8 Reacties

12 dagen geleden

Heel gek maar ik heb dit ook ik ben ook 9 weken geen idee waarom.

12 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap in het begin heel veel buikpijn gehad, ik wist niet waar ik het zoeken moest af en toe. Bleek bij mij een verstopping van de darmen te zijn

12 dagen geleden

Dat is bij jou hoogstwaarschijnlijk wel geweest omdat je moest poepen.

12 dagen geleden

De darmen werken nu wat trager om voedingsstoffen zolang mogelijk in het lichaam te houden zodat het beter opgenomen wordt. Dit kan voor gasvorming in darmen zorgen en ook voor verstopping. Dit kan de oorzaak zijn van winderigheid, buikkrampen enz. Ik heb er ook last van, poepen geeft inderdaad opluchting (scheetjes laten ook🙈) . Buikmassage voor de gasvorming helpt ook.

12 dagen geleden

Heb dit ook meerdere keren gehad, kan heel goed passen bij obstipatie. Je darmen maken ruimte voor een groeiende baarmoeder en door de hormonen is de vertering trager waardoor je die buikkrampen kunt krijgen.. Heel vervelend maar zolang het ‘weggaat’ na een poosje is het ‘goed’. Vertelde mijn verloskundige ..

12 dagen geleden

Dankjewel allemaal ben toch al wat geruster nu haha, heb totaal geen ervaring met verstoppingen in mijn darmen (ik ga normaal gezien wel 4x op een dag naar toilet 🙃) en dat is nu inderdaad wel een stuk minder dus het kan idd dat dit de oorzaak was. Hoop het alvast niet nog eens mee te maken want wow echt wat was dat 🤯

12 dagen geleden

Oh dat heb ik dus ook gehad! Eergister, was toen 9 weken en 6 dagen. En pas na de grote boodschap (dun) ging het over. 😫

11 dagen geleden

Herkenbaar! Eerste weken gehad, nu gelukkig niet meer. Ik heb macrogol gekregen van de huisarts en dat hielp!