23 Reacties

2 dagen geleden

Ik zou persoonlijk weer naar de huisartsenpost bellen

2 dagen geleden

Huisartsenpost gewoon weer bellen. veel ste hoog die koorts

2 dagen geleden

Ik zou zoals hieronder aangegeven ook zeker weer bellen, dit is echt hoog.

2 dagen geleden

Huisartsenpost bellen! heb je al een zetpil gegeven?

2 dagen geleden

Dit had onze dochter precies hetzelfde, voor de 3de keer terug gegaan naar de spoed. Bleek uiteindelijk dubbele fikse oorontsteking te zijn. Dat verklaart wel waarom jouw kindje niet wilt liggen…. Even oren laten checken!

2 dagen geleden

Hoe ziet z’n fontanelletje eruit? En is hij wel alert tussen het slapen door of suffig?

2 dagen geleden

Toch weer huisartsenpost bellen!! Die beoordelen dan of ze langs moet komen.. Boven de 40graden, zou ik me zorgen gaan maken. namelijk. Ik heb 2 maanden terug meerdere keren gebeld met huisartsenpost en huisarts omdat me kleine meisje eerst benauwd was en een week later hoge koorts had. Ze begrijpen echt dat je belt en kunnen je misschien wat gerust stellen!!

2 dagen geleden

Reactie op Babyyy1

Dit had onze dochter precies hetzelfde, voor de 3de keer terug gegaan naar ...
Ze had uiteindelijk 41.0, koorts is niet erg tenzij het naar 42.0 gaat. Dit is mij verteld.

2 dagen geleden

Reactie op Babyyy1

Ze had uiteindelijk 41.0, koorts is niet erg tenzij het naar 42.0 gaat. Dit ...
Ja dit lees ik dus ook online maar ook weer stukken dat tussen de 41 en 41 heel gevaarlijk is en op een zeer ernstige infectie kan wijzen.. als hij zo wakker wordt ga ik hem nog wel een keertje tempen en dan bel ik gewoon weer, vind het zo sneu

2 dagen geleden

Reactie op BabyStevens

Hoe ziet z’n fontanelletje eruit? En is hij wel alert tussen het slapen doo ...
De arts van gister vond van wel hij moest bij hem ook heel hard huilen. Vanmorgen was hij wel wat actiever en kon hij wat lachjes geven maar hij is nu weer of aan het slapen of hij ligt op mijn borst te staren

2 dagen geleden

Reactie op BabyStevens

Hoe ziet z’n fontanelletje eruit? En is hij wel alert tussen het slapen doo ...
Fontanelle is lastig te ‘zien’ aangezien hij een krullenbos heeft maar die is niet ingedeukt eerder gelijk aan zijn hoofd

2 dagen geleden

Ik zou niet naar huisartsenpost bellen ma gewoon na spoed gaan , is al sins woensdag of donderdag schrijf je dat het toch best hoog is , beter het zekere voor het onzekere nemen dan !

2 dagen geleden

Kun je met verschonen wel zijn voeten richting hoofd bewegen of is dit te pijnlijk? Ik zou sowieso opnieuw overleggen maar indien voorgaande pijnlijk is zou ik dat er ook bij vermelden

2 dagen geleden

Hii, mijn kleintjes zijn ook een keer al flink ziek geweest. Wat ons toen is uitgelegd, is dat koort snel stijgt omdat een baby een klein lichamelijk oppervlak heeft en dus snel warm word. Wij kregen het advies om luchtige kleding als te trekken zodat warmte kon ontsnappen. Een van de tweeling begon een gegeven moment erg slecht te drinken +benauwd ademen en zijn we 3x bij de dokter geweest. Eigenlijk voor niets want ze konden niet iets betekenen. Na 3 dagen was alles weer beter! Wij hebben trouwens wel om de 6 uur paracetamol gegeven om klachten te verlichten.

2 dagen geleden

Die kleintjes hebben al snel hele hoge koorts. Als er verder geen andere klachten bijkomen, hoef je daar in pricipe niks mee. Ik zou zeker elke 6 uur een zetpil geven, zo onderdruk je die koorts mooi

2 dagen geleden

Hoe gaat het nu? Altijd bellen bij twijfel. Zulke kleintjes mogen max 3 dagen koorts hebben.

2 dagen geleden

Ik zou vandaag nog bellen. Even iets anders over de paracetamol welke mg geef je? Ik heb dit bij mijn oudste namelijk gehad hoge koorts en wilde niet zakken. Ik gaf netjes 120 mg want qua leeftijd moest die. Maar hij was een stuk zwaarder (toen ruim 9 kg) en we moesten van de hap toen 240 mg geven. Dat hielp echt een stuk beter en hij was zo weer opgeknapt

2 dagen geleden

Fijn dat iedereen zo meedenkt. Maar dit soort medische vragen moet je stellen bij je huisarts/huisartsenpost! Je zorg is begrijpelijk, maar als je kind ziek is en/of je je zorgen maakt, heb je een professional nodig om aan te geven of het serieus is of dat je het gerust af kan wachten! In het algemeen kunnen kinderen ook van een virus hoge koorts hebben. De hoogte van de koorts maakt niet uit, vooral paracetamol geven. Andere symptomen, zoals slecht drinken of sufheid, zijn alarmerender. Dus hap bellen en hopelijk gaat het goed met je kindje!

2 dagen geleden

Voor een baby die ziek is, kun je eigenlijk nooit te vaak bellen. Zorgen van ouders worden altijd serieus meegenomen in of je langs moet komen of niet.

14 uur geleden

Reactie op C1963

Fijn dat iedereen zo meedenkt. Maar dit soort medische vragen moet je stel ...
Beetje tegenstrijdig bericht.