7 Reacties
2 dagen geleden
Klinkt niet echt als iets acuuts, een verstopte neus is heel lastig en kost veel energie voor zo’n kleintje (net als wanneer je dit zelf hebt) lijkt mij. Het herstellen van een griep kan best even duren, zeker voor een baby met weinig weerstand.
Als de koorts niet mega hoog is en je kindje blijft goed eten/drinken/plassen/poepen en blijft actief, zou ik hiervoor niet de HAP bellen.
Als je iets niet vertrouwt kan je altijd bellen voor overleg natuurlijk!
2 dagen geleden
Hmm lastig! Bij een gewone verkoudheid komt meestal geen koorts..
Geef je de zetpillen dan een aantal keer achter elkaar of steeds pas weer als de koorts terug is?
Misschien tandjes?
Als je het niet vertrouwd, kan je altijd de HAP bellen en overleggen. Schrijf dan voor jezelf even de klachten op met wanneer ze begonnen zijn en wat je merkt.
En anders bel je maandag je huisarts, dan kun je het daar nogmaals voorleggen.
gisteren
Misschien (dubbele) oorontsteking door de verkoudheid? Of iets als de zesde ziekte. Volgens mij is er dan een week hoge koorts en daarna uitslag. Maar zou als de koorts aanblijft maandag nog een keer bellen. Beter te vaak dan te weinig :).
gisteren
Reactie op annaniempje
Hmm lastig! Bij een gewone verkoudheid komt meestal geen koorts..
Geef je ...
Ik temp hem tijdens verschoonmomenten en dan rond dat hij zijn zetpil mag weer en heb al die 4 dagen maar 1x meegemaakt dat hij geen koorts had. Dus zodra ik zie dat hij koorts heeft zet ik hem een zetpil. Dus eigenlijk wel standaard elke 6 uur maar wel op reactie dat ik koorts heb gemeten.
gisteren
Reactie op Sanne06092024
Misschien (dubbele) oorontsteking door de verkoudheid? Of iets als de zesde ...
Ik heb niet het gevoel dat hij last heeft van zijn oortjes en die zijn ook bij dokter nog gecheckt. Maar ga mij even inlezen over zesde ziekte! Bedankt voor je reactie
14 uur geleden
Hier ook een baby die 5 dagen koorts had en vervolgens onder temperatuur. Verkouden en hoesten. Kon haar niet wegleggen of ze krijste het uit en ik kreeg haar niet rustig (normaal valt ze zo in slaap op m’n borst maar nu ging de overstrekken) 2x naar huisarts geweest: niets aan de hand, longen schoon, oortjes schoon.
Vervolgens over het weekend getilt en had toch afspraak bij cb, jeugdarts keek in de oren; wel wat rood en bol. En volgende volgende ochtend een hele vieze oor en die ochtend daarop het andere oor. Dus hier wel dubbel midden oorontsteking ondanks dat de oortjes er tekens goed uitzagen