12 Reacties

één dag geleden

Hoi een vraagje ik heb zelf ook niet heel veel ruimte in de babykamer maar wat is de reden dat de ledikant niet bij de verwarming en raam mag?

één dag geleden

Reactie op Nora B

Hoi een vraagje ik heb zelf ook niet heel veel ruimte in de babykamer maar ...
In verband met tocht bij het raam en te warm worden bij de verwarming. Onze verwarming staat daar eigenlijk niet aan, maar zit toevallig dan ook weer onder het raam

één dag geleden

Wij hebben het bedje bij onze eerste tegen de muur waar het raam zat gezet. Beter bij een raam dan bij een stopcontact denk ik dan zo. Als je gordijnen kan ophangen zou ik dat doen dat houd de kou ook tegen. En ik weet niet of je een cosleeper wil maar de eerste paar weken slaapt de kleine dan toch bij jullie op de kamer, plusssss we zitten volgend jaar tegen de zomer aan als de kleine komt. En als jullie tochtende ramen hebben, tochtstrips plaatsen en een extra plastic laag aanbrengen op het raam die de koud tegenhoudt.

één dag geleden

Wij hebben niet echt een keus. De ene kant van de kamer heeft een raam en de andere een radiator. Het huis is wel erg goed geïsoleerd dus ik denk dat het raam bij ons voor problemen gaat zorgen dus we zetten hem bij de muur in buurt van het raam

één dag geleden

Kan je het ledikant niet met alleen het hoofdeinde ergens in de kamer zetten? Die van ons zoontje stond voorheen in het midden van de langste muur met alleen het hoofdeinde er tegen. Bij een raam lijkt mij ook niet echt een probleem, zolang je die maar niet wagenwijd open zet als het vriest haha. Beetje frisse lucht of tocht is niet erg. Naar mijn idee juist gezond in plaats van alles potdicht houden. Onze co-sleeper heeft ook maanden aan een raamkant gestaan. Een stopcontact op buikhoogte zou niet mijn voorkeur hebben, zeker niet naarmate je kindje ouder wordt. Onze zoon had vanaf 1 jarige leeftijd al gauw door hoe kinderbeveiliging werkte, dus ik zou dat niet vertrouwen. 🙈

één dag geleden

Reactie op SamDWO

Wij hebben het bedje bij onze eerste tegen de muur waar het raam zat gezet. ...
Top, bedankt voor de tips!

één dag geleden

Waarom advies om in een hoek te plaatsen? Nooit eerder gehoord. Wij hebben wel veel ruimte, maar heb het bedje van mijn zoontje altijd midden in de kamer gehad met enkel het hoofdeinde tegen een muur. Gebruik je het stopcontact ook? Zo niet, kan je het plaatje misschien vervangen door een dicht plaatje.

één dag geleden

Je zou het stopcontact ook kunnen vervangen. Veel moderne stopcontacten hebben een ingebouwde beveiliging: een soort plastic plaatje achter de gaatjes, wanneer je hier een stekker insteekt, draait het plaatje open en kun je contact maken. Maar zelfs babyvingertjes zijn niet zo klein dat ze hier ver genoeg in komen om bij het contact te komen. Je zou er als extra beveiliging nog zo'n draaiplaatje op kunnen zetten. Tegen de tijd dat ze de kennis en motorische vaardigheid hebben om dat open te draaien, passen de vingers zeker niet meer door de ingebouwde beveiliging heen. Of gewoon het hele stopcontact verwijderen en er een afdekplaatje op monteren.

één dag geleden

Reactie op Kaatje305

Waarom advies om in een hoek te plaatsen? Nooit eerder gehoord. Wij hebben ...
Hier ben ik ook wel benieuwd naar? Heeft dit te maken met meer open kanten, dus meer kansen om er met slaapzak en al uit te klimmen? En wie is het ooit gelukt om een baby, dreumes of peuter principe van een hoofdeind en een voeteneind uit te leggen?

20 uur geleden

Ja hoor, denk dat dat prima kan! Tenzij je er straks een snoertje in hebt.. dan is het gevaarlijk..

13 uur geleden

Dit wordt onze indeling. Ik heb m met roze en met blauw ontworpen maar dit is even m’n voorbeeld bedje komt dus vlak bij een raam te staan en naast de deur.

13 uur geleden

Wij hebben een kleine kamer en onze ledikant staat in een hoekje, vlak naast het lichtknopje. Ging heel lang goed, totdat ze in een periode kwam dat ze het licht zelf aan ging doen als ze niet kon slapen 🤭 toen een paar maanden het bedje gewoon iets opgeschoven, dus niet in een hoek, maar middenin tegen een muur. Kan ook prima! Ondertussen staat haar ledikant weer op de oude plek en laat ze het lichtknopje met rust 😇