15 Reacties

5 dagen geleden

Hier precies het zelfde. Nu al zo'n dik 2 weken last van hoofdpijn aan 1 kant. Ik probeer zo veel mogelijk even te rusten maar als het echt niet meer gaat neem ik 2 paracetamols en excendrin. Ben ook benieuwd naar andere tips. Want het liefst neem ik geen pijnstillers

5 dagen geleden

Reactie op Evalien3

Hier precies het zelfde. Nu al zo'n dik 2 weken last van hoofdpijn aan 1 ka ...
Mag je excedrin tijdens de zwangerschap nemen??

5 dagen geleden

Ik heb de app medimama en die zegt inderdaad liever geen excedrin tot de 20 weken. Voor de zwangerschap pakte ik die ook en dat hielp altijd goed.

5 dagen geleden

Ik heb ook veel last van hoofdpijn en had voor de zwangerschap ook al last van migraine. Ik neem liever niet te vaak paracetamol maar soms kan ik echt niet meer. Verder helpt het voor mij om een warme douche te nemen en überhaupt een warm lichaam te houden (thee drinken, bouillon etc.). Ik hoop echt dat het minder gaat worden. Denk dat het bij mij ook wel komt doordat ik nogsteeds veel moet overgeven en misschien te weinig vocht binnen krijg.

5 dagen geleden

Hier ook sinds iets meer dan een week dagelijks last van🙋🏼‍♀️. Voor de zwangerschap was ik ook al gevoelig voor hoofdpijn, zeker rond mijn menstruatie. Ik neem zelf pct als het echt niet wil, slapen helpt bij mij namelijk niet en maakt het alleen maar erger. Ik drink elke dag wel zo'n 3 liter water dus vocht intake genoeg haha. Eerder nam ik met hoofdpijn altijd een lekker warm bad of douche en ook een heet voetenbadje helpt goed tegen de pijn bij mij. Verder idd gewoon niet te veel doen en zorgen voor frisse lucht in huis

2 dagen geleden

Hier nog 1. Echt om gék van te worden…

2 dagen geleden

Hier ook! Heel veel hoofdpijn! Ik probeer het nog te overleven zonder medicatie😂

2 dagen geleden

Hier ook heel erg hoofdpijn, heel vervelend. Het enige wat bij mij tot nu toe werkt is even een half uur de ogen dicht en heel veel drinken. Paracetamols helpt bij mij niks terwijl het normaal bij hoofdpijn altijd wel helpt.

2 dagen geleden

Ik ook super veel hoofdpijn, vanochtend kon ik echt geen licht verdragen🥹 Nu gaat het wel weer iets beter maar hoop dat dit snel weer weggaat. Werken wordt wel heel lastig zo 😭

15 uur geleden

Hier ook. 2 dagen achter elkaar volop hoofdpijn, ik kan wel janken. Heb nog 2 kids rondlopen hier (8&2) en die hoofdpijn is gewoon niet te doen.. iemand nog tips? Is dit niet erg? De hoofdpijn blijft aanhouden ondanks dat ik rust nemen of paracetamol. Ook na een nacht slapen sta ik op met opnieuw hoofdpijn…

14 uur geleden

Extra veel water drinken, je bloed neemt met 1.5 tot 2 liter toe, wat veel extra vocht kost. Dit was de tip van de verloskundige, naast alle tips die ik al lees met 3x per dag 2 paracetamol.
Ja vreselijk. Zorg voor een goede stoelgang. Als ik niet naar de wc kan krijg ik migraine. Voor de rest helpt bij mij alleen nat doekje tegen me hoofd en in het donker liggen…

13 uur geleden

Mijn bloeddruk was gelukkig gewoon goed. Verloskundige adviseerde echt 3 liter water te drinken op een dag. Nog meer plassen 😂

13 uur geleden

Het is echt een kwaal die je veel rond deze termijn ziet helaas! Ik heb zelf ook van 13-16 weken last gehad van veel hoofdpijn, iedere dag, en eindigde met een enorme migraine aanval. Daarna was het ineens over, sinds 1,5 wk nergens meer last van. En paracetamol hielp inderdaad niet. Schijnt te komen door de hormonale disbalans. Dus houd vol, het komt goed en dan ineens is het over. Echt!

8 uur geleden

Reactie op Evalien3

Hier precies het zelfde. Nu al zo'n dik 2 weken last van hoofdpijn aan 1 ka ...
Ik heb altijd al last van migraine gehad en nam daarvoor excedrin. Maar nu in de zwangerschap mocht ik absoluut geen excedrin meer. Miss even op letten. Ik heb een of andere neusspray er tegen gekregen.