8 Reacties
8 maanden geleden
Je zou wel even kunnen overleggen.
Zelf heb ik sinds een paar weekjes op eens een hogere bloeddruk dan normaal en dit willen ze goed in de gaten houden.
De laatste keer dat het gemeten was had ik 130/85.
Heb ook klachten zoals oorsuizen, vocht vasthouden, af en toe misselijk, etc.
De verloskundige gaf aan dat als de klachten erger worden ik direct moet bellen.
8 maanden geleden
De 'grens' voor een te hoge bloeddruk is 140/90.
Ik ben zelf al weken aan het schommelen. Ene meting er boven, andere meting er onder. Zo al 3x doorgestuurd naar het ziekenhuis en was toch alles goed.
Zie ook af en toe sterretjes en nu met het warmere weer deze week hou ik opeens veel vocht vast.
Het is echt een momentopname..
Zou het vanavond nog een keer meten en morgenochtend. Bij twijfel altijd even bellen, maar met deze metingen hoef je je geen zorgen te maken denk ik.
Overigens wordt er bij mij over een inleiding gesproken met week 38 of 39 zodra het te hoog is. Met jouw termijn zullen ze dat mogelijk direct willen doen mits het te hoog is.
Succes en pak je rust🍀
8 maanden geleden
Bij twijfel zou ik bellen, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Als je dat toch doet: even met je vk overleggen! Zij weten ook wat je normale waarden zijn en weten ook (beter dan een stel goedbedoelende moeders op een forum 😉) welke vragen ze moeten stellen.
Hopelijk valt het mee en voel je je snel weer de oude 😊
8 maanden geleden
Nee zou me hier geen zorgen over maken.. mijn waardes waren vorige keer ook zo, verloskundige vond het normaal, het loopt ook op op het einde van de zwangerschap.. ik had normaal ook veel lager. Maar goed,als je je zorgen maakt, bel je toch ff?
8 maanden geleden
Ik heb ook al een aantal weken deze klachten en een wat hogere bloeddruk, vaak wanneer ik niet genoeg heb gegeten.. meestal voel ik me beter en zakt de bloeddruk na het eten. Ik ben wel onder extra controle bij de verloskundige en moet bellen bij klachten omdat ze het graag in de gaten houden
8 maanden geleden
Ik heb ook de laatste weken een wat hogere bloeddruk. Vandaag 40 weken. Zelfde waarden ongeveer verschilt per moment ook nog wat. Maar wel netjes binnen de waarden. En ja het zien van sterretjes en vlekjes ook wel. Maar dat is ook waarschijnlijk vanwege de hitte in combinatie met dat de baby nu al aardig groot en zwaar is. Hele taak om haar de hele dag mee te zeulen in m’n lijf.