20 Reacties

één maand geleden

Hoe weet je of dit weer een hele HG zwangerschap word? Gewoon nieuwsgierig hoor… Omdat de meeste mensen natuurlijk de misselijkheids klachten hebben het eerste trimester?

één maand geleden

Reactie op jongdejuul

Hoe weet je of dit weer een hele HG zwangerschap word? Gewoon nieuwsgierig ...
HG is wel wat heftiger dan ‘misselijkheid’ in het begin van je zwangerschap. HG merk je vaak ook snel als je niks binnen kan houden en je vocht verliest. Naar de huisarts/ziekenhuis gaan is dan ook vaak de enige optie

één maand geleden

Reactie op jongdejuul

Hoe weet je of dit weer een hele HG zwangerschap word? Gewoon nieuwsgierig ...
Bij HG ben je zo ziek dat je niet voldoende vocht en voedingsstoffen binnen kan houden om je lichaam te laten draaien kort gezegd. Laat staan om een kleintje te laten groeien. Mensen met HG spugen overmatig veel en hebben medicatie (wat vaak niet voldoende werkt) of soms zelfs vocht infusen of sondevoeding nodig om door een zwangerschap heen te komen. Daarnaast duurt HG langer dan de reguliere misselijkheidsklachten in het eerste trimester.

één maand geleden

Reactie op Faysel

Bij HG ben je zo ziek dat je niet voldoende vocht en voedingsstoffen binnen ...
Daarom vroeg ik me af, hoe je zo vroeg al kan herkenen dat het om HG gaat, en niet om misselijkheidsklachten die bij het trimester horen en over waaien.

één maand geleden

Reactie op jongdejuul

Daarom vroeg ik me af, hoe je zo vroeg al kan herkenen dat het om HG gaat, ...
Mijn zus was bij haar zwangerschappen bij 5,5 week al aan het vochtinfuus en heel kort erna aan de sondevoeding. Wanneer je vocht nodig hebt merk je dat dus heel snel🤗

één maand geleden

Reactie op jongdejuul

Hoe weet je of dit weer een hele HG zwangerschap word? Gewoon nieuwsgierig ...
Hey, deze website geeft daar wat informatie over! https://www.zehg.nl/zwangerschapsmisselijkheid-en-hyperemesis-gravidarum/#1601292916081-84305b30-a97f

één maand geleden

Ik heb 2 eerdere HG-zwangerschappen gehad (1 miskraam, 1 voldragen, zoontje nu bijna 2) en nu met de 3e lijkt het weer een HG te worden. Sinds woensdag lig ik in bed en ben kotsmisselijk, maar nog niet gespuugd. Op zich fijn, maar wat mij ook weer onzeker maakt over de zwangerschap.... Ik wacht dus nog even met aanvraag medicatie. Vorige keer heeft alleen sofran bij mij geholpen tegen het spugen (eerst emesafene en primparan gebruikt, maar dat hielp totaal niet). Sofran is alleen misschien niet het eerste wat je wilt gebruiken, alhoewel onderzoeken niet eenduidig zijn over risico's. Ik heb wel voor mezelf bepaald dat ik opensta voor eerder beginnen met sofran, omdat ik 7x ziekenhuis niet echt meer zie zitten.

één maand geleden

Gisteren kwam ik er geheel onverwachts achter dat ik zwanger ben van ons 2e kindje. Mijn 1e zwangerschap was een HG zwangerschap en ben als de dood dat ik het weer krijg. Dat was voor mij één van de redenen dat ik nog niet overtuigd was van een 2e zwangerschap. Nu (4+3) nog geen klachten, maar vind het reuze spannend. Ik wens iedereen veel sterkte en kracht! 😘

één maand geleden

Helaas hier ook de tweede HG zwangerschap. Heb deze keer sneller aan de bel getrokken. Ben sinds vorige week woensdag aan het spugen en sinds zondag heb ik weer een infuus met thuiszorg gelukkig ipv ziekenhuisopname. Vorige zwangerschap heb ik 5 weken infuus gehad icm zofran. Het beleid is echter nu veranderd en ze schakelen sneller over op sondevoeding. Mijn dochter heeft een sonde gehad en dat lijkt me echt vreselijk, maarja wat moet dat moet, kan echt niks binnen houden helaas. Hoe gaat het met jou nu?

