26 Reacties

7 maanden geleden

Ons zoon van 16 mei drinkt 60ml.

7 maanden geleden

Hier precies het zelfde en ons meisje is van 10 mei. De kraamzorg vertelde dat flesvoeding meer verzadigde dan borstvoeding en dat het helemaal niet erg is dat ze wat langer over de opbouw doet

7 maanden geleden

Onze dochter is van 13 mei, en die heeft hetzelfde probleem. De avonden zijn bij ons drama met gieren en krijsen! Nu zijn we vandaag bij een osteopaat geweest en het bleek dat haar zenuwstelsel bekneld zat waardoor ze de fles niet leeg drinkt of spuugt afentoe misschien een optie om je daarin te verdiepen?

7 maanden geleden

Mijn dochter is van 26 april. Die drinkt af en toe net aan 90+3 leeg. Vaak zit ze maar aan de 70/80 of soms zelfs de helft. Hierdoor komt ze soms om de 2 a 2.5u. Ze valt door het zuigen vaak in slaap, soms geeft ze wat terug. Het is voor mijn gevoel een beetje aan rommelen.. maandag moeten we naar het cb daar ga ik het bespreken. Verder is het wel een rustige baby en zijn haar luiers goed. Lastig soms he?

7 maanden geleden

Misschien krijgt ze gewoon voldoende en is het goed zo voor haar? Hoe vaak voeden jullie? Wij combineren borst en fles. Hij krijgt 60 ml en is van 12 mei. Heeft wel een moeilijke start gehad en nog niet op geboortegewicht. Ik denk dat pushen niet zo zinvol is en vooral voor alle partijen frustrerend. Moet dit per se van consultatiebureau?

7 maanden geleden

Ons dochtertje is van 15 mei en we bieden flessen aan van 100 op verzoek. Overdag is dat tussen de 2 en 4 uur en 's nachts laten we er uiterlijk 6 uur tussen. Ze drinkt tussen de 70 en 100 ml en kan zelf goed aangeven als ze genoeg heeft.

7 maanden geleden

Als ze groeit en verder tevreden is, dan zal ze er genoeg aan hebben toch?

7 maanden geleden

Onze dochter is 28 april geboren en drinkt ook niet haar flesje leeg. Meestal 80 a 90, maar ook soms 50 en soms 100. Kijken vooral naar haar en wat zij nodig heeft. Ze is nu al in 10 dagen 500 gram aangekomen.

7 maanden geleden

Wat fijn om te horen allemaal! Dit is ons eerste kind wat flesvoeding krijgt vanaf de start dus het is nogal zoeken. Je krijgt een schema onder je neus en daar moet je het mee doen. Ik dacht dus dat ze veel te weinig binnen kreeg maar als ik alle reacties zo lees dan is het goed zodra zij aangeeft dat ze genoeg heeft. Dan ga ik iets meer op mijn gevoel vertrouwen dat als ze genoeg heeft dat het voldoende zal zijn. Maandag wordt ze weer gewogen en dinsdag gaan we naar een baby osteopaat. Bedankt!

7 maanden geleden

Onze dochter van 29 april drink ook niet al haar flessen leeg. We bieden 90+3 aan momenteel en vaak drinkt ze 70 a 80. Een baby heeft per kg lichaamsgewicht 150 ml voeding nodig. Stel ze weegt 4 kg dan is 600 ml in 24 uur voldoende. Deel je dat door 8 voedingen dan is dat 75 ml per voeding

7 maanden geleden

Opbouw naar 120 hoeft nog helemaal niet. Juist zoveel flessen en deze hoeveelheid zou te veel zijn. 150x gewicht : 7 flessen Bij ons is dat 150 x 3,8 = 570:7= 81 (per fles) Hij drinkt vaak 80, soms iets minder, soms iets meer.

7 maanden geleden

Onze dochter is van 6 mei en wij bieden 7 flessen aan per 24 uur van 90+3 (dus 100 ml). Meestal drinkt ze ongeveer 80 a 90 ml. Ze is 3,5 kilo dus heeft volgens de richtlijn 150x3,5=525 ml nodig. Ze komt met deze flessen op iets meer uit

7 maanden geleden

Onze dochter is van 30 april en weegt nu ruim 6 kilo. Ze drinkt 5/6 keer per dag een flesje van 120

7 maanden geleden

Onze zoon is van 5 mei en drinkt 6 keer per dag 100ml borstvoeding (afgekolfd). Hij weegt ongeveer 3,9 kilo

7 maanden geleden

Onze dochter is van 9 mei en drinkt gemiddeld 80 ml 7x per dag. Gewicht is 2860 nu

7 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Ons dochtertje is van 15 mei en we bieden flessen aan van 100 op verzoek. O ...
Mijn zoon is ook van 15 mei, maar 6 uur ertussen... Ben jaloers. Hier is 4 echt de max

7 maanden geleden

Reactie op Vissen94

Mijn zoon is ook van 15 mei, maar 6 uur ertussen... Ben jaloers. Hier is ...
Ja wij zijn ook helemaal verbaasd. Het is niet elke nacht hoor, maar wat een luxe dat het af en toe al zo is 🥰. Dit was bij onze eerste totaal niet zo. Die sliep pas enigszins door toen die 1 jaar was.

7 maanden geleden

Reactie op iiiertje

Ons dochtertje is van 15 mei en we bieden flessen aan van 100 op verzoek. O ...
Wat chilll, ons dochtertje is van 1 mei, dus 3 weken oud en wij bieden haar 135ml aan (120+4 scheppen) ze komt om de 4/5 uur maar ‘s nachts laat ze er jammer genoeg niet meer tijd tussen zitten. Zou lekker zijn als ze ‘s nachts pas na 6 uur komt

7 maanden geleden

90+3. Ze drinkt overdag tussen de 2 a 3 uur. 's Avonds zit er een extra voeding tussen ( waar zij zelf om vraagt! Clusteren) en dan laat ze er vervolgens 5 a 6 uur tussen en na de nachtvoeding vaak zo'n 4 uur! (Ik kolf 2x per dag, ze krijgt nog zo'n 3x borstvoeding per dag 90cc)

7 maanden geleden

Dochter van 5,5 week. Ze is geboren met 36+4 en woog 2weken geleden ongeveer 3400 gr (toen 3 weken) We hebben meerdere opties ik voed op verzoek tussen de 2,5 en de 4 uren als ze zich na 4uren niet zelf meld maak ik haar wakker voor een voeding ook snachts Afgekolfde melk = 110 ml om ongeveer 3 uren Aan de borst is op verzoek meestal tussen de 2,5 en 3 uren Kunstvoeding hebben we deze week 1 dag moeten gebruiken en was om de 3 / 4 uren 90cc.