29 Reacties

8 dagen geleden

Ik heb dit ook al ongeveer 4 weken. Ik kijk waar ik zin in heb om te eten. Na overleg met verloskundige heb ik emesafene van de huisarts gekregen. En het advies om elke 2 uur warmt te eten, zodat je maag niet leeg is. Helaas weinig resultaat op de emesafene. Ik kokhalzen ook hele dagen door, zonder te braken. Nu ben ik ook afgevallen. Vorige week goede echo gehad en advies gekregen om elke middag te gaan rusten (heb nog dochtertje rondlopen die overdag weinig slaapt, dus ook echt advies om ze echt naar oppas te brengen. En nu sinds zaterdag zit ik na overleg met verloskundige en huisarts aan de metoclopramide, heb gisteren een middag en avond me gewoon goed gevoeld! Moeheid heeft invloed op je misselijkheid en lege maag dus ook

8 dagen geleden

Ik heb dit ook gehad. Verloskunde had toen Suprimal van de kruidvat of etos geadviseerd. Ik slik ze nu van de kruidvat en het werkt fantastisch! Ik kan weer normaal mijn avond eten en soort van normaal tanden poetsen. Echt een opluchting. Ik raad het iedereen aan!

7 dagen geleden

Reactie op Suusjuh1996

Ik heb dit ook gehad. Verloskunde had toen Suprimal van de kruidvat of etos ...
Bohhh ik hoop het. Ik heb net mijn eerste tabletje op. Ik kon niet meer. Ik heb 7 en halve week af en aan overgegeven. 7 kilo afgevallen. Hoop zo vanavond normaal te kunnen eten ipv een beschuit

7 dagen geleden

Heel herkenbaar! Zo misselijk zijn maar niet overgeven. (Wel boeren btw, niet heel charmant 😅) Nu 8.3 Als ik normaal zo misselijk zou zijn zou ik boven de pot blijven hangen en mijn vinger in m’n keel drukken en dan lucht dat op. Maar nu verwacht ik dat ik dan binnen 2 uur weer even misselijk ben dus wat heeft dat dan voor zin? Merk wel dat als ik weer zo’n golf van misselijkheid heb en niet overgeef dat mn darmen daarna wel op hol slaan. Alsof mijn lichaam er toch iets mee moet lijkt het wel. Duimen dat het na week 10 minder wordt 🤞🏻

4 dagen geleden

Reactie op Suusjuh1996

Ik heb dit ook gehad. Verloskunde had toen Suprimal van de kruidvat of etos ...
Welke zijn dit precies en hoe vaak neem je ze?

4 dagen geleden

Ik heb ook een week plat gelegen van de misselijkheid..... kon niks binnen houden zelfs geen water... toch huisarts gebeld en medicijnen gekregen Medicijnen helpen wel de scherpe randen er van af maar niet volledig.... Nu 9 +1 zwanger👶🏼

3 dagen geleden

Pfoe dit heb ik ook, vanaf week 7 was het raak. Nonstop misselijk en kokhalzen. Heel af en toe overgeven. Dit gebeurde vooral als ik mezelf dwong iets te eten. Eetlust compleet weg. Water smaakte zelfs naar riool. Ik heb toen medicatie gekregen tegen de misselijkheid, Emefesane en dit helpt goed. Nu ben ik 12 weken en dacht, goh zou het al weg zijn? Dus 2 dagen gestopt met de medicatie en vervolgens weer compleet misselijk, duizelig, kokhalzen, geen eetlust. Kon alleen maar in bed blijven liggen 😩 snel weer de medicatie ingenomen.

3 dagen geleden

Reactie op Nanamoh

Pfoe dit heb ik ook, vanaf week 7 was het raak. Nonstop misselijk en kokhal ...
Ben je meteen aan de Emefasene gegaan of heb je eerst iets anders geprobeerd? Ik ben nu zelf sinds donderdagavond begonnen met Suprimal op aanraden van de vk. Ik kon wel janken van de misselijkheid, honger maar amper kunnen eten. Ik begin nu net een beetje het idee te hebben dat het de scherpste randen er van af neemt. Maar wordt er wel nóg vermoeider van. Maar ja, liever meer moe dan meer misselijk 😅

één dag geleden

Reactie op Lau_1992

Bohhh ik hoop het. Ik heb net mijn eerste tabletje op. Ik kon niet meer. Ik ...
En heeft het gewerkt? Ik ben wel benieuwd :)