4 Reacties

9 dagen geleden

Ik heb ook een hoge bloeddruk, voordat ik zwanger werd al. Ik gebruik medicatie (labetalol) waardoor de bloeddruk wat lager is. Ik ben wel meteen medisch. Eerste echo gehad bij de VK, termijnecho ook nog bij de VK, daarna neemt het ziekenhuis het over

9 dagen geleden

Is de hoge bloeddruk ontstaan door de zwangerschap, ontdekt tijdens de zwangerschap of ben je er al langer mee bekend? Ik slik al een aantal jaar bloeddrukmedicatie en ben wegens de zwangerschap overgestapt op een middel dat veilig is tijdens de zwangerschap (methyldopa). Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik daar halverwege ongeveer ook mee gestart omdat mijn bloedruk steeg. Met goed resultaat. Ik kan me voorstellen dat 'medisch' worden misschien een tegenvaller is als je andere (beval)plannen had, maar ik heb het niet als naar ervaren, eerder als geruststellend. (En lekker veel extra echo's). Hoge bloeddruk is natuurlijk niet top, maar er zijn wel behandelplannen voor, heel veel succes toegewenst!

9 dagen geleden

Ik heb ook een hoge bloeddruk voor ik zwanger was gebruik 3x perdag metildopa en kan nog verhoogd worden na 6 pillen tijdens mijn eerste zwangerschap gewoon 3 blijven nemen en bloedverdunners er bij tijdens mijn zwangerschap was de bloeddruk zo netjes dat ik tot 40 weken mocht doorlopen moest einde wekelijks tot dagelijks in ziekenhuis langs konen nu van de 2de zwanger hopelijk blijft dit ook goed gaan ze helpen je heel goed houden je super in de gaten als je er bekend mee bent

6 dagen geleden

Ik heb ook een hoge bloeddruk en ben doorverwezen naar het ziekenhuis en heb nu bloeddrukmedicatie gekregen (metyldopla). Ik zal vanaf nu ook volledig in het ziekenhuis lopen. Bij m'n vorige zwangerschap ben ik ingeleid omdat mijn bloeddruk extreem hoog was. Het kindje groeit goed