Hi!
Hier morgen 12 weken zwanger.. op enorme moeheid en misselijkheid na gaat alles goed.
Ik heb geen standaard situatie. Ben pas samen met mijn vriend en dus wonen we niet samen. Maar woon ik samen met mijn zoon van 8. We wonen klein met maar 1 slaapkamer. Deze heb ik 6jaar geleden helemaal ingericht voor mn zoon en ik slaap al die tijd in de woonkamer op een slaapbank, die na 6jaar enigszins uit elkaar begint te vallen, maar oke.
Ik heb een zolder over de gehele woning met schuin dak, niet geisoleerd, waar de ketel hangt, met trap die je uit het plafond moet trekken en die officieel niet gebruikt mag worden als woon/slaap ruimte.
Maar... nu heeft de baby ook een plekje nodig en spullen... zijn er meer die klein wonen en een praktische oplossing hebben? Ben heel benieuwd.
Waarschijnlijk ga ik toch de zolder omtoveren tot speelruimte waar mn zoon tv kan kijken, gamen en kan spelen. En dat ik de slaapkamer klaar ga maken met een hoogslaper, 2 persoonbed/twijfelaar en een baby bedje?
Krijg soms de kriebels van de ruimte in huis, of eigenlijk de ruimte die we niet hebben. Maar goed.. urgentie in NL is niet zo makkelijk geregeld helaas!
Hier staat dit zelf wettelijk geschreven. Bv veilig thuis etc doet daar ook ...
Ben ook heel benieuwd waar hier is, heb hier nog noooit van gehoord.
Heb je het over een situatie waar veilig thuis vanwege andere redenen betrokken is? Want ik kan me niet voorstellen dat veilig thuis op dit niveau controles doet bij random mensen thuis.
Mijn kinderen hebben straks ook verschillende vaders ik zie echt niet in wat het bezwaar zou kunnen zijn, ben wel benieuwd naar de beweegredenen. Bepaal je toch lekker zelf als gezin?