82 Reacties

één maand geleden

Zoooooo vreselijk moe. Ben de zakken met kleding 44/50/56 van mijn zoontje aan het uitzoeken om alvast voor baby 2 klaar te leggen. Heb 1 zak gehad en lig à la moment op een stapel kleding omdat ik kapot ben. Ben net een uurtje wakker trouwens🥲

één maand geleden

Ik zou vandaag een echo hebben met 5+5 weken, na een bbz waar met spoed een eileider is weggehaald nadat ie gescheurd was, en nu word ik doorgestuurd naar de gynaecoloog en moet ik maar wachten op een nieuwe afspraak, die onzekerheid, net of ze je niet serieus nemen

één maand geleden

Ik ben sinds week 6 de hele dag door onwijs misselijk en moet regelmatig overgeven. Nu 2,5 week verder ben ik behoorlijk wanhopig aan het worden. 9 maanden lang me zo voelen zie ik echt niet zitten. Medicatie van de huisarts doet ook niet veel. Mijn partner wilt het liefst nog een paar weken wachten met het vertellen aan mensen maar ik ben het zo zat om smoesjes te moeten verzinnen waarom ik me nog steeds niet lekker voel/mensen te ontlopen 😪

één maand geleden

Vandaag eindelijk op werk eraan kunnen toegeven dat het niet gaat. Voel me zo slap en misselijk de hele dag. Belt de opvang dat de oudste ziek is. Haal haar met alle liefde op normaal maar nu kan ik mijn leven wel even vervloeken 🥲.

25 dagen geleden

Reactie op Meid27

Ik zou vandaag een echo hebben met 5+5 weken, na een bbz waar met spoed een ...
Jeetje wat heftig zeg sterkte!

25 dagen geleden

Ik ben de hele dag zo misselijk moe en beroerd. Voel me zo rot dat ik nu helemaal niet blij ben met de zwangerschap en daar word ik dan weer heel verdrietig van.

25 dagen geleden

Reactie op Pukkie5

Ik ben de hele dag zo misselijk moe en beroerd. Voel me zo rot dat ik nu h ...
Dit herken ik helemaal. Het ontzettende schuldgevoel dat ik niet blij wordt van de zwangerschap nu. Ik kan alleen maar klagen en voel me ellendig. Heb jij iets voor tegen de misselijkheid?

25 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Dit herken ik helemaal. Het ontzettende schuldgevoel dat ik niet blij wordt ...
Volgens mij helpt het om gewoon zo snel mogelijk iets te eten of drinken. Droge cracker of yoghurt met wat je weg krijgt

25 dagen geleden

Afgelopen mei een missed abortion gehad met 9 weken. Die weken die ik zwanger was had ik helemaal geen klachten. Deze keer zo blij dat ik wel klachten had, al was ik zo misselijk. Sinds vandaag ineens niet meer misselijk en gelijk bang voor nog een miskraam 😔

25 dagen geleden

Reactie op Amy5

Volgens mij helpt het om gewoon zo snel mogelijk iets te eten of drinken. D ...
Dat doe ik al maar dit krijg ik soms gewoon niet weg en het kan zomaar ineens verkeerd vallen dat ik alsnog overgeef. Ik heb emesafene gekregen en hoop dat dit gaat werken. Het is even niet anders maar ik word er wel echt verdrietig van en voel me schuldig naar mijn kindje in mijn buik maar ook naar mijn kinderen die rondlopen. Ik voel me echt geen leuk mens nu 😕

Reactie op Queenie97

Dat doe ik al maar dit krijg ik soms gewoon niet weg en het kan zomaar inee ...
Ik herken onwijs wat je omschrijft. Helaas werkt de emesafene meer niet als wel bij mij. Morgen de eerste echo en heel stiekem denk ik dat als er geen hartslag is ik tenminste van dit gevoel af ben, wat natuurlijk totaal niet is wat ik wil denken… Ik ben er gewoon zo klaar mee om me zo te voelen en regelmatig te moeten overgeven.

25 dagen geleden

Ik heb gewoon nergens zin in. Morgen 8 weken zwanger en ben er eigenlijk klaar mee. Afgelopen twee dagen gejammerd dat ik het zat ben, de vermoeidheid de misselijkheid, hartkloppingen en duizelingen. En ook het niet eten. Ik eet nauwelijks wat. Ik lust bijna niks meer. Groente moet ik niks van hebben, soms alleen soepje of een frietje. Geen fruit meer terwijl ik dat voorheen op begin van de zwangerschap makkelijk kon eten. Maar goed. Er zijn heel veel vrouwen die deze klachten wensen en wensen een zwangerschap. Dus soms door de klachten heen ben ik zeker dankbaar. Maar voor nu im tired haha.

25 dagen geleden

Nog even volhouden dames na de 12e week zullen de meeste kwaaltjes minder worden ❤️ volgens mij is week 6-9 alles op z’n ergst

25 dagen geleden

Reactie op Mommy_to.be

Ik heb gewoon nergens zin in. Morgen 8 weken zwanger en ben er eigenlijk kl ...
Alsof ik het zelf getypt heb! Hang in there 🫶

25 dagen geleden

Een peuter die al 2 weken ziek is en elke nacht aan het spoken is. Dat is nu toch wel even extra zwaar als je zwanger bent.😅

25 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Dat doe ik al maar dit krijg ik soms gewoon niet weg en het kan zomaar inee ...
Ik slik suprimal, leek even te werken in combinatie met mezelf dwingen elk uur wat te eten, maar nu komt de misselijkheid weer terug. Ben het zo zat. Voel me ook echt een stomme moeder voor mijn dochter nu.

25 dagen geleden

Grrrr alweer vroeg wakker terwijl ik de halve nacht wakker heb gelegen.

25 dagen geleden

Reactie op AvontuurlijkeVuurvogel291448

Ik herken onwijs wat je omschrijft. Helaas werkt de emesafene meer niet a ...
Ik hoop dat het hier wel gaat werken maar ik ga er voor mezelf maar vanuit dat het niet werkt. Het is echt niet leuk. Ik hoop echt dat we ons allemaal snel weer beter voelen 😩..

25 dagen geleden

Reactie op Pukkie5

Ik slik suprimal, leek even te werken in combinatie met mezelf dwingen elk ...
Ah oke, moet je door de medicatie heen ook nog overgeven? Ik hoop echt dat we ons snel weer beter voelen. Je voelt je op geef moment echt geen mens meer 🫠. Ik bedenk me maar dat de kinderen nu vooral heel blij zijn dat ze zoveel tv mogen kijken 🫣.

25 dagen geleden

Lieve lieve mama’s, ik ben 8 weken zwanger en heb net als jullie enorm last van de vermoeidheid, misselijkheid, gevoel van zwakte etc, maar keep in mind dat het een teken is dat het goed gaat met de baby en dat je lichaam goed bezig is om jou baby te groeien🤍 Het eerste trimester is echt zwaar, i feel you🥲 Maar als je eenmaal die kleine in je armen heb, ben je het allemaal al weer vergeten, en denk nu vooral aan dat mooie vooruitzicht🤍 Onze lichamen zijn zo bijzonder en we zijn gezegend dat we dat mogen ervaren. You got this mama’s🫶🏻