17 Reacties

3 dagen geleden

Ik mag over 3 dagen eindelijk het hartje horen. Ik kan echt niets wachten. Wordt de eerste keer/eerste kindje 🥹

3 dagen geleden

Reactie op AttenteDuin069177

Ik mag over 3 dagen eindelijk het hartje horen. Ik kan echt niets wachten. ...
Ach ja spannend. Heel veel plezier als de drie dagen voorbij zijn. Het is z’n mooi geluid.

3 dagen geleden

Als je je druk maakt of de hartslag wel goed is, dan kun je beter niet meer zelf gaan proberen thuis te luisteren naar de hartslag. Want dan gaat het je meer stress opleveren dan rust geven. Dan kun je het idd beter beluisteren bij de verloskundige. Ik ben nog lange geen 12 weken, maar mocht afgelopen donderdag 3 tellen luisteren naar het hartje tijdens een inwendige echo, was idd weer magisch 🥰

3 dagen geleden

Vandaag de eerste keer thuis de hartjes gehoord 🤍🤍

3 dagen geleden

Reactie op Teske1987

Vandaag de eerste keer thuis de hartjes gehoord 🤍🤍
12 weken 2 dagen

3 dagen geleden

Oh wat leuk dat je dat thuis al kunt horen! Ga er gelijk 1 kopen van de week🤣hier nu ook 12+2, termijn echo gehad 2 dagen geleden maar nog geen hartje geluisterd.

2 dagen geleden

Bij ons doen ze het pas bij 16 weken omdat ze niet weten wat voor invloed die hoeveelheid straling zou hebben (dus ergens ook fijn dat ze het dan niet doen), maar ben wel heel benieuwd! Dus ga zelf ook maar niet aan de slag hihi

2 dagen geleden

Reactie op babysparkles

Bij ons doen ze het pas bij 16 weken omdat ze niet weten wat voor invloed d ...
Een echo werkt niet op basis van straling. Dit werkt op basis van geluidsgolven en kan geen kwaad voor het kindje.

2 dagen geleden

Ik heb thuis met de doppler bij 11w hartje gevonden.

2 dagen geleden

Reactie op Mommy’94

Een echo werkt niet op basis van straling. Dit werkt op basis van geluidsgo ...
Nou dan werkt dat bij mijn verslokundige denk ik anders.. want ze doen dat nog niet om die reden 🤷🏼‍♀️ neem aan dat zij er meer verstand van hebben dan ik

2 dagen geleden

Reactie op Mommy’94

Een echo werkt niet op basis van straling. Dit werkt op basis van geluidsgo ...
Dit idd!

2 dagen geleden

Nouja niet de straling, maar wel de golven dus.. 😊 bedoel t ook niet vervelend ofzo, maar gezien ik bij de termijn 11+2 was, deden ze het dus nog niet.

2 dagen geleden

Reactie op babysparkles

Nouja niet de straling, maar wel de golven dus.. 😊 bedoel t ook niet verve ...
Ik zei t idd verkeerd met 'straling', sorry!

2 dagen geleden

Reactie op babysparkles

Nouja niet de straling, maar wel de golven dus.. 😊 bedoel t ook niet verve ...
Ja ik begrijp je helemaal hoor. Ik bedoel het ook zeker niet vervelend maar vond het wel even nodig om te reageren om onjuistheden over straling en evt paniek bij anderen te voorkomen. Een Doppler werkt met dezelfde techniek als een echo apparaat, beiden met geluidsgolven. Deze zijn onschadelijk voor het ongeboren kind. Als je daaraan twijfelt (mogelijk door je verloskundige) zou je de echo’s ook over moeten slaan.

2 dagen geleden

Ohh nee ik had er niet eens over nagedacht, het os dat ze het vanuit de praktijk om die reden dus niet doen omdst die golven hoger zijn oid.. weet het ook niet precies! Maar anyways, kijk er de volgende keer naar uit 😊

2 dagen geleden

Ik heb een vroege echo gehad met 7 weken in het ziekenhuis (zwanger via behandeling) en de gynaecoloog bood aan om naar het hartje te luisteren, maar benadrukte dat het maar enkele tellen mocht. De "doppler straling" (= haar woorden) zouden het embryo te veel opwarmen en dat is niet goed voor het embryo als het zo klein is. Als het later een foetus is en groter, dan was het geen probleem om (iets langer) te luisteren. Wij hebben het niet gedaan. Persoonlijke keuze (kom niet tegen me haten). Het zou dus echter wel kunnen zijn dat de golven of straling of wat het ook niet zelf niet schadelijk is, maar een neveneffect daarvan wel en dat je verloskundige het daarom afraadt of beperkt, net als mijn gynaecoloog heeft gedaan. Wellicht goed om bij twijfel het gesprek aan te gaan met de zorgprofessionals en desnoods door te vragen over het waarom en wat precies. 🩷🩵