16 Reacties
8 maanden geleden
Ik had na de bevalling van m'n 1e kind die tabletten en ik ging daar niet goed op. Nu heb ik bruistabletten voorgeschreven gekregen en die hebben minder bijwerkingen. Als later op de dag niet lukt is dat misschien een optie?
8 maanden geleden
Ik neem ze een uur in voor het avondeten, maar hoef maar 2 x per week 1 tablet. Hb is gelukkig goed genoeg gestegen dat ik er meer mag stoppen, maar ga er mee door, kan geen kwaad en ook beter voor je herstel na de bevalling 😉
Maar op nuchtere maag is hier ook geen succes want kits ze meteen weer uit 🤣
8 maanden geleden
Heb je met je verloskundige overlegd om eventueel over te stappen op ijzerbisglysinaat? Kun je gewoon bij de drogist kopen en daarvan schijn je minder misselijk te worden.
Bij mij werkt het uitstekend. Ik word er niet misselijk van en ferritine was in 3 weken gestegen van 9 naar 13.
8 maanden geleden
Reactie op SuusZ88
Heb je met je verloskundige overlegd om eventueel over te stappen op ijzerb ...
Als dit niet werkt wordt het ijzer infuus zei ze want zelfs met deze pillen om de dag zijn mijn waardes not niet hoog genoeg
8 maanden geleden
Ik had dit ook precies, kreeg extreme maagzuren overgeven en misselijk. Ik eet nu een handje vol met pompoenpitten zit 3mg ijzer in & met overleg van gynaecoloog zit ik aan de floradix tabletten. Ik heb nog wel bloedarmoede maar ben van de 6,3, na de 6,7 gegaan.
8 maanden geleden
Reactie op Mividalocax
Ik had dit ook precies, kreeg extreme maagzuren overgeven en misselijk. Ik ...
Maar dat is prima, 6,3 is de ondergrens aan het eind van de zwangerschap. Nadat je baby geboren is stijgt je hb gehalte weer
8 maanden geleden
Reactie op jose peeters
Maar dat is prima, 6,3 is de ondergrens aan het eind van de zwangerschap. N ...
Nee dat is niet prima volgens hun, ik moet dit blijven slikken en zit er nu al vanaf week 30 aan.
8 maanden geleden
Reactie op SuusZ88
Heb je met je verloskundige overlegd om eventueel over te stappen op ijzerb ...
Ik vind het bisglycinaat ook veel beter te doen. Uit alle studies die ik heb gelezen is dit sowieso een veel beter middel, maar zoals ze in het ziekenhuis zeiden “kostbaarder”
8 maanden geleden
Gisteren avond uur na het eten ingenomen en uur lang niks gegeten. En niet misselijk! 🥳