12 Reacties
8 maanden geleden
Side note; mijn schoonvader heeft een erg verzwakt immuun systeem en heeft vaak koortslippen, long ontstekingen etc.
Ook geeft mijn schoonmoeder aan de eerste periode graag onze dochter in bad etc. te doen om mij te ontlasten. Gezegd dat ik dit lief vind maar dat ik dit liever zelf doe. Hierop vinden ze dan dat ik te veel zelf wil doen en te claimerig ben.
8 maanden geleden
Niet over jullie grenzen heen laten gaan! Wij vinden het ook echt not done om onze baby te gaan kussen door familie en hebben dit ook duidelijk aangegeven bij iedereen (gelukkig snapte iedereen het). We gaan het ook echt in de gaten hadden tijdens kraambezoek en dan nog een keer aangeven. Gewoon blijven aangeven dat jullie het niet willen en ze anders niet mogen komen, het is jullie kind!
8 maanden geleden
Reactie op 💜
Niet over jullie grenzen heen laten gaan! Wij vinden het ook echt not done ...
Dit! En als het gaat om schoonouders, mag je vriend dat communiceren. Blijven vasthouden aan wat jullie fijn vinden! ❤️ Veel succes!
8 maanden geleden
Hier vooral bij de oudste hele discussies gehad wat betreft vasthouden en kussen. We waren heel duidelijk; het gebeurt niet en als we zien dat je het wel doet is het gelijk de laatste keer dat je de kleine kan vasthouden. Ze voelden zich gelijk geen opa en oma en waren alleen maar zielig aan het doen. Blijf je grenzen aangeven, word er niet geluisterd dan zitten daar consequenties aan. Ik denk dat heel veel (schoon)ouders vergeten dat ze over hun kleinkinderen niks te zeggen hebben tot op zekere hoogte 😅.
8 maanden geleden
Eigenlijk heel simpel, jullie zijn de ouders en maken de keuzes en ze zouden die keuzes moeten respecteren ongeacht of ze het overdreven vinden of niet.
Het klinkt allemaal erg herkenbaar helaas. Wij krijgen vaak de opmerking vroeger kon dat allemaal gewoon, dat zal best, maar wij maken andere keuzes. Jammer dat sommige dat maar moeilijk kunnen accepteren.
Hopelijk draaien ze een beetje bij!
8 maanden geleden
Ik sta er dubbel in: enerzijds jullie kindje dus jullie regels, anderzijds vind ik ook wel dat de huidige maatschappij te veel pampert. Wij zijn ook allemaal groot geworden en ‘vroeger’ werd er inderdaad minder van gevonden allemaal. Ik ben zelf van de stempel ‘we grijpen wel in als het mis gaat en je kunt niet alles voorkomen’ maar tegelijkertijd dus jullie huis/kind dus jullie regels. Wat betreft oppas door opa en oma etc vind ik wel dat je het wat losser zou kunnen laten: als je vindt dat je het zelf beter kunt moet je het ook zelf doen maar volgens mij in dat hier nog helemaal niet aan de orde 😊 probeer alles bespreekbaar te maken/houden zou mijn advies zijn. Ook zij moeten accepteren dat tijden en meningen veranderen
8 maanden geleden
Reactie op Hanneke198614
Ik sta er dubbel in: enerzijds jullie kindje dus jullie regels, anderzijds ...
Ja snap ik ook hoor wat je zegt. Alleen werk ik in de zorg en zie ik soms helaas hoe ziek kindjes worden terwijl dit voorkomen had kunnen worden.. wat betreft oppas dat is niet aan de orde bij ons! Wij regelen zelf alles en hebben geen opa en oma dagen of oppas dagen inderdaad.
8 maanden geleden
Wat een nare situatie voor jullie!
Ik heb dit soort dingen ook met vrienden/schoonfamilie die roken.
Wij stellen de regel dat er niet wordt gerookt bij ons (ook niet buiten huis en vervolgens naar binnen) sommigen vinden dit ook overdreven, maar dit is onze grens en wij verwachten dat mensen die willen komen hier respect voor hebben. Anders stellen wij ook dat ze welkom zijn zodra ze zich kunnen houden aan onze wens/regel/grens.
Ik hoop dat je met je schoonfamilie in gesprek kan over het respecteren van jullie wensen en grenzen. Indien zij aangeven jullie grens gewoon te overschrijden dan snap ik het besluit van je vriend wel. Maar hopelijk komen jullie er uit dmv gesprek 🤗
8 maanden geleden
Belangrijkste is dat jij en je vriend hetzelfde erin staan, dat jullie daar samen geen woorden over krijgen.
8 maanden geleden
Consequent zijn.
Je hebt je punt gemaakt. Nu afwachten wat ze doen.
Zodra ze zich niet aan jullie regels houden, moet je daar op handelen.. anders is dit het begin van..
8 maanden geleden
Wat lastig! Wij hebben ook liever niet dat ons kleintje gekust wordt op haar gezichtje. Het scheelt dat de echte ziekte/griep periode niet aan de orde is in mei, maar er zijn wel koortslippen in de familie. Kussen op haar voeten of boven het hoofdje als opa en oma niet ziek zijn vind ik op zich geen probleem. Maar absoluut niet bij haar mondje enzo.