De nub is een soort ‘uitsteeksel’ tussen de benen van je baby. Hiermee kan je een voorspelling doen voor het geslacht van je baby. In het Engels wordt dit uitsteeksel ook wel de nub (bobbel) genoemd.
Deel hier jouw foto's en vraag anderen wat zij denken dat het wordt; een jongen of een meisje. De nub-theorie kan pas vanaf +12 weken. Tussen de 12-13 weken is ideaal. Voor die tijd ziet het er voor jongens en meisjes hetzelfde uit, dus het heeft helaas geen zin.
Lees hier meer over de nub:
https://www.24baby.nl/zwanger/echo/de-nub-theorie/
De theorie is overigens niet waterdicht. Pas verder in de zwangerschap kan je met zekerheid zeggen wat het geslacht van het kindje is.
Noot: Omdat er zoveel topics over de nub worden geopend, hebben we besloten hier een algemeen, groot topic voor te maken. Losse topics over de nub-theorie worden gesloten, tenzij de vraag over de nub anders is.
Vervolg van : https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-mei-2025/het-grote-nub-topic-2RJao7k?page=1
Geen nub maar een potty shot, wat denken jullie? De echoscopiste denkt een jongen maar ik twijfel een beetje omdat ik bij andere mensen meer de vorm van een piemeltje zie en hier toch meer streepjes..
Geen nub maar een potty shot, wat denken jullie? De echoscopiste denkt een ...
Ik heb een tussen de benen shot van nu een zoon en zal ook mijn dochter doen ja is wel echt twijfel 😐 want een piemel steekt dus echt ver uit. Dan denk ik eerder een meisje maar dat herken ik ook niet van mijn dochters, dat was 1 dunne streep. Nub blijft lastig tot 11 weken leek het bij mij een meisje, al twijfelde ik omdat ik het niet herkende van mijn dochters, en 13 weken pats jongen. Hoever ben je hier?
Ik heb een tussen de benen shot van nu een zoon en zal ook mijn dochter doe ...
Dank voor je uitgebreide reactie! Ik vind het ook echt lastig, want vind het niet op een typische jongens pottyshot lijken zoals bijv jouw foto, maar het lijkt me ook weer te ver uitsteken voor een meisje.. Was bij 14+3 ongeveer!