24 Reacties

3 dagen geleden

Hier gaat het redelijk, we zijn ondanks de slaapregressie aan het oefenen met z’n eigen bed wel in onze kamer, qua nachtrust kies ik er wel voor dat zodra hij wakker word in de avond of nacht om hem bij me te nemen zodat ik ook nog wat waard ben als onze andere zoon van 5 eventueel wakker wordt en zodat ik ook nog een soort van partner voor mijn man kan zijn. Onze zoon valt ook wel regelmatig onrustig in slaap ‘s nachts wat bij ons vaak helpt is om hem op de borst te laten slapen. ‘s ochtends heb ik wel lamme armen maar dat heb ik er ergens wel voor over want t gebeurd de laatste weken vrij regelmatig als hij niet op mijn borst slaapt, ligt hij tussen mij en m’n partner in maar eigenlijk wel altijd tegen mij aan

3 dagen geleden

Bij ons ging het eigenlijk prima, ik heb nu nachtdienst op werk en m'n man belt me net op dat ons zoontje ontroostbaar is. Krijgt hem met geen mogelijkheid stil. Echt bah joh ben helemaal in de stress

3 dagen geleden

Vreselijk! Niet in haar eigen bed willen ‘s avonds, net zolang huilen tot ze in ons bed wordt gelegd en dan slaapt ze binnen een minuut. Elk uur wakker 😥 Overdag gaat het prima, maar de nachten….

3 dagen geleden

Bij ons gaat het ook heel slecht 😓

3 dagen geleden

Hier ook verschrikkelijk, ze wil niet meer in haar eigen bed slapen. Ontroostbaar. En als ze naast mij ligt valt ze direct als een blok in slaap

3 dagen geleden

Reactie op MTB1991

Vreselijk! Niet in haar eigen bed willen ‘s avonds, net zolang huilen tot z ...
Ik herken dit zo erg van onze dochter

3 dagen geleden

Reactie op MarietjeBoerin

Bij ons ging het eigenlijk prima, ik heb nu nachtdienst op werk en m'n man ...
O nee wat naar! Maar waarom belt hij jou? Nu zit jij in de stress maar vanuit het werk kun je er ook niets aan doen...hopelijk slaapt hij inmiddels alweer een aantal uur! Vorige week was hels. We waren voor mijn verjaardag 2 nachtjes naar Efteling Grand Hotel samen met opa en oma maar (achteraf) door keelontstekingsvirus heeft mn zoontje gewoon niet geslapen zo ongeveer. Schreeuwen als een speenvarken, iedereen wakker, was echt afzien. Inmiddels gaat het weer wat beter met slapen al wil deze kerel nog wel echt elke 5 a 6 uur een fles snachts dus we moeten er nog wel regelmatig uit. Hij slaapt in zijn eigen kamer en dat zorgt wel voor een hoop rust. Hij slaapt gewoon rustiger en dieper in zijn eigen bed. Als hij bij ons in bed ligt gaat hij liggen woelen en reageert hij op elke kuch of beweging zo lijkt het. Ik doe dan ook geen oog dicht. Hij wilde net om half 7 een fles en is toen gelukkig weer in slaap gevallen, zag wel dat hij een prut oog had en weer helemaal snotverkouden....gaan we weer!

3 dagen geleden

Bij ons om 12;00 flesje en 5;00 dan uurtje om 5 en daarna weer slapen tot Ongv 8:00

3 dagen geleden

Reactie op Floempie

O nee wat naar! Maar waarom belt hij jou? Nu zit jij in de stress maar vanu ...
Tsja, mijn man schiet snel in de stress, heeft snel zoiets van kan ik niet heeft weinig geduld enzo

3 dagen geleden

Ahh bij jullie ook zo onrustig! Hier wisselt het, soms 2 a 3 keer per nacht wakker voor voeding of kroel, maar ook regelmatig dat ze uren wakker is... Vannacht was het weer van 00.30 tot 04.00 😴🫩.

3 dagen geleden

Twee heel vermoeiende nachten deze week. De rest was te doen en vannacht weer een relatief goede nacht met twee keer borstvoeding en weer slapen. Wel een zieke papa die minder kan doen.

3 dagen geleden

Deze nacht topte het gewoon.. Pas om 23:30 in slaap gevallen en vanaf 1:00 pure chaos. Om de 10 minuten wakker, niks willen en alleen maar huilen. Wiegen hielp niet, flesje pakte ze niet.. Wij zijn echt volledig op. Wat een verschrikkelijke nacht was dit..

3 dagen geleden

Lijkt beter te gaan. Ze komt wel altijd nog in slaap aan de borst. ‘s nachts kwam ze eerst om de 2 uur maar nu sinds deze week maakt ze soms een blok van 4 uur en dat is echt heel luxe haha.

