21 Reacties

één maand geleden

Waarom zou je je examens niet kunnen halen? Ook met een kind kun je alles nog bereiken wat je wilt 🩷

één maand geleden

Reactie op GedreveneRivier649038

Waarom zou je je examens niet kunnen halen? Ook met een kind kun je alles n ...
Dat klopt zeker, maar dit jaar is het niet mogelijk, ben uitgerekend rond mijn examens:)

één maand geleden

Reactie op B2008

Dat klopt zeker, maar dit jaar is het niet mogelijk, ben uitgerekend rond m ...
Zou je het niet kunnen bespreken met school en de examens op een later moment kunnen doen of wat eerder?

één maand geleden

Ik zeg altijd, voor alles is een oplossing

één maand geleden

Reactie op GedreveneRivier649038

Zou je het niet kunnen bespreken met school en de examens op een later mome ...
Jaa idd, ik ga kijken voor de opties maar eerst kijken wat allemaal mogelijk is

één maand geleden

Wat zou je zijn geschrokken ! Je moet in deze situatie vooral kijken naar wat jij wil. Niet wat anderen willen. Een abortus is mentaal heel erg zwaar. Je bent nog jong, maar wat je keuze ook zal zijn. Het is de beste keus. Je examens komen wel. Dan maar een jaartje later. Denk goed na over je keuze . Ik ga je toch voorzichtig feliciteren 🩷💙

één maand geleden

Ga eerst maar eens bekijken wat je opties zijn en laat dit nieuws bezinken. Het is voor mensen die een zwangerschap plannen al een hele aanpassing, laat staan als t onverwacht is. Kort door de bocht ga je idd dit schooljaar geen examens doen als je de zwangerschap voortzet en dan uitgerekend bent. Examens zijn landelijk en daar zit geen mogelijkheid tot verschuiving in. Maar het is echt geen ramp om je examenjaar over te doen. Je kunt eventueel overstappen op volwassen onderwijs, daar houden ze iets meer rekening met andere situaties. Maar begin bij het begin; wil je deze zwangerschap houden of niet. En zo ja, hoe ga je dat dan aanpakken. In dit geval komt school dan echt even op een lager pitje, maar als je er voor kiest om het te houden vertel het dan op school en vraag of ze rekening met je willen houden. Tot aan de landelijke examens is er wèl veel aanpassing mogelijk. Succes bij de huisarts en met het maken van je keuze.

één maand geleden

Reactie op Roambr

Wat zou je zijn geschrokken ! Je moet in deze situatie vooral kijken naar ...
Heel erg bedankt!

één maand geleden

Reactie op Emmy W

Ga eerst maar eens bekijken wat je opties zijn en laat dit nieuws bezinken. ...
Heel erg bedankt, ik ga idd heel erg nadenken wat ik zelf denk en wat wel ook praktisch is

één maand geleden

He wat schrikken. Maar onthoud goed dat het jou lichaam is. Wat je ook besluit, alles is goed. Zelf was ik ongepland zwanger van de tweede, wel ouder dan jou, maar volgde ook een studie. Ik heb toen besloten om niet met verlof te gaan zodat ik mijn diploma nog kon halen. Dat is ook gelukt. Mijn dochter was een paar weekjes oud toen ik mijn diploma in ontvangst mocht nemen. Ik bedoel maar te zeggen, overal is wel weer een oplossing voor. Ik wens je heel veel succes en sterkte met welke keuze dan ook.

één maand geleden

Reactie op AlerteVogel391781

He wat schrikken. Maar onthoud goed dat het jou lichaam is. Wat je ook bes ...
Dankjewel

één maand geleden

Ik denk dat de vraag of je wel of geen examens doet dit jaar nogal een klein vraagje is in vergelijking met of je voor de rest van je leven moeder wilt zijn. Joh die examens kunnen ook wel later, desnoods een heel jaar, op je hele leven gaat dat het verschil niet maken. De vraag is nu meer wil je jezelf nog de kans geven op een vrije studententijd waar je alleen maar aan jezelf hoeft te denken of ben je bereid om dat op te geven en wil je je inzetten voor je kindje (wetende dat je ook jong zal zijn als je kind onafhankelijk en volwassen wordt, dus dan kun je wellicht tegen die tijd nog wel wat vrij plezier maken als de meeste mensen nog aan hun kinderen vastzitten). Kind heb je niet alleen tijdens de examenperiode, maar vooral erna zeg maar ;)

één maand geleden

Wat een moeilijke keuze! Zelf zou ik goed nadenken over hetgeen in mijn lichaam groeit... een kindje met een kloppend hartje. En ja, dan heb je nog een heel leven voor je, maar besef ook dat dat kind jouw nageslacht is, dat het jouw vlees en bloed is! Uiteraard blijft het jouw keuze, maar een examenjaar is niet voor altijd. Je hebt kinderdagverblijven, oppassers etc. Die kunnen jouw kind opvangen waar nodig is, zodat je hierna nog een studie kan doen én voor je kindje kan zorgen🩷

één maand geleden

Reactie op SamIam

Ik denk dat de vraag of je wel of geen examens doet dit jaar nogal een klei ...
Dankjewel

één maand geleden

Reactie op jeanin1

Wat een moeilijke keuze! Zelf zou ik goed nadenken over hetgeen in mijn lic ...
Dankjewel

één maand geleden

Hoi! Wat een lastige keuze voor je. Over de keuze kan ik je geen advies geven, maar wat mij altijd helpt is door verschillende scenario's uit te schrijven. Per scenario kun je dan een pluspunten + of min/lastige punten - toevoegen. Dat kan helpen om een goed beeld te krijgen van de verschillende keuzes die je hebt. Veel succes 😘

één maand geleden

Wanneer kan je langs bij de huisarts? Zou ook maatschappelijk hulp vragen En eens kijken naar alle mogelijke opties die er zijn of hoe je de “problemen” zou kunnen oplossen of welke opties er zijn Er bestaan ook speciale moeder kind huizen waar je veel hulp bij kan krijgen Ook op school zou je een vertrouwenspersoon kunnen zoeken En zoals eerder genoemd misschien volwassenen onderwijs Denk vooral in mogelijkheden en oplossingen Vraag hulp en benoemd de moeilijkheden en problemen Durf te voelen en volg vooral je hart lieverd

één maand geleden

Ik was geen 16 maar 18 jaar toen ik zwanger werd van mijn dochter inmiddels 15 jaar oud. Het is en blijft een keuze die alleen jij kan maken. Op dat moment woonde wij nog beide thuis. Met hulp van alle kanten is het goed gekomen maar nogmaals.... alleen jij kan de keuze maken. Vele mensen zullen goed bedoelde adviezen aangeven, maar volg jou gevoel! Een kindje krijgen is iets speciaals maar ga bij jezelf na of jij er klaar voor bent.❤️🙏 Take care en probeer je niet te laten beinvloeden maar volg je eigen instinct🙏

één maand geleden

Reactie op HappyUnicorn765

Hoi! Wat een lastige keuze voor je. Over de keuze kan ik je geen advies gev ...
Dankjewel

één maand geleden

Reactie op doreenk

Wanneer kan je langs bij de huisarts? Zou ook maatschappelijk hulp vragen ...
Heel erg bedankt, ik ga even kijken of dat er is!