Lieve meiden,
Er moet me iets van het hart en ik hoop dat er vrouwen zijn hier met een soortgelijke ervaring, of mij in ieder geval gerust kunnen stellen. Ik hoop dat iemand de tijd zou willen nemen om mijn verhaal even te lezen, want ik heb het idee dat ik gek word.. 馃槴
Volgens de laatste dag van mijn menstruatie ben ik 11 weken zwanger deze week.
Vorige week donderdag (10 oktober) heb ik de eerste echo gehad. Hieruit bleek dat voor het termijn er geen hartje klopte. Ze heeft toen het vruchtje opgemeten en het is 6.7.
Gister, maandag 14 oktober mochten wij naar het ziekenhuis een echo maken en een plan van aanpak om te kijken wat nu. Hier uit bleek dat de verloskundige toch wel een cruciaal puntje over het hoofd had gezien, namelijk dat er 2 vruchtjes zijn! De een 4.5 en de ander 4.7. (De verloskundige heeft het gezien als 1 vruchtje, vandaar de 6.7).
Ik heb medicijnen gekregen om een miskraam op gang te brengen omdat de vruchtjes de grootte zijn van 5-6 weken oud (en ik volgens de laatste dag van mijn menstruatie 11 weken zou moeten zijn.) Hier zou ik eigenlijk vandaag mee beginnen.
Nu begonnen we vannacht ontzettend te twijfelen of dit wel de juiste keuze was. Wij vonden 6.7 samen gemeten vorige week en nu 9.2 samen opgeteld, toch wel een groot verschil!!
We hebben zitten terug rekenen en wat nou als ik geen 11 weken ben, maar eigenlijk 6. We hebben terug geteld en alles uit de kast getrokken, maar wij kwamen op de conclusie dat het mogelijk was..
Nu zijn we aardig kwetsbaar gezien al het nieuws, dus ik besloot om het ziekenhuis te bellen vandaag om te kijken of ik niet helemaal gek aan het worden was. Deze mevrouw heeft mijn dossier geopend, naar bovenstaande foto gekeken en mijn verhaal aangehoord. Ze zei dat het inderdaad zou kunnen, ze ging het met de gynaecoloog overleggen en ze kwam bij me terug.
De gyn heeft gezegd dat ze inderdaad niet meer voor 100% kunnen zeggen dat het een miskraam is of gaat worden. Ze is wel realistisch dat de kans klein is, maar dat het goed zou kunnen dat we volgende week toch in ieder geval 1 of 2 kloppende hartjes horen.
Ik moet aankomende maandag (21 oktober) terug voor nog een echo!
Lieve meiden is er iemand met een soort gelijk verhaal, van jezelf of van vrienden, iemand die me een beetje hoop kan geven dat het toch nog goed kan komen 馃槶
Liefs 鉂わ笍