12 Reacties

één maand geleden

Hoi, mijn man werkt 5 dagrn en ik 4. Ik denk dat ik na de bevalling 3 dagen ga werken. Ik vind 4 dagrn naar de opvang wel veel.

één maand geleden

Wij hebben een zoontje van 1 jaar en ik werk 4 dagen. Mijn partner heeft tot zijn eerste jaar ook 4 dagen gewerkt en gaat nu met zijn nieuwe baan naar 5.

één maand geleden

Mijn man werkt aan boord en is elke keer 3 weken van huis en 3 weken thuis, ik werk volledig vanuit huis 24 tot 32 uur. Ik blijf wel werken omdat ik financieel niet erop achteruit wil gaan.

één maand geleden

Ik werkte voor mijn zoontje 5 dagen. Daarna het eerste jaar 3 dagen gewerkt, inmiddels werk ik 4 dagen. Mijn man werkte 5 dagen. Hij heeft in het eerste jaar 1 dag ouderschapsverlof opgenomen en werkt nu weer 5 dagen.

één maand geleden

Ik ben zelf gastouder, dus al onze kindjes blijven altijd bij ons als ik werk 🙈

één maand geleden

Ik ben na de eerste van 5 naar 4 dagen gegaan. Mijn vriend tot haar eerste verjaardag ook 4 dagen. Nu werkt hij 4 om 5. Ze gaat twee dagen naar de opvang en de oma’s vangen ook op. Ik heb er met de komst van de tweede nog niet over nagedacht / over gehad met mijn vriend. Ik denk dat ik langer verlof op neem en gewoon 4 dagen blijf werken

één maand geleden

Mijn vriend werkt nu fulltime en ik parttime (27 u over 3 dagen), ik wil straks ook gewoon 3 dagen blijven werken. Wel willen we kijken wat we de eerste periode nog extra aan ouderschapsverlof willen opnemen, mijn vriend dan bijv tijdelijk 4 dagen ipv 5, of ik nog een dag minder, zodat je ook minder opvang nodig hebt. We willen ons wel van de week al gaan aanmelden voor 3 dagen in de week en dan zien we wel waar er plek is

één maand geleden

Wij hebben al een kleintje van bijna 2,5 en hebben het nu zo geregeld: ik werk 4 dagen soms 5 dagen, mijn man werkt 5 dagen met dinsdag als vaste vrije dag. Maandag naar schoonouders, dinsdag papa thuis, woensdag ik thuis, donderdag oma thuis oppassen en vrijdag opvang. Ik ga met een tweede denk in het begin maar 3 dagen werken.

één maand geleden

Wij hebben al een meisje van 1 en ik werk nu 3 dagen per week & mijn vriend 4 om 5 dagen. Dit zal ook zo blijven met ons 2e kindje erbij. Wel ga ik denk ik de 9 weken betaald ouderschapsverlof achter m’n zwangerschapsverlof aan plakken. M’n eerste bevalling was pittig met een lang herstel en ging na 12 weken weer werken door met halve dag te beginnen. Nu wil ik m’n lichaam gewoon de extra rust gunnen ook als deze bevalling soepeler verloopt 😊

één maand geleden

Ik denk dat dit er heel erg aan ligt hoe breed je het hebt. Wij hebben het bovengemiddeld goed, hebben een eigen bedrijf. Ik werk nu 20 uur daarnaast bij een klantenservice. Ik ga zodra ons kindje er is, volledig stoppen met werken en mij focussen op de opvoeding van het kindje. Maar dit is een luxe, en hoeft zeker niet als normaal te worden gezien. Als het voor jullie mogelijk is dat jij 2 dagen gaat werken, zou ik dat zeker doen! Werken kan altijd nog, tijd met je baby kan je niet meer over doen 🤍

één maand geleden

Hi! Ik werk nu de ene week vier en de andere week vijf dagen, en mijn vriend werkt vier dagen. Na de bevalling gaan we waarschijnlijk naar ik drie om vier en hij naar drie. Allebei een dag minder dus. De rest met opvang.

één maand geleden

Na de eerste van 3 a 4 dagen naar 2 dagen gegaan. Na de 2e naar 1 dag gegaan en nu straks met de derde stop ik (tijdelijk) met werken. We hebben iets meer financiële vrijheid omdat we zzp zijn. Onze kinderen hebben nog nooit een opvang gezien om dezelfde reden; ik wil ze zelf zoveel mogelijk zien opgroeien