15 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb het ook, lijkt net alsof er melk uit wil maar niet direct gaat. Als ik dan zachtjes met m'n vingers in m'n tepel knijp en er melk uitgekomen is, is de jeuk over
8 maanden geleden
Reactie op MarietjeBoerin
Ik heb het ook, lijkt net alsof er melk uit wil maar niet direct gaat. Als ...
Ik heb geprobeerd om er melk uit te krijgen, maar het lukt echt niet. Ik heb ook nog geen enkele drup gelekt sinds de zwangerschap. Het is overigens mijn eerste zwangerschap
8 maanden geleden
Reactie op GlimlachendeTopaas205626
Ik heb geprobeerd om er melk uit te krijgen, maar het lukt echt niet. Ik he ...
Oh dan weet ik het zo niet. Van mij is het ook de eerste zwangerschap. Ben nu 35 weken
8 maanden geleden
Had ik ook, er kwam ook geen melk uit door stimulatie met mijn vingers. Binnen een paar dagen was het voorbij, geen idee wat het eigenlijk was. Zou met de melkproductie te maken hebben denk ik.
8 maanden geleden
Ik heb dit mijn hele zwangerschap eigenlijk al, niet dagelijks maar wel regelmatig. Geen idee wat het is? Is voor mij ook m'n eerste zwangerschap. Soms is het meer als ik strakke kleding heb gedragen of het erg koud is. Ik heb al wel wat melk kunnen kolven dus dat zit denk ik wel goed
8 maanden geleden
Reactie op il R
Ik herken dit wel! Inderdaad druk bezig daar! Inmiddels ben ik gestart met ...
Doe je dit dan gewoon met je hand/vingers of echt met een handkolf?
8 maanden geleden
Bij mij helpt het vooral om ze goed in te smeren met een vette zalf, maar misschien heb je dat al geprobeerd..
8 maanden geleden
Ik heb dit ook in fases door de hele zwangerschap. Maak me er dan juist geen zorgen om, het voelt als groeipijn van de borst die trekt en/of halfwerkende klieren. Heb je wat gele of witte puntjes in je tepel? Niet aankomen, dat komt uit je klieren en houd je tepel vet en borst hygiënisch afgesloten.
Is ook een teken dat je hormonen lekker bezig zijn alvast.
8 maanden geleden
Ik heb dit ook en toevallig woensdag gevraagd aan de verloskundige. Zij gaf aan dat het waarschijnlijk komt door de hormonen die nu weer toenemen richting de bevalling, waardoor je borsten zich ook verder gaan voorbereiden op het geven van borstvoeding. Zolang de tepels er niet extreem anders uit gaan zien (erg rood of schilferig) hoefde ik me nergens zorgen over te maken volgens haar :)
8 maanden geleden
Reactie op GlimlachendeTopaas205626
Doe je dit dan gewoon met je hand/vingers of echt met een handkolf?
Warme douche, en dan heeeeel rustig met een hand kolf. Echt 3seconde nemen per pomp zodat het niet te veel lijkt op drinken. 3 a 5 minuten. En als het pijn doet meteen stoppen! Afsluiten met tepelcreme! Zo maak je ze ook al wat ongevoeliger wat je straks nodig hebt. Dit alles met wel uitdrukkelijke toestemming van de gynaecoloog uiteraard! Ik wordt eerder ingeleid ivm zwangerschap diabetes a 37 weken. En de kleine zal dan waarschijnlijk moeten worden bijgevoerd, dus dan is het wel echt handig om een voorraadje te hebben want dat maak je niet zomaar aan. Op deze manier heb ik dan 5 voedingen klaar liggen als hij er is
8 maanden geleden
Ik ben nu 37w en 5d en herken het. Maar volgens mij komt de jeuk omdat mijn tepels ook weer wat aan het groeien zijn (zo lijkt het). Las dat toevallig ook ergens deze week dat dat op het laatst weer gebeurd zodat de baby je tepels beter kan vinden. Zou me er niet teveel zorgen om proberen te maken :).