25 Reacties
één maand geleden
Misschien kan je proberen van woning te ruilen met iemand. Woningruil24 is hier een goeie site voor!
25 dagen geleden
Reactie op Sparklonn
Het eerste half jaar kan de kleine bij jou op de slaapkamer, dus je hebt no ...
Maar ze slaapt in de woonkamer op een slaapbank en heeft geen slaapkamer voor zichzelf.
Het lijkt me inderdaad heel lastig je zoon zijn eigen slaapkamer af te nemen, maar als je het dan kan compenseren met een speelkamer op zolder, lijkt me dat wel een goede oplossing. Iets anders kan ik ook niet bedenken. Wel lastig dat je zoon dan ook bij de baby moet slapen en dan (mogelijks) ook vaak wakker zal worden.
21 dagen geleden
Reactie op Rosa ✨
Is er eventueel een mogelijkheid om een vaste trap naar zolder te laten pla ...
Nee die krijg ik niet. Officieel mag ik de zolder niet als leefruimte gebruiken.. maar deze is over de gehele woning, je kan er staat, er zit een raam in, zo'n onzin allemaal.. niets aan te doen helaas.
21 dagen geleden
Hier is het verplicht een aantal kamers per aantal gezinsleden te hebben. Ik vind met 2 kinderen en 1 slaapkamer wel heel krap. Ik zou toch eerst gekeken hebben voor een grotere woning voor je tweede kindje. Is er een mogelijkheid iets groter te gaan? Of bij je vriend gaan wonen
21 dagen geleden
Ik begrijp dat jij je zolder alleen voor opslag mag gebruiken, dat is ruk, maar ik zou er echt een flinke opslag van maken. Alles wat je niet direct nodig hebt daar stallen.
Lang niet alle kinderen hebben een eigen kamer of een eigen speelruimte, je zoon zal zich vast makkelijk aanpassen als het spelen tegenwoordig gewoon in de woonkamer moet. Kinderen zijn best flexibel qua aanpassingen.
Voor je slaapkamer; je hebt stapelbedden waarbij het onderste bed twijfelaar of groter is. Dan kunnen jij en je zoon gewoon slapen in een bed. Je baby kan in een ledikantje/ cosleeper, later in een eigen bedje of bij jou in bed.
Mijn appartement is zo klein dat er straks net een ledikantje naast mijn bed kan en zo lang ik nog hier woon zal de baby bij mij op de slaapkamer slapen en misschien zelfs in bed als het groter wordt. Het is niet anders in deze huizenmarkt. Je bent tegenwoordig pas urgent als je huis is afgebrand oid, zolang je een dak boven je hoofd hebt is er geen urgentie.
21 dagen geleden
Reactie op MommyAlf
Hier is het verplicht een aantal kamers per aantal gezinsleden te hebben. I ...
In het leven zijn er niet altijd keuzes... en was het 2e kindje ook niet gepland maar wel heel erg gewenst.
Samen wonen doen we nog niet. Daar hebben we zo onze redenen voor. Maar bedankt voor je bericht 😊
21 dagen geleden
Reactie op Mandy16xx
In het leven zijn er niet altijd keuzes... en was het 2e kindje ook niet g ...
Nee indd maar in jou situatie denk ik wel oplossingen. Ik was amper 2 maand samen met mijn vriend en wij zijn ook samen gaan wonen. Maar op een woning met 1 slaapkamer als gezin van 4 lijkt mij niet oke. Ook is het zelf zo als beiden van een verschillende vader komen en ze een verschillend geslacht hebben ze zelf niet op 1 kamer mogen. Het lijkt mij ook niet erg handig om met een baby niet bij mekaar te wonen
21 dagen geleden
Reactie op MommyAlf
Nee indd maar in jou situatie denk ik wel oplossingen. Ik was amper 2 maand ...
Van wie mogen broers/zussen van verschillende vaders niet op 1 kamer liggen? Ik vind het aardig dat je mee wil denken en een reactie geeft maar hier heb ik allemaal niet zoveel aan.
21 dagen geleden
Er is toevallig ook een topic met multifunctionele babykamer, misschien kan je daar ook wat goede tips uit meepikken? En denk maar zo, vroeger konden ze ook met megagezinnen in kleine huisjes wonen ❤️ linksom of rechtsom loopt het vast ook los, succes!
21 dagen geleden
Toen ik zwanger was van de tweede kon mijn zoon niet wachten op samen met zijn broertje op 1 slaapkamer te slapen.
Zodra hij de nachten doorsliep ging hij bij hem op de kamer. Aan elke kant van de kamer een bedje.
En later een stapelbed waarbij de jongste uiteraard onder lag.
Dit hebben ze volgehouden tot mijn oudste 12 jaar was.
Dus je hebt nog even ☺️