6 Reacties

茅茅n maand geleden

Nog wat info over ons: Ik ben 19, zwanger van ons 1e kindje. Zit nu op de 7+5 weken, woensdag savonds 25e de 1e echo!! Kunnen niet wachten馃グ Omgeving Nijmegen

茅茅n maand geleden

Ik zou het niet vermelden bij je sollicitatie zelf (en ze mogen je dit ook niet vragen ;)), maar wellicht wel voor je arbeidsvoorwaardengesprek of tekenen van het contract. Ze moeten je oordelen op je kunnen en niet op je zwangerschap natuurlijk! Idee: wellicht richting secretaresse? Klinkt ouderwets, maar plannen is leuk en makkelijk werd en het verdiend enorm goed (vooral in de zorg sector).

茅茅n maand geleden

Reactie op Mei2025馃А

Ik zou het niet vermelden bij je sollicitatie zelf (en ze mogen je dit ook ...
Dankjewel voor je berichtje! Secretaresse klinkt heel leuk, maar is dit ook mogelijk zonder mbo of hbo opleiding? 馃尭

茅茅n maand geleden

Reactie op MotherToBe

Dankjewel voor je berichtje! Secretaresse klinkt heel leuk, maar is dit ook ...
Meestal mbo, maar als je goed met een computer (Outlook) overweg kan kun je dit snel oppikken. Staan ook veel vacatures voor open, dus ze zullen denk ik niet te kieskeurig zijn.

茅茅n maand geleden

Hi Mother to be, Heel eerlijk zou ik het wel vertellen, en wel om deze reden (ben zelf Hr-medewerker)... als je het vertelt heb je twee scenario's: of ze wijzen je om deze reden af omdat ze je zwangerschap zien als belemmering. In dat geval wil je daar niet werken, dus dit is meteen een soort van test. Scenario twee is dat ze positief reageren en het niet als probleem zien. Stel je wordt aangenomen weten ze daarna dus precies hoe de vork in de steel steekt waardoor jij met een lekker gevoel kunt beginnen en transparant kunt zijn over klachten. Geloof me, er zijn best veel werkgevers die graag een jonge meid willen aannemen, zelfs als ze zwanger is. Ik ken genoeg positieve verhalen! Wat betreft het vinden van een baan: in deze tijd van personeelstekorten is motivatie en karakter vaak belangrijker dan ervaring en diploma's. Als je dus een (kantoor)baan ziet die je aanspreekt zonder dat je de juiste papieren hebt, gewoon schrijven!! Heel veel succes, ook met je zwangerschap :)

茅茅n maand geleden

Reactie op danielle9310

Hi Mother to be, Heel eerlijk zou ik het wel vertellen, en wel om deze re ...
Heel erg lief, dankjewel voor je antwoord!馃グ Als jij het zo zegt sluit ik me daar helemaal bij aan, heb veel slechte (eigenlijk alleen maar slechte) ervaringen met werkgevers gehad, dus is dit inderdaad wel een goeie om gelijk te weten hoe ze erin staan! Heel erg bedankt馃尭馃崁