31 Reacties

9 dagen geleden

Het is natuurlijk lang niet hetzelfde maar misschien proberen zelf sushi te maken met gebakken zalm? En dan lekker veel sojasaus erbij
Zalm is wel groen vinkje

9 dagen geleden

Ik heb het zelfde met carpaccio… de verloskundige zei dat de kans super klein is dat het voor problemen zorgt, maar ik wil mezelf niks kunnen verwijten. Een vriendin gaf als tip om kipfilet met alle toevoegingen van carpaccio te doen, waardoor het toch op lijkt? Misschien kijken of er een heel geschikt alternatief is? Of gebakken zalm proberen?

9 dagen geleden

Reactie op BemoedigendeZonsopgang814897

Zalm is wel groen vinkje
Ja maar dat is denk ik niet de rauwe zalm. Denk gewoon gebakken. Want bij sushi staat zo'n informatie icoontje...

9 dagen geleden

Ik eet zelf die sushi met kip en met die gefrituurde rand erom heen.

9 dagen geleden

Ik snap je helemaal!🙈

9 dagen geleden

Reactie op Lenorel

Ik heb het zelfde met carpaccio… de verloskundige zei dat de kans super kle ...
Jaa en dan zal je net zien dat het bij ons wel fout gaat 😭 wil dat ook echt niet op m'n geweten hebben. Ik snap ook dat een broodje carpaccio met kipfilet niet hetzelfde is... nee dan hoeft het niet voor mij 😂 Gebakken zalm vind ik echt niet te eten haha. Ik ben heel specifiek met vis 😂 geen grote vis-eter en als ik het eet het liefst rauwe zalm of een losse haring met ui haha.

9 dagen geleden

Reactie op Anne99!

Ik snap je helemaal!🙈
Word er helemaal gefrustreerd van 🤣🤣🤣

9 dagen geleden

Reactie op BemoedigendeZonsopgang814897

Zalm is wel groen vinkje
Dit gaat wel echt om gebakken zalm… absoluut geen rauwe zalm. Zeker als je het besteld bij een sushi tent weet je gewoon niet hoe lang er iets heeft gelegen. Zelf zou ik die gok niet durven nemen, inderdaad juist omdat je jezelf zo schuldig zou voelen als het toch mis zou gaan nadat je het hebt gegeten. Ongeacht of het door de sushi zou komen of niet. Mooie tip van lenorel! Ik weet dat er ook vegan sashimi bestaat, die heb ik wel eens op. Natuurlijk zeker niet hetzelfde, maar dan heb je wel iets wat er een beetje op lijkt. Wellicht gelijk een leuke date, gezellig samen eigen sushi maken 🙂

9 dagen geleden

Reactie op WelgemanierdeFee959626

Word er helemaal gefrustreerd van 🤣🤣🤣
Ik eet ook alles hrt liefst rauw. Gebakken vind ik echt niet lekker 🤣 ik bestel nu gefrituurde kip sushi etc maar ik mis ook enorm de rauwe sushi. Bij mijn eerste zwangerschap ook, de verloskundige vertelde toen dat je het inderdaad wel kan eten maar het wel een risico blijft. Op evt bacteriën en dat heb ik er dan niet voor over 😪 Na de bevalling gelijk sushi besteld. Ik verwacht nu een totale sushi boot van mijn vriend na de bevalling 🤣

9 dagen geleden

Reactie op Anne99!

Ik eet ook alles hrt liefst rauw. Gebakken vind ik echt niet lekker 🤣 ik b ...
Hahaha beter gaat 'ie dat wel regelen ja 😂 zal het ook even op m'n verlanglijstje zetten voor hem

9 dagen geleden

Als je hele verse zalm hebt dan zou je deze gewoon kunnen eten. Ik heb ooit (tijdens mijn eerste zwangerschap) zalm gehaald voor een etentje en de visboer gaf aan dat er echt niks met die zalm kon zijn want was die ochtend vers gevangen, salmonella heeft echt pas de kans zich te gaan verspreiden als iets langer ligt. Hij stak er zijn hand voor in het vuur, maar ik heb het destijds niet gedaan, want zou het mezelf idd nooit vergeven als er iets zou gebeuren. Maar ook deze zwangerschap gaf mijn vk aan dat je rauwe zalm in de basis prima kunt eten, maar dan moet het wel echt vers zijn en dat weet je helaas vaak niet. Als je het toch echt wilt eten, dan zou ik adviseren om het bijv zelf te maken en dan naar een hele goede viszaak te gaan waar ze de versheid kunnen garanderen, niet bij zo’n all you can eat sushi tent bijv🙈

9 dagen geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik het vermeden. Vorige week heb ik tijdens de vakantie een paar sushi gegeten met rauwe zalm. Die werden vers voor onze neus klaargemaakt. Ik heb er ontzettend van genoten. Ik merk dat ik deze zwangerschap er ook elke dag naar verlang. Maar ik let wel extra op en eet er niet teveel van.

9 dagen geleden

Als je echt een hele goede sushi zaak kent die echt super verse vis gebruikt, dan kan het best een keertje. Maar de meeste sushi zaken zijn toch wel een klein beetje twijfelachtig. In sommige landen is verse vis zelfs prima, maar hier in Nederland nemen we gewoon geen risico. Ik zou ook geen vervanger weten voor een lekker stukje zalmsashimi.

9 dagen geleden

Je kunt ook zelf verse vis bij de visafslag halen en dan zelf sushi maken! Verser kan niet..

9 dagen geleden

Sommige zaken verkopen vegan zalm, smaakt hetzelfde. Verschil nauwelijks merkbaar

8 dagen geleden

Ohh ik sluit me hier voor 1000% bij aan, de craving naar handenvol rauwe zalm is echt te erg 🫣🫣🫣🫣

8 dagen geleden

“Onze” sushi tent verkoopt pokebowls met vegan zalm. Niet van echt te onderscheiden. 🤤 Misschien vind je zoiets ergens?

8 dagen geleden

Ik snap je, ik heb dit al iedere keer als ik zwanger ben heb ik zin in dingen die niet mogen 🫠 Onlangs bij de wok, maar de sushistand voorbij gekwijld 😭

8 dagen geleden

Ik had ook zo’n intense craving naar sushi vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was🥲 na 2 weken een vegan sushi tent ontdekt hier in Amsterdam en het was geweldig! Qua smaak niet van echt te onderscheiden. Misschien op zoek naar zoiets?