11 Reacties
14 dagen geleden
Dit verscheelt volgens mij per werkgever.
Ik heb ouderschapsverlof opgenomen en mijn werkgever schoot het als het ware voor. Het UWV betaalde mijn werkgever die 70% en dat hielden ze. Ze mogen het ook maar 1 of 2x aanvragen. Vandaar dat ze het soms achteraf pas doen.
Mijn vriend heeft ook ouderschapsverlof opgenomen en hij kreeg het ook pas op het einde uitbetaald en dan rechtstreeks vanuit het UWV.
14 dagen geleden
Hi, laat de werkgever dit rechtstreeks vanuit het uwv naar jou overmaken? Dan heeft hij gelijk. Echter zijn er 3 betalings mogelijkheden bij het uwv.
Echter zien wij dit NOOIT. Wij zien altijd dat dit gewoon maandelijks op de strook verwerkt wordt en dat de werkgever dit dan zelf met het uwv regelt dat hij die 70% terug krijgt.
(Ik doe de salarissen van best een aantal bedrijven)
14 dagen geleden
Bij mij was het zo bij mij vorige dochter dat ik (vooraf) door moest geven hoe is het wilde een hoeveel dagen ik precies ging opnemen. Vervolgens vroeg de werkgever het aan bij het uwv, hebben zij het aan mijn werkgever uitbetaald en heb ik het gewoon zelf maandelijks ontvangen. Ik weet niet of ze het vooraf hebben ontvangen (en dus hebben voorgeschoten) of achteraf.
14 dagen geleden
Dat is bij alle werkgevers verschillend, helaas. Bij mijn vriend werd het inderdaad voorgeschotenen door zijn werk en werd het uitbetaald door het uwv aan zijn werk.
Bij mij werd het door mijn werk ingehouden van mijn loon en kreeg ik het inderdaad in 3 delen uitbetaald door het uwv. Wat ik eigenlijk helemaal niet prettig vond. Ze zijn nu overgestapt van salarisadministratie en als het goed is, gaan ze het nu wel voorschieten per maand en betaald het uwv aan mijn werk.
14 dagen geleden
Ik heb het nu al voor 4 medewerkers aangevraagd. En ze krijgen gewoon voor hun betaald ouderschapsverlof maandelijks betaald.
Mag ik vragen waarom je kiest om 4 dagen op contract te gaan werken. Als je 5 dagen werkt mag je het verlof ook voor 2 dagen in de week inzetten. Of je zou voor die dag eerst onbetaald ouderschapsverlof in kunnen zetten. Stel dat er iets met je gebeurd en je wordt arbeidsongeschikt ofzoiets dergelijk dan krijg je voor die uren ook een uitkering.
13 dagen geleden
Bij ons wordt het ook gedaan zoals bij jouw werkgever. In totaal zijn er 3 uitbetalingsmomenten als je wil. Standaard wordt er uitbetaald als werkgever het aanvraagt nadat alles is opgenomen. Maar je kunt 2 tussentijdse betalingen aanvragen. Als je daarvoor kiest, heb je dus 3 uitbetalingsmomenten. Maar het wordt bij jou dus niet maandelijks uitbetaald. M.a.w. werkgever schiet niets voor..
13 dagen geleden
Bij mij werd het in 2022 ook maandelijks uit betaald, ik nam 2 dagen in de week op toen