2 dagen geleden

Hier ook na weken/maanden lang ZO slecht slapen snachts en alleen maar wiegen was ik vorige week op een punt dat ik dacht dit kan niet langer zo vanaf de 4maanden slaapregressie al slecht aan het slapen is nu 8 maanden, ik ben echt gaan oefenen met zelfstandig in slaap vallen gecontroleerd laten huilen dus wakker in der bed leggen (weten dat er geen ongemak is van honger of iets anders) laten huilen en elke keer even gaan kijken ze pakte dit al vrij snel zelf op eerste 2 keren 15 min huilen met tussendoor in der bedje gaan troosten en gelijk vanaf dat moment zijn de nachten zoveel beter geworden na 2 moeilijke nachten slaapt ze nu gewoon al 4 nachten door van 19:00 tot 6:00/6:30 zonder er maar 1x heen te hoeven ze wordt wel is wakker maar pakt dan der eigen speen en valt gelijk weer in slaap zonder er zelf heen te moeten wat een verademing. Ik snap dat het niet voor iedereen weggelegt is om gecontroleerd te laten huilen maar als je zelf op het punt staat dat er echt wat moet veranderen is het het proberen waard wij zijn van maanden wiegen 20 x per nacht wakker gewoon naar het volledig doorslapen gegaan!

2 dagen geleden

Oh wat ontzettend herkenbaar! Hier is het vanaf de kerst precies hetzelfde en wij liggen er helemaal af! Iedere nacht ontroostbaar! 💔. Vreselijk! Nu zijn we wel sinds deze week uit wanhoop begonnen met toch een papfles terwijl ik daar eerst niet achter stond; en dit resulteerde vannacht ineens erin dat ze pas om 4.30 voor het eerst wakker werd!!!!

2 dagen geleden

Onze dochter van 8,5 maand gaat nu rond 18.30/19.00 naar bed. Na haar fles en tanden poetsen leg ik haar naast mij in het grote bed, ze houd m’n handje vast en streelt deze tot ze in slaap is. Vaak wacht ik 30 min want dan heeft ze een moment dat ze vaak wakker schrikt en als ik dan m’n hand geef of de speen weer dan valt ze in slaap. Soms moet ik dan id avond nog 1-2x terug voor speen (soms niet) en ik ga zelf dan optijd naar bed (partner ligt momenteel in logeerbed zodat we allemaal slaap krijgen) eerste helft slaapt ze vaak wel rustig, soms toch een huiltje of een speentje tussendoor maar dat is zo gepiept als ze naast je ligt. En dan tegen 4u begint het woelen en jengelen. Soms helpt het met alleen speen geven en dat ze dan weer even slaapt, maar dit herhaalt zich dan vaak tot het tijd is om de dag te starten (ergens tussen 6-7u) Ik ben tevreden. We hebben heel wat pittige maanden gehad en momenteel is onze slaap heilig. Over een tijdje probeer ik het wel wwwr in haar eigen bed. Overigens slaapt ze het eerste dutje sowieso in haar eigen kamer en 2de of 3de dutje of in haar bedje of in ons bed of ook weleens op de arm als het 3de dutje is
Pittig hè …. Wij ons gaat t sinds twee weken beter (stukken minder vaak wakker en in ieder geval niet meer zomaar een uur wakker ‘s nachts), toen zijn we begonnen met overdag Max 2 uur totaal slapen. Ze is overdag verder niet meer moe dan toen ze zo 2,5-3 uur overdag sliep. Maar slaapt ‘s nachts wel wat beter. En beter is dus dat ze nu bijna alle nachten in ieder geval een blok van 6 uur tukt zonder ons nodig te hebben dus daar ben ik al heel blij mee. Ipv elke 2 uur….

2 dagen geleden

Hier ook echt al heel lang slecht. Vanaf de geboorte was ze een goede slaper maar met 4 maanden is het onrustiger geworden. Momenteel wordt ze vaak 3 keer wakker in de nacht. Ze wil er dan vaak uit. We weten dat ze prima zelf kan slapen, maar kunnen haar ook niet gecontroleerd laten huilen, want er slaapt nog een peuter naast die dan wakker wordt...

gisteren

Het lijkt hier gewoon maar niet beter te worden..Tot 4 maand sliep hij de nacht nagenoeg door met soms 1 voeding of 1 onrustig moment. Maar sinds toen is het constant drama… Het begint ‘s avonds al, het lukt hem niet om 2 slaapcycli aan elkaar te koppelen, dus constant elke 3 kwartier wordt hij huilend wakker. Als hij om 19.00 op bed ligt duurt dit vaak tot middernacht. Vervolgens komt hij dan tussen 1 en 3 nog voor een voeding en is hij tussentijds vaak ook nog erg onrustig. Ik probeer dan zelf ook vroeg te slapen, maar dat lukt dus gewoon niet. Het is nu ook al een dikke maand dat hij echt bij je wil liggen met slapen en dat breekt op. Wat we al hebben geprobeerd; - slapen inkorten overdag - slapen verlengen overdag - de app Napper / chat gpt - wakkertijden aanhouden. - meer / minder voeding overdag - papfles - ‘s avonds een flesje kunstvoeding ipv borst Mijn ideeën zijn op 😔

18 uur geleden

Hier ook zó een verschrikkelijke nachten. We brengen de kids nu zelfs in het weekend af en toe naar familie, zodat we zelf bij kunnen slapen (super lief maar ook niet de oplossing). Ik twijfel zelfs om naar de ostheopaat te gaan, kijken of er andere oorzaken zijn waarmee we hem kunnen helpen. Want vanaf 4 maanden slaapt hij mega slecht (en is nu 8 maanden). Wij zijn kapot! Gelukkig zijn we zo te lezen niet de enigen, maar dat helpt natuurlijk niks richting meer slaap en betere nachten…