29 Reacties

17 dagen geleden

Het kan natuurlijk liggen aan verschillende dingen dat het de ene opvang wel lukt en de ander niet. Op de drukste dagen hier zit de groep vol met 12 kinderen. Op sommige dagen hebben we behoorlijk wat kinderen met pittige karakters die moeilijk drinken/slapen en/of met pittig karakter. Sommige groepen hebben een stagiaire, die extra handen kunnen soms heel fijn zijn met bijvoorbeeld naar buiten gaan. Sommige opvangcentra hebben ook een probleem met personeel, soms worden hier groepen uit nood samengevoegd zodat er een collega naar een andere groep kan waar hoge nood is. Ik begrijp echt dat als je het belangrijk vind dat je kind naar buiten gaat maar soms ben je als leidster al zo ontzettend veel aan het rennen dat je gewoon echt niet aan naar buiten gaat toe komt.

17 dagen geleden

Reactie op Queenie97

Het kan natuurlijk liggen aan verschillende dingen dat het de ene opvang we ...
Maar dan nog kun je mij niet wijsmaken dat je 5 maand lang, geen enkel moment kunt vinden dat een kindje naar buiten gaat.

17 dagen geleden

Reactie op Brownn

Maar dan nog kun je mij niet wijsmaken dat je 5 maand lang, geen enkel mome ...
Ik zeg ook nergens dat het 5 maanden lang niet mogelijk zal zijn. Maar dat het soms goed mogelijk is dat er voor een periode geen mogelijkheid is om naar buiten te gaan met kleinere kinderen. Ik ben zelf nu ruim 6 weken helaas niet op de groep aan het werk, geen vaste inval. Mijn collega’s mogen namelijk al heel blij zijn als er iemand kan komen. Heb goed contact met ze en het is ontzettend druk en komen nauwelijks ergens aan toe. Dat wil niet zeggen dat ze die periode helemaal niks hebben gedaan naast het verzorgen (denk dus aan activiteiten en buiten spelen) maar het word zo wel veel moeilijker. Ik leg alleen uit wat er allemaal bij kan komen kijken.

17 dagen geleden

Reactie op ShantiV

Dank voor je begrip. Het is precies zoals je zegt. Ik neem het de leidsters ...
Snap ik, ik vind het ook vreemd hoor! Dat het een paar dagen niet lukt, oké dat kan, maar 5 maand. Ik zou het overigens gewoon bespreekbaar maken en vragen of ze willen proberen hier wat meer aan te denken. Sneu dat je dochter zo vaak ziek is door de opvang. Helaas hebben daar meer kinderen last van. Er komen daar zoveel mensen samen.

17 dagen geleden

Reactie op Brownn

Ik lees geen onbegrip maar vooral verbazing. Ik weet dat er een tekort aa ...
Ik kan heel veel reageren hierop.. maar heb geen zin in een in mijn ogen zinloze discussie. Ik schrijf nergens dat je verloren tijd van buiten thuis moet inhalen. Als jouw kindje 3 dagen naar de opvang gaat, komt je kindje in ieder geval 4 dagen buiten. Dat was de insteek. Maar goed, ik rond m nu af, want nogmaals, ik heb geen zin in een zinloze discussie in “omdenken”, wat ik blijkbaar niet doe, volgens jou.

16 dagen geleden

Reactie op annaniempje

Ik kan heel veel reageren hierop.. maar heb geen zin in een in mijn ogen zi ...
😂

16 dagen geleden

Bij de opvang van onze dochter zijn ze bijna de hele dag buiten. Met mooie dagen zijn ze zelfs amper binnen.

16 dagen geleden

Reactie op Brownn

😂
Ik ga toch nog even reageren… want weet je wat het is. Het doet gewoon een beetje pijn als ik kortzichtige reacties als dit zie. Ik zet mezelf elke (werk-)dag keihard in om alle kinderen te bieden wat ze nodig hebben. Ik ben (bijna) net zo trots op alle ontwikkelingen die ze doormaken als hun ouders. Als iemand dan zegt dat met een beetje OMdenken een hele boel kan.. dan doet me dat stiekem een beetje pijn. Ik geef ze alles wat ik kan, maar naar buiten gaan met de kleinste baby’s lukt bij ons gewoon niet. Zelfs niet met OMdenken. Ik zorg met mijn hele hart voor “mijn” kindjes op de groep. Ik ben gek op ze en we gaan heel ver mee met wat ze gewend zijn van thuis. Dus dat dit bij ons niet lukt, tja dat is dan maar zo. Vanaf dat ze bezig gaan met staan en beginnend lopen gaan ze lekker naar buiten, bijna elke dag..

16 dagen geleden

Reactie op annaniempje

Ik ga toch nog even reageren… want weet je wat het is. Het doet gewoon een ...
Ik denk dat je als PMer hier ook niet eens zoveel invloed op kunt hebben? De hele organisatie, groepsindeling, collegiale samenwerking en de locatie zelf moet er op ingericht zijn dat de kinderen vaak naar buiten kunnen gaan. En als dagelijkse cultuur waar nieuwe medewerkers in getraind worden. Als dit niet gefaciliteerd wordt door de organisatie, kun je met zijn tweetjes op een groep nog zo leuk bedenken goh zou leuk zijn om onze 10 zuigelingen zometeen eens tegelijk tummytime te geven onder een boom, in een openbaar park... Voel bij het kijken naar een KDV als ouder dus vooral de leiding aan de tand, als je dit belangrijk vindt.