8 Reacties

één uur geleden

Ruimte qua spelen en slapen, speelgoed, boekjes etc wat ze hebben voor de 0 tot 4 jarige. Je kan online de bezoeken en uitkomst van de ggd opzoeken bij de betreffende kinderdagverblijven waar je gaat kijken. Bij ons zit ontbijt, fruit momentje en lunch erbij in de uurprijs die we betalen. Wij nemen vaste opvang af, maar flexibel kan vaak ook

één uur geleden

Wat ik nu heel belangrijk vind is o.a. worden de kindjes op creatief vlak uitgedaagd? Zeker als ze wat ouder zijn. Hoe zit het met personeels wissen of is het vrij stabiel? Indien van plan bent om borstvoeding te gaan geven, staan ze er voor open op om tot minstens één jaar afgekolfde melk te geven? Of pushen ze al snel op groentehapjes en laten ze melk liever achterwege? (Iets wat helaas veel voorkomt). En verder ook zeker je gevoel afgaan!

één uur geleden

Reactie op Maddie95

Wat ik nu heel belangrijk vind is o.a. worden de kindjes op creatief vlak u ...
Personeelswissel*

één uur geleden

Ik werk in een kinderopvang. Ik zou kijken naar hoe de kinderen slapen. Maar kijk ook naar de andere kindjes zijn er velen die huilen of zijn ze rustig. Geven ze wel of geen zetpillen bij ziekzijn. Wat gebeurd er al ze ziek worden of gevallen. Word dat gelijk gemeld wat daar de protocollen voor zijn? Hebben alle pm'ers een ehbo gedaan? Hoe ziet een dag eruit? Hoeveel kinderen er op een groep zitten. Wat hun visie is. Vaste slaaptijden of versvhild dat per kind? Eigen spulle mee of van daar? Hoe worden ouders op de hoogte gebracht schriftje of app? Hoe flexibel zijn ze in hun wenperiode? Hoe word er gezorgd voor schone/ hygiensche omgeving? Natuurlijk gaat het bij elk opvang anders. Maar zou vooral ook kijken naar de visie. Of jij je daarin kan vinden.

één uur geleden

Reactie op Jennifer1703

Ik werk in een kinderopvang. Ik zou kijken naar hoe de kinderen slapen. Maa ...
Volgens mij mag een kdv geen pcm geven. Dus dat heeft weinig zin. En wat ehbo betreft moet er te allen tijden ten minste 1 pm’er zijn met EHBO. Al zijn er ook zat locaties en organisaties waarbij íedereen een cursus EHBO gedaan heeft. Wat mijn ervaring is met wennen is dat het gewoon weg niet kan omdat de groepen vol zitten.

één uur geleden

Ik werk op een babygroep bij een kdv. Ik denk dat je vooral de sfeer moet voelen. Ervaren, is het fijn, hoe reageren pm’ers op de kinderen? Spelen ze buiten bij de oudere baby’s of nemen ze de jonge baby’s ook mee in bijvoorbeeld de kinderwagen? Hoe zit het met hun voedingsbeleid, als je daar een bepaald idee bij hebt, kan dat belangrijk zijn. Hoeveel slaapkamers zijn er? Kunnen ze daardoor het eigen ritme zo veel mogelijk volgen, of kan dat niet door gebrek aan meerdere kamers. Wij zelf hebben in de ochtend beschikking over 7 slaapkamers, tussen de middag 3 en aan het einde van de middag weer 7. Een luxe positie die niet veel kdv’s hebben helaas! Hebben ze een vaste groep pm’ers, of zijn er veel wisselingen? Wat zijn de openingstijden en passen die bij jullie werktijden?

40 minuten geleden

Reactie op annaniempje

Volgens mij mag een kdv geen pcm geven. Dus dat heeft weinig zin. En wat e ...
Ik had stage gelopen op plekken waar ze het wel deden zetpil geven. Ik heb ook ergens gewerkt waar ze 2 bbl'ers bij elkaar hadden gezet die geen ehbo hadden nog. Die net met hun opleiding waren begonnen. Als ggd kwam kregen ze een melding en ging iedereen door de gangen rennen om op de groep te staan waar ze horen te staan. Ze staan wel onder de loep bij de ggd. Die komt om de 3 maanden langs. Blij dat ik daar niet werk. Vandaar dat ik zeg beter wel vragen. Aangezien ik zelf ook wel weet hoe het hoort en werkt. Hebben ze vaste leidsters die dan ook het liefst allemaal ehbo hebben is alleen maar beter. Ik zat nog in mn opleiding ik was net begonnen met werken en er was een kindje met koortsstuipen. Ik had mn ehbo denk maand ervoor gehaald en mn collega had geen ehbo. Was geen pretje maar ik had goed gehandeld volgens iedereen. Daarom vind ik het belangrijk dat iedereen ehbo en bhv heeft bij een kinderopvang. Maar goed dat is dan mijn mening.

32 minuten geleden

Reactie op Jennifer1703

Ik had stage gelopen op plekken waar ze het wel deden zetpil geven. Ik heb ...
Jeetje wat een ervaringen zeg! Verschrikkelijk! Ik snap dat je dan op die punten extra alert bent hoor!! Wij hadden laatst een zzp’er die ook ergens had gewerkt.. stond altijd met te weinig pm’ers op te veel kinderen.. en zij vertelde dat het zoontje (6mnd) van haar zus op een kdv uit een boven bedje is gevallen.. en dat ze pas later daarover gebeld werd omdat het mannetje begon over te geven.. Dit soort verhalen, ik kan ze amper geloven. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er ècht kdv’s en pm’ers zijn die dit doen.. dus doorvragen en alert zijn is altijd goed en slim. Tegelijkertijd zijn dit echt maar weinig kdv’s en zijn veruit de meeste pm’ers onwijs geschikt en lief. En ook de organisaties hebben het vaak goed onder controle. GGD rapporten lezen, of in ieder geval de grove beoordeling bekijken kan ook erg helpend zijn!