één maand geleden

Eerste zwangerschap was een hg zwangerschap, vanaf week 6 a 7 in het ziekenhuis gelegen tot aan week 11 a 12. Nu zwanger van de tweede, 5+2 weken zwanger en voel me opzich nog oke, alleen voel ik het ergens al opkomen. Ben echt onwijs moe, heel erg hoofdpijn, duizelig en raar gevoel in me maag (nog niet echt misselijk) Dus ken de donder erop zeggen dat binnenkort de horror weer gaat beginnen 🫠🥲

één maand geleden

Eerste zwangerschap van week 6 tot week 12 letterlijk 24/7 in bed gelegen van de misselijkheid .. ik ben nu 5 weken dus ik hoop echt dat het zo blijft (voel nu niks) Ben wel een beetje bang voor volgende week 😢😢

één maand geleden

Reactie op ZelfbewusteRoos832477

Ik heb 2 eerdere HG-zwangerschappen gehad (1 miskraam, 1 voldragen, zoontje ...
Sterkte!! Zeker nu je al een kindje hebt rond lopen snap ik dat heel goed! De metoclopramide hebben voor mij goed geholpen de eerste weken. Merk nu wel dat ik er soms doorheen breek of dat het weer uitwerkt. Hopelijk kan ik het hier goed op volhouden.

één maand geleden

Reactie op babystrawberry

Eerste zwangerschap van week 6 tot week 12 letterlijk 24/7 in bed gelegen v ...
Hoop het ook voor je!!🙏❤️

één maand geleden

Reactie op Daisy93v

Eerste zwangerschap was een hg zwangerschap, vanaf week 6 a 7 in het zieken ...
Hopen van niet, en anders snel aan de bel trekken❤️ Het is nu allemaal anders nu je ook klaar moet staan voor je eerste kindje. 😘

één maand geleden

Reactie op Gina0923

Helaas hier ook de tweede HG zwangerschap. Heb deze keer sneller aan de bel ...
Heel goed van je dat je wat sneller aan de bel heb getrokken. Hopelijk slaat de behandeling aan en knap je weer even wat op❤️ Sterkte!! De metoclopramide heeft voor mij goed geholpen de eerste weken. Merk nu wel dat ik er soms doorheen breek of dat het weer uitwerkt. Hopelijk kan ik het hier voorlopig op volhouden.

één maand geleden

Hoe gaat het met jullie? Ik ben inmiddels 5+5 en heb nog nergens last van. Bij mijn 1e zwangerschap kon ik nu al niets meer binnenhouden. Heel gek. Ik probeer van elk moment dat ik me goed voel te genieten, maar merk dat ik ook angstig ben wat (mogelijk) nog gaat komen. Ik wens iedereen veel sterkte toe! 💪🏻

één maand geleden

Ik heb bij me eerste hele erge HG zwangerschap gehad. Ik ben nu ong 6 weken zwanger en heb na echt klein beetje misselijk zijn en pijnlijke borsten (geef ook nog borstvoeding aan me 10 maanden oude dochtertje) nog geen andere klachten gelukkig. Hopelijk blijft het ook zo😭 ik kan nu echt geen hg zwangerschap hendelen en voor een baby en mezelf zorgen.

één maand geleden

Hier is het helaas ook erger geworden en is dinsdag na twee weken vochtinfuus en drie dagopnames voor kaliuminfusen gekozen voor een sonde. Ik voel me zo lamlendig en ik baaaal zo erg dat ik dit voor de tweede keer moet doormaken :(.

één maand geleden

Reactie op Lisette82

Hoe gaat het met jullie? Ik ben inmiddels 5+5 en heb nog nergens last van. ...
Ik heb precies hetzelfde. Nu 6+3 en met vorige zwangerschap lag ik nu al in het ziekenhuis. Nu alleen heel erg last van hoofdpijn en mega vermoeidheid. Ik heb die angst ook, vanaf wanneer komt het? Wanneer gaat het erger worden? Ik probeer nu zoveel mogelijk te genieten zover het kan. Nu een dagje efteling nog! 🤣

22 dagen geleden

Nou zo optimistisch dat ik van de week was, zo ellendig voel ik me nu. Moet straks naar het ziekenhuis 🥲