11 Reacties

één maand geleden

Ik weet dat een collega van mij met ongeveer 30 weken een broodje carpaccio verorberde alsof het niets was..😳 toen ik haar vroeg mag je dat wel eten? Zei ze doodleuk, ach voor een keer maakt dat echt niet uit. Was gelukkig allemaal goed gegaan kindje was gezond. Ik snap jou gevoel helemaal, ik doe dat ook niet en ben echt super voorzichtig. Ik heb de ZwangerHap app gedownload deze heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook gebruikt. Daar kun je ook alles op terug vinden wat wel en niet mag volgens het voedingscentrum. Misschien een tip..

één maand geleden

Mijn zwangerschap is pas heel laat geconstateerd, 15 weken, en ik had alles gedaan wat God verboden heeft dus maak je aub geen zorgen!

één maand geleden

Reactie op Elinedb23

Mijn zwangerschap is pas heel laat geconstateerd, 15 weken, en ik had alles ...
Mijn dochter is inmiddels 4 maanden en kerngezond trouwens 😊

één maand geleden

Reactie op SamDWO

Ik weet dat een collega van mij met ongeveer 30 weken een broodje carpaccio ...
Echt waar! 😨 dit is mijn eerste zwangerschap en ik probeer me ook vast te houden aan dat ze 30 jaar geleden nog niet eens van alles wisten wat ze nu wel weten en toen zijn er ook een hoop gezonde kindjes geboren…. Maar toch het idee dat er een kans is op, maakt me zorgen. In ieder geval bedankt voor je berichtje 🩷🩷

één maand geleden

Reactie op Elinedb23

Mijn dochter is inmiddels 4 maanden en kerngezond trouwens 😊
Dit is ook fijn om te lezen! Dankje 🤍

één maand geleden

Reactie op DPB15

Echt waar! 😨 dit is mijn eerste zwangerschap en ik probeer me ook vast te ...
Hou je daar aan vast! Alles komt goed! Er zijn ook vrouwen die helemaal niet weten dat ze zwanger zijn 9 maanden lang… en ook zij krijgen gezonde kindjes..

één maand geleden

Hoihoi, mijn eerste zwangerschap heb ik me klem gegeten aan garnalen omdat ik geen biefstuk mocht bij het uit eten gaan enzo. Mijn 2e zwangerschap stonden ze opeens op de rode lijst😅 waarvan je nu weet dat het niet handig is gewoon laten staan. Maar van 1 foutje gaat er niet direct iets mis hoor🤗 je loopt alleen dan iets meer risico bij die producten.

één maand geleden

Ik heb woensdag ontdekt dat ik zwanger ben. En ik was vanmorgen niet oplettend … en had een broodje ei gegeten waar het eigeel niet volledig gestold is. Even schrikken en een vervelend gevoel. Dit is mijn 2e zwangerschap. 4 jaar geleden mocht ik nog meer eten dan nu. En wij hebben gelukkig een kerngezonde zoon van 3,5 😄. Foutjes kunnen gebeuren. Maar je hebt geen grote hoeveelheden gehad. Het komt goed! 😘

één maand geleden

De reden dat je geen rauwe dierlijke producten mag tijdens je zwangerschap is dat die voedingsmiddelen in theorie besmet kunnen zijn met de listeria bacterie. Word je als zwangere ziek van de listeria bacterie, dan bestaat er een kans dat je je kindje verliest. Het gevold kan dus desastreus zijn. MAAR: de kans dat je in Nederland ziek wordt van listeria is heel erg klein. Hygiëneprotocollen in de voedselindustrie zijn erop gericht om besmettingen met listeria volledig te voorkomen. Komt er toch een besmet product in de schappen, dan moet dat verplicht gemeld worden aan de nVWA, die er een landelijke veiligheidswaarschuwing van maakt. Dus geen paniek als je een keertje rauwe ham hebt gegeten. Als je in de komende 48 uur geen symptomen van een voedselinfectie krijgt, ben je ok. Krijg je die wel? Bel de huisarts. Tip: in de Zwangerhap app van het Voedingscentrum kun je instellen dat je een pushmelding krijgt als er veiligheidswaarschuwingen voor bepaalde producten zijn. Dan ben je altijd op de hoogte.

één maand geleden

Bij de eerste heb ik tot 14 weken een spiegel ei gegeten.. nooit over nagedacht dat het eigeel gebakken moest zijn 😂

één maand geleden

Ik had de avond voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was, heeeeel erg veel kort gebakken biefstuk (dus rood) op van de bbq bij vrienden. Maak je geen zorgen, als je er vanaf nu op let is er vast niets aan de hand