6 Reacties

17 dagen geleden

Meid als er ooit een goed moment is om een 'jankerd' te mogen zijn, dan is dat tijdens je zwangerschap. Ik neem trouwens aan dat je vriend weet dat je hoogsensitief bent? Heeft hij daar ooit negatieve opmerkingen over gemaakt waardoor je je nu zorgen maakt over zijn reactie?

17 dagen geleden

Reactie op YvHaakFanaat

Meid als er ooit een goed moment is om een 'jankerd' te mogen zijn, dan is ...
Hij weet dat ik hoogsensintief ben. Hij begrijpt het denk ik niet... ook al leg ik het hem dan uit.

17 dagen geleden

Reactie op Naomi_palopis

Hij weet dat ik hoogsensintief ben. Hij begrijpt het denk ik niet... ook al ...
Mannen en vrouwenemoties begrijpen gaat helaas niet altijd samen... 🙄😅 Misschien dat het hem helpt om het meer praktisch uit te leggen, welke (nieuwe) reacties kan hij van jou verwachten, en wat heb je dan van hem nodig? Kerels zijn vaak toch wat minder intuïtief op emotioneel gebied, maar met een handleiding komen ze een heel eind 😉

17 dagen geleden

Het is tijdens je zwangerschap echt niet gek dat je veel meer emotioneel bent hoor! Ik moest vorige week bijvoorbeeld heel hard huilen omdat ik ergens om moest lachen en daar moest ik weer om lachen en toen weer huilen... make it make sense haha. Ben ook bekend met hsp, ben ook echt heel snel overprikkeld sinds de zwangerschap. Maar ik gooi het nu gewoon op zwangerschapshormonen, dat is makkelijker voor de buitenwereld.

16 dagen geleden

Wat vervelend dat je je emoties niet durft te laten zien aan anderen en je vriend. Heb je daar nare ervaringen mee? Weet je vriend hoe hij ermee om kan gaan en hebben jullie daar gesprekken over gehad? Misschien ben je bang dat jij je niet zal begrijpen. En helemaal begrijpen zal vast ook niet gaan, maar wellicht kun je hem concrete handvatten bieden om jou te ondersteunen. Mits je zelf goed weet wat je op zulke momenten nodig hebt. Ik ben zelf ook hsp en 5 jaar samen met mijn vriend. Het is nog altijd zoeken. Voor mezelf en voor hem. We praten er vaak over en dat helpt wel. In ieder geval om te voorkomen dat je uit elkaar drijft.

16 dagen geleden

Zou niet best zijn als je vriend je veroordeeld voor de emoties die je voelt… Is hartstikke logisch en hoort erbij. Ik huil nu dagelijks om dat ik me sip voel en dan is mn vriend juist extra lief en grappig om me op te vrolijken. Het minste wat je partner kan doen. Je doet het samen!!