60 Reacties

2 dagen geleden

ons zoontje slaapt nu denk ik ongeveer sinds een maandje op zijn eigen kamer. hij is bijna 7 maanden oud! hij gaat tussen 18:00 en 19:00 uur naar bed (afhankelijk van of hij een 3e dutje doet of niet) na een flesje. meld zich dan vaak tussen 22:00 en 22:30 uur voor een flesje. maar gisteren opeens pas om 23:30 uur! toen om 03:00 uur en 04:00 uur voor een speentje teruggeven en helaas wordt onze kleine nog wel echt vroeg wakker rond 05:30/05:45 uur.. iemand toevallig tips daarvoor?

2 dagen geleden

sinds gisteren zijn we begonnen met de dutjes en in de nacht de pick up put down methode toe te passen. hopelijk was het resultaat van pas om 23:30 uur een flesje en om 03:00 en 04:00 uur een speentje daardoor! normaal gesproken kwam hij ook ‘s nachts nog voor voeding, maar vannacht was alleen een speentje prima :) hopelijk is dit vooruitgang. we hebben de afgelopen maanden echt alles geprobeerd omdat we vreselijke nachten hadden. uiteindelijk een slaapcoach die heeft meegekeken en hopelijk werkt deze methode voor ons!

2 dagen geleden

Door de slaapregressie is het ritme aan het schommelen momenteel maar gaan de nachten nog steeds goed met 1 a 2 voedingen in de nacht en meteen weer in slaap daarna. Vaak is de tweede rond 5:30 en slaapt ze daarna nog zeker een paar uur door. In de avond is ze vaak onrustig en slaapt ze aan het begin van de avond nog. Tot ze weer een meer steady ritme heeft, wat ze in principe buiten de fases heeft, gaat ze net als haar grotere broer rond 19:30 uur naar bed. Ze krijgt nog geheel borstvoeding en wilde geen speen. Bijtringen vindt ze wel chill.

2 dagen geleden

Reactie op Miss_Elien

Door de slaapregressie is het ritme aan het schommelen momenteel maar gaan ...
wel fijn dat ondanks de slaapregressie de nachten nog goed gaan, even afkloppen! onze kleine wordt ook vaak om 05:30/05:45 uur wakker, dus nu zit ik ook te twijfelen om dan misschien nog een voeding te geven en kijken of hij nog even doorslaapt. maar hij heeft ook al een paar dagen het ritme dat hij rond 07:00 uur zijn ochtendfles krijgt. lastig dus… misschien wel het proberen waard!

2 dagen geleden

Reactie op indy123

wel fijn dat ondanks de slaapregressie de nachten nog goed gaan, even afklo ...
paar maanden bedoel ik* met 07:00 uur de eerste fles

2 dagen geleden

Reactie op indy123

wel fijn dat ondanks de slaapregressie de nachten nog goed gaan, even afklo ...
Ja zeker het proberen waard! Het ritme schuift nu nog zoveel op dat je het nog niet geheel hoeft vast te pinnen. Rond een jaar ging onze oudste de slaapjes ombouwen naar een lange middagdut, dus veranderde het ritme weer. We laten het daarom los en kijken naar wat ze nodig heeft en houden een los schema aan met richttijden voor de slaapjes met een uur speling om te zien of ze er al aan toe is.

2 dagen geleden

Reactie op Miss_Elien

Ja zeker het proberen waard! Het ritme schuift nu nog zoveel op dat je het ...
ah ja, ik denk dat wij dat ook gaan proberen! iig een klein flesje geven als hij rond 05:30 uur wakker is om te kijken of hij nog even door wil slapen :)

2 dagen geleden

Mijn dochter slaapt sinds ze 8 weken is al hele nachten zonder voedingen. Ze gaat rond 17:30/18:00 naar bed en wordt wakker ergens tussen 7:00 en 8:30 🤭 Ze ging altijd in haar eigen kamer slapen en zodra ik naar bed ging legde ik haar in de cosleeper naast me maar sinds een paar dagen hele nachten in haar eigen kamer en ook dat gaat super goed!

