11 Reacties

8 maanden geleden

Wat vervelend dat je je zo voelt. Probeer je gevoel goed duidelijk te maken richting het ziekenhuis personeel en probeer uit te vragen of ze alles willen/kunnen controleren. Met 35+6 is het echt voor de kleine nog (in het geval dat er geen complicaties zijn!) beter voor je kleintje om veilig in je buik te zitten, dus probeer het goed met de artsen te bespreken zodat je wat rustiger wordt 💕

8 maanden geleden

Hi! Dit gevoel is herkenbaar van mijn zwangerschap van 5 jaar geleden. Toen bleek de doorbloeding vd placenta niet goed te zijn. Misschien kun je vragen of ze dat kunnen checken en bespreek jouw gevoel en zorgen met iemand in het ziekenhuis die jou serieus neemt. Laat je niet wegzetten als overbezorgde aanstaande moeder (zoals ik heb meegemaakt)

8 maanden geleden

Hoe zijn de echos? Beweegt ze daar wel op? Kan het ook angst zijn? In je omgeving iets gelezen/mee gemaakt op het einde waardoor je wellicht bang bent dat je haar kwijt raakt? Ik herken het wel, had dit tussen 32 en 35 weken ook. Inmiddels is het helemaal weg getrokken. Bij mij kwam het door het veranderen van het bewegingspatroon. Ze bewoog op de echos ook amper en inmiddels niks meer aan de hand. Inderdaad zoals hieronder genoemd je gevoel duidelijk maken maar het is beter als ze nog even mag blijven zitten..

8 maanden geleden

Reactie op GekwalificeerdeKers126649

Hi! Dit gevoel is herkenbaar van mijn zwangerschap van 5 jaar geleden. Toen ...
Hoe kwamen ze erachter dat de doorbloeding van de placenta niet goed was?

Reactie op Mommy08

Hoe zijn de echos? Beweegt ze daar wel op? Kan het ook angst zijn? In je om ...
Op de echo zien ze ook geen beweging. Vanochtend ook niet. Handmatig voelen ze ook niks. Normaal is ze heel erg bewegelijk dus vandaar wat zorgen aan mijn kant. Het ziekenhuis maakt zich geen zorgen want we mogen naar huis maar moeten morgen wel opnieuw komen

8 maanden geleden

Reactie op HarmonieuzeHemellichaam879843

Op de echo zien ze ook geen beweging. Vanochtend ook niet. Handmatig voelen ...
Morgen inderdaad vragen voor een doppler van de navelstreng en placenta. Bij mij was bij 2 echos ook geen beweging, ze kunnen dan tijdelijk slapen maar dat werd toen wel ook meteen gecontroleerd.

8 maanden geleden

Geef het aan ze aan. En wees duidelijk. Zeg dat jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt. Dat je weet dat het nog te vroeg is, maar dat je het gevoel hebt dat er iets niet klopt.

8 maanden geleden

Reactie op DD2025

Hoe kwamen ze erachter dat de doorbloeding van de placenta niet goed was?
Met een dopplermeting!

8 maanden geleden

Reactie op GekwalificeerdeKers126649

Met een dopplermeting!
Wat goed dat ze erachter kwamen na jouw gevoel! 🙏🏼

8 maanden geleden

Vervelend dat je dit gevoel hebt, lijkt mij een ontzettende interne strijd. Maar ze zullen zeker niet zomaar een prematuur kind uit je halen, met alle gevolgen van dien als er verder geen aanwijzingen zijn voor dat er iets mis is…

8 maanden geleden

3 weken terug voelde ik ook minder leven. Na een melding belandde ik op de spoedeisende hulp van geboortezorg. Op de echo zag je wel het hartje mooi kloppen, maar ons kindje bewoog niet. Later werd ik aan de CTG gezet, en daar zagen ze dat het hartje heel mooi bleef kloppen, maar ook daar zagen ze minimaal beweging. Ik werd naar huis gestuurd met de mededeling dat dit 'gewoon een pyjamadag is van het kleintje', want schijnbaar hebben ze dagen dat ze gewoon minimaal bewegen. De dagen erna begon ik weer wat beweging te voelen. Nog steeds niet veel, maar het kleintje bewoog. Dat werd met de dag weer meer. Inmiddels draait, schuift en schopten kindje er weer op los. Soms is er dus niks aan de hand. Maar als je je er niet goed bij voelt moet je het zeker aangeven. Liever een check teveel 'voor niks' dan een check te weinig waar wel wat aan de hand is.