11 Reacties
19 dagen geleden
Dit is ons plan: Momenteel hebben wij op de eerste verdieping een kastenkamer, onze slaapkamer en de slaapkamer van onze zoon van 2. De baby zal minimaal de eerste 6 maanden op onze kamer liggen. Wij maken de babykamer op zolder. Onze zoon slaapt in een peuterbed en is een onrustige slaper dus vinden wij het prettig als hij makkelijk naar ons toe kan als hij dat wil, dus op dezelfde verdieping blijft. De kinderen zullen op deze manier ook allebei een grote kamer hebben. Als de jongste ouder wordt kijken we of dit dan ook nog handig is.
19 dagen geleden
Zolders zijn vaak groot dus je kan ook eerst de kleine zolang als goed voelt
En niks mis mee om twee verschillende etages te slapen
Gaan wij straks ook doen met de verbouwing
Wij beneden en deel kindjes boven
Bij ons loopt het huis anders dus slapen niet met een trap er tussen dus een babyfoon naast bed
Dikke prima toch
18 dagen geleden
Reactie op nana10
het idee is om de kinderen samen op een kamer te laten slapen (als de klein ...
Het is natuurlijk helemaal aan jullie maar waarom niet ieder een eigen kamer op de eerste verdieping als de ruimte er is? Beide kindjes en jullie zelf? Ik zou zelf denken dat ze nog wat te jong zijn om een slaapkamer te delen. En op zo'n jonge leeftijd verwacht ik niet dat ze veel gebruik maken van een speelkamer. Ze zijn toch liever in de buurt van papa en mama (en andersom) dus dan volstaat een speelhoekje beneden. Je zou later van de zolder een speelkamer kunnen maken of slaapkamer voor jullie zelf? Je kan het natuurlijk ook zo omgooien als de behoefte er is.
18 dagen geleden
Wij gaan ook naar zolder verhuizen bij de komst van de 2e. Eerste 2 weken zal de baby bij ons op zolder liggen. Daarna gaan we de baby naar zijn/haar eigen kamer doen op de 1e verdieping. Hebben we met de 1e ook zo vroeg gedaan, omdat ik zelf continue wakker werd van ieder piepje. Babyfoons naast het bed dan maar voor de zekerheid (hebben we nu niet nodig).
Enige waar ik tegen op kijk is dat ik de trap af moet voor de wc. Niet handig in de laatste weken zwangerschap, maar o ook zeker niet na de bevalling. Plus ons zoontje wordt snel wakker als hij de trap hoort dus dat wordt nog een uitdaging haha. Gelukkig van korte duur allemaal.
We gaan het zien.
18 dagen geleden
Reactie op MamaLott
Het is natuurlijk helemaal aan jullie maar waarom niet ieder een eigen kame ...
Mijn dochter en zoon hebben altijd een kamer gedeeld en nu nog steeds. Mijn dochter is 8 en mijn zoontje wordt 4 in december. Lekker knus en gezellig broer en zus bij elkaar 😊. Ze geven het zelf wel aan als ze het niet meer willen.
Topic starter; het idee dat jullie op zolder gaan slapen lijkt mij wel lekker, eigen verdieping, eigen plekje. Als je een traphekje plaatst kunnen ze toch niet naar boven en dan kunnen de kids op de 1e verdieping slapen.