻 ik vind meiden hun charme hebben, maar ben ook bevooroordeeld. Wil het nu gewoon weten maar mag maar niet. Dan kan mama starten 😅 als onze babies maar gezond zijn, dat is alles wat telt. Vijf meiden is net Robert brink die heeft ook zoveel dochters is toch mooi, of vier en een zoon het is allebei mooi 🤩
Jaaa preciesss, heb je gevraagd aan haar of ze het geslacht mogen laten zie ...
Haha lief ja… Beleefd aardig maar geslacht vloog ze zo overheen en hup pas met 16 weken. Met mijn dochters wist ik het met 13 weken al. We wachten ongeduldig verder 😅
Ja als iemand het kan zien is “ tussen de benen “ deze vrouw wou absoluut niets bevestigen. Ik zei allebei hebben toch een staaf tussen de benen nu, ja! Maar ook tussen de benen? Niets… bij mijn dochters wist ik het allang en nu blijft het maar verder geschoven worden, was eerst met 13 weken, toen 14 nu 16. Snap niet waarom de nub is echt bepalend. Maar heb daar geen foto van gekregen en ook zelf echt niet kunnen zien dat ik ook maar kon zeggen, jaaa! Ze vloog er expres overheen. Maar ach baby is gezond dat is het belangrijkste, ben gewoon super nieuwsgierig omdat deze zwangerschap 🤰🏼 zo anders is dan met mijn dochters was, maar dat zegt niets 😅 ja ik weet het, echt geen duidelijke foto.