13 Reacties
10 dagen geleden
Reactie op DTkleine
Zoals Lesley van Echte Gooische moeders. Haar zoontje heet ook zo :-)
Klopt! Volgens mij heet hij moises (moj-sus). Wij denken aan Moïs en dan als uitspraak moo-is. Vroegen ons af of wij die uitspraak vooral zelf in ons hoofd hebben of dat voor veel mensen logisch klinkt als je Moïs leest haha.
10 dagen geleden
Mo-wies/Mo-wis denk ik ? als ik de naam zie, vind ik het beter passend bij een meisje. De uitspraak past wel bij een jongen! Uiteindelijk is het een kwestie van associatie en gewenning. Zolang jullie het zelf maar een hele mooie naam vinden, beweegt de rest vanzelf mee! 🤗
10 dagen geleden
Reactie op Wennn_25
Mo-is als je begrijpt wat ik bedoel 😂 ik vind het net iets meer een meiden ...
Pff nou precies dat haha! Heb op elke jongensnaam wel wat aan te merken haha. Ik werk ook met kinderen dus heb bij heel veel namen een associatie 🤭🤭
10 dagen geleden
Ik zou het uitspreken als moo-is, vanwege de naam Loïs denk ik. En zou wat mij betreft zowel voor een jongen als een meisje kunnen
10 dagen geleden
Ik heb dit bij een ander topic ook gezegd, maar je zult altijd mensen hebben die het verkeerd uitspreken en/of schrijven..
De mensen in je omgeving zullen het van jullie leren. En de mensen daarom heen zullen soms goed gokken en soms niet goed..
Ik las moois. Mocht dat iets toevoegen. 🤭🙈🤣
10 dagen geleden
Moois of Mooies. Althans, dit hoor ik die ene Gooise Moeder haar zoontje noemen en die heet ook Moïs geloof ik!