2 dagen geleden

Hier dient zijn kamer nog als opslag. Van de week zal ik deze opruimen. Ben 2 weken vrij dus mooi de tijd voor. Dan gaat ie in z'n eigen bed. Hij ligt nu in de cosleeper. Hij heeft geen vast slaapritme. Ene keer ligt ie er al om 18 30 in. Andere keer pas om 22.00 afhankelijk hoeveel ie op de dag geslapen heeft. Hij meld zich welke 6 uur voor z'n fles. Op dit moment dus 00.00 6.00 12.00 en 18.00 Hij slaapt na z'n fles van 6 uur gelukkig nog wel door. Vaak tot een uur of half 9. Helaas heb ik er door mn andere kinderen niks aan. Want die zijn wel vroeg wakker.

2 dagen geleden

Vreselijk hier 😉 Om de 2 uur wakker, terwijl ze vorige maand maar 1x wakker werd. Ik denk door de tandjes, ziek geweest, ooronsteking,.. Ze is nu net vandaag 7 maanden geworden. Ze gaat altijd slapen rond 20u en staat op om 7u of 8u. Door de dag doet ze voormiddag en namiddag een korte dut van 30 min en smiddags slaapt ze 1 tot 2 uurtjes. Onze dochter is wel een borstvoedingskindje dus drinkt op verzoek. Meestal om de 3 uurtjes.
Onze zoon van 7 maanden slaapt nu 1 maand op zijn eigen kamer en wordt helaas nog wel elke 3-4 uur wakker voor een voeding. Hij is nu ook flink verkouden (wij ook, echt naar virus) dus ik snap het wel. Ik wil Ook vanwege mijn leuk veel drinken en voor hem zijn het natuurlijk ook antistoffen via de moedermelk. Ik hoop wel echt dat het een keer minder gaat worden.
Hi! Onze zoon van 7,5 maanden wordt elke 2-3 uur wakker, soms voor de borst soms om te knuffelen. Gaat tussen 19/20:30 naar bed en wordt tussen 06:30 en 8 wakker.

2 dagen geleden

Hier 18.30 naar bed en slaapt tot ongeveer 6.30.

2 dagen geleden

Mijn dochter gaat om 19.30/20.00 uur naar bed en krijgt dan in bed haar laatste flesje. Ze wordt meestal rond 21.00 uur weer wakker en dan moet ik haar echt even troosten. Daarna slaapt ze door tot een uur of 06.00 en komt ze lekker bij mij liggen tot een uur of 09.00..

2 dagen geleden

Reactie op okmichelle

Mijn dochter slaapt sinds ze 8 weken is al hele nachten zonder voedingen. Z ...
wooow wat snel zeg!! maar echt ontzettend fijn 😊 lekker een slaapkop 😍

2 dagen geleden

Reactie op Vissen94

Hier dient zijn kamer nog als opslag. Van de week zal ik deze opruimen. Ben ...
ah dat is dan wel jammer dat je er dan nog niks aan hebt😩 maar iig fijn dat hij nog even doorslaapt!

2 dagen geleden

Reactie op Choweyn

Vreselijk hier 😉 Om de 2 uur wakker, terwijl ze vorige maand maar 1x wakke ...
ah pittig hè om de 2 uur wakker.. 😩 hebben wij ook een tijd gehad.

2 dagen geleden

Reactie op HulpvaardigeVuurvogel725553

Onze zoon van 7 maanden slaapt nu 1 maand op zijn eigen kamer en wordt hela ...
ahw ja dat snap ik! het gaat echt komen op z’n tijd 😊 maar als je er middenin zit is dat soms moeilijk te geloven..

2 dagen geleden

Reactie op GetalenteerdeFlamingo245368

Hi! Onze zoon van 7,5 maanden wordt elke 2-3 uur wakker, soms voor de borst ...
ahw, slaapt hij nog bij jullie op de kamer of in zijn eigen kamer?

2 dagen geleden

Reactie op EEP12

Hier 18.30 naar bed en slaapt tot ongeveer 6.30.
wat lekker